جذابترین روستاهای اطراف تهران را بشناسید

به گزارش دکترای اقتصاد، یکی از مهمترین دغدغه ها برای اهالی تهران پیدا کردن مقصدی مناسب مسافرت های یک روزه است. در حالی که شهر تهران خود دارای جاذبه های مختلف فرهنگی، تاریخی و تفریحی است، اما نبود مکان های طبیعی باعث شده است تا تعداد زیادی از ساکنین تهران در پی جایی باشند تا حتی برای ساعاتی از شهر و شلوغی آن فاصله گرفته و به دامان طبیعت پناه ببرند. روستاهای اطراف تهران، سرشار از جاذبه های طبیعی هستند. این روستاها که تعداد آنها به هیچ وجه کم نیست، دقیقا همان مقصدی هستند که این شهروندان تهرانی به آنها احتیاج دارند.

جذابترین روستاهای اطراف تهران را بشناسید

با توجه به فاصله کم و چندساعته تا مرکز شهر تهران و جاذبه های متعدد گردشگری، روستاهایی مانند افجه، برغان و کن سولقان هرکدام می توانند مقصدی عالی برای سفرهای یک روزه باشند. این سفرها به زمان زیادی احتیاج ندارند ولی در عین حال حس خوب یک سفر عالی را نصیب شما خواهند کرد.

در این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران ، به معرفی روستاهای اطراف تهران می پردازیم. روستاهایی که رفت و برگشت از آنها زمان زیادی نمی طلبد، ولی در عین حال جاذبه های گردشگری زیادی دارد تا مسافرت شما به آنها به خاطره ای به یاد ماندنی بدل گردد.

با ما در مجله گردشگری خبرنگاران همراه باشید.

روستای کن و سولقان

این دو روستا که در فاصله 25 کیلومتری شهر تهران قرار گرفته است، یکی از محبوبترین و شناخته شده ترین مقصدهای معرفی شده در این مطلب هستند. اغلب شهروندان تهرانی در فصل های گرمتر سال، تعطیلات آخر هفته خود را با سفر یک روزه به این دو روستا می گذرانند.

این دو روستا در امتداد هم هستند. پس از خروج از تهران و به سمت شمال غرب، ابتدا به روستای کن می رسید. برای رسیدن به روستای سولقان باید مسافتی بیشتر را در امتداد همان جاده طی کنید. با توجه به فاصله کم این دو روستا و جاذبه های دینی آنها، پیشنهاد می کنیم در بازدید از کن و سولقان، هر دو روستا را ببینید.

نکته مهم کوهستانی بودن این منطقه است. به همین علت و همینطور آب و هوای منطقه، سفر به کن و سولقان در فصل های پاییز و زمستان توصیه نمی گردد، هرچند مسیر دسترسی پیچ در پیچ و کوهستانی آن در این دو فصل بسیار تماشای است. این مسیر کاملا ایمن است و اگر با سردی هوا مسئله ای ندارید، می توانید سفر خود را برای این دو فصل داشته باشید.

همین حالا برای رزرو آنلاین هتل های تهران اقدام کنید

روستای افجه

افجه یکی از جذابترین روستاهای اطراف تهران به شمار میرود. با آب و هوایی مطبوع در بهار و تابستان و جاذبه هایی سرسبز مانند باغ های گیلاس، دشت هویج و آبشار پسچویک، بازدید از این روستا را به همه مرکز نشینان توصیه می کنیم.

برای رسیدن به افجه باید مسافتی حدود 30 کیلومتری را به سمت شمال شرقی تهران طی کنید. پس از رسیدن به روستا می توانید با طی کردن مسیری کوتاه به دشت سرسبز هویج بروید و از چشم انداز های بکر آن لذت ببرید. بعلاوه بازدید از آبشار مرتفع پسچویک که فاصله ای کمتر از دو کیلومتر از روستا دارد نیز می تواند جذابیت زیادی را به سفر یک روزه شما بیافزاید.

مسیر سفر شما به روستای افجه، خصوصا در بهار و تابستان، بسیار سرسبز و دلنشنین است. رانندگی در این مسیر کوهستانی برای آن دسته از افرادی که مسیرهای بکر را میپسندند، لذتبخش خواهد بود.

روستای آبنیک

روستای سرد و ییلاقی آبنیک مقصدی تابستانی برای گردشگران مقیم تهران است. برای بازدید از این روستا باید پس از رسیدن به فشم، مسافتی حدودا 10 کیلومتری را به سمت شمال شرق دنبال کنید.

وجود رودخانه کلارود و کوه های متعددی که آبنیک را در برگرفته اند باعث شده تا طبیعتی منحصر به فرد و سرشار از چشم انداز های زیبا در آن شکل بگیرد. اگر از علاقه مندان به طبیعت و عکاس از آن هستید، حتما سری به آبنیک بزنید و حتما از رودخانه کلارود تماشا کنید.

چشمه آبنیک یکی از جاذبه های تماشای این روستا به شمار میرود. آب زلال و سرد آن که در تمام امسال است بسیار گوارا می باشد. مردم روستا از این آب می نوشند و برای آن خواص مختلفی قائل هستند. دیگر جاذبه طبیعی این روستا به آبشار یخی آبنیک مشهور است. این آبشار بسیار زیبا، علاوه بر جذابیت ظاهری، محلی محبوب برای ماجراجویان است. بسیاری افراد به این نقطه سفر می نمایند و به تمرین یخ نوردی مشغول می شوند.

در این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران به معرفی کن، سولقان، افجه و آبنیک، تعدادی از روستاهای اطراف تهران پرداختیم. این روستاها دارای جذابیت گردشگری زیادی هستند و در طول سال مسافران متعددی از تهران و شهرهای اطراف به آنها سفر می نمایند. نکته مهم درباره این روستاها، کم بودن فاصله آنها تا تهران است که باعث می گردد مقاصدی ایده آل برای تجربه سفرهای یک روزه از تهران باشند.

همین حالا برای رزرو آنلاین هتل های چالوس اقدام کنید

روستای ارنگه، نمای تاریخ و طبیعت (کرج)

برای کسانی که سفری را به سمت شمال ایران شروع می نمایند، نام جاده چالوس را بارها شنیده اند و با آن آشنا هستند و بسیاری هم هستند که خاطرات فراوانی با این جاده دارند. البته این بار نام جاده چالوس و منطقه چالوس را نیاوردیم که بخواهیم به شمال سفر کنیم. این بار می خواهیم در 18 کیلومتری جاده چالوس، اتومبیل های مان را از مسیر جاده اصلی به جاده ای فرعی حرکت دهیم تا پا به یکی از روستاهای توریستی اطراف تهران بگذاریم. روستای ارنگه را در شروع جاده، باید در میان هزاران درخت و سبزی پیدا کرد. از پنجره اتومبیل که نگاه می کنیم، چشم اندازی سبز و قهوه ای سوخته ای از روستای ارنگه دریافت می کنیم که قهوه ای اش را کوه های پشت سر روستا نقش زده و رنگ سبزش به عهده درختان میوه و توت و دیگر درختان است. چرخ های اتومبیل به روی سینه جاده خاکی مسیر روستا می افتد و سنگ ریزه ها زیر چرخ صدا می نمایند. از همان شروع مسیر، روستای ارنگه قدمت خود را با قبرستان زرتشتی بسیار قدیمی که در اول مسیر دارد به رخ همه می کشد و از همان شروع با میهمانان خود اتمام حجت می نماید که این جا، هر جایی نیست. البته شاید بگویید قبرستان که نشد جا! آدم دلش می گیرد. اما سبرسبزی قبرستان و سنگ های تراش خورده باستانی اش و تفرجگاه طبیعی اطراف آن می تواند برای چندین ساعت از شما به خوبی پذیرایی کند؛ حوضچه آبی لاجوردی و درختان توتی که اگر در نزدیکی تابستان آن ها را ببینید پر بار از توت خواهند بود، رابطه نزدیک مرگ و زندگی را در اطراف این قبرستان به شما نشان می دهد. بهتر است موقع ورود به این روستا، وسایل شنا و لباس اضافی با خود آورده باشید؛ رودخانه باصفایی در روستای ارنگه وجود دارد که جان می دهد برای آب تنی و آرام گرفتن پاها در آب خنکش. روستایی است که شاید به فکر تان برسد تا باقی زندگی تان را در آن زندگی کنید و یا حداقل یک خانه کوچک ییلاقی در آن برای خود داشته باشید. شاید نام هفت چشمه به گوش تان خورده باشد. هفت چشمه در روستای ارنگه قرار گرفته است و علت آبادانی این روستا به یمن وجود همین چشمه ها است. البته در زمان معین و وقت باردهی درختان میوه، روستای ارنگه صورت دیگری از خود نشان می دهد و میوه های رنگارنگ در میان سرسبزی آن ها خودنمایی می نمایند.

روستای برغان، تابلوی نقاشی

در اماکنی حضور داشته اید که تابلویی از طبیعت به دیوار آن آویزان بوده است و شما هم اول از تماشا آن تابلو لذت برده اید اما بعد از چند لحظه با خود می گویید؛ حیف که این تصویر واقعی نیست و این ها خوش ذوقی نقاش بوده است که در تصویر جا خوش نموده است.. اگر به چنین منطقی رسیده اید، برای این که بتوانید تصورات تان را نسبت به تابلوی طبیعت جان دار و غیر واقعی بودن آن ها تغییر دهید، کافی است تا به روستای برغان سفر کنید. یکی از روستاهای توریستی اطراف تهران که در شهر کرج قرار گرفته است. رشته کوه های البرز که در همسایگی این روستا قرار گرفته، آب و هوایی بی نظیر به این روستا داده است. دو رودخانه شاهرود و سنج از پیشانی روستای برغان می گذرند و مانند رگ های پرخون به طبیعت این روستا جان می دهند. بهار و تابستان همواره جایگاه ویژه ای برای سفر به این روستا دارند اما اگر پاییز را در روستای برغان تجربه کنید، بعید است در فصل دیگری به این روستا بیایید. درختان به هزار رنگ در می آیند و باران برگ، تصویری سرسام آور از طبیعت به شما می دهد. شاید نام آلوی برغان را شنیده باشید. درست است! زادگاه این آلو همین روستای برغان است. البته از دیگر سوغاتی های این روستا می توان به عسل و توت و لبنیات تازه آن اشاره نمود.

روستای نشترود، ارتفاعات مه گرفته

خود را در مسیر کرج و چالوس قرار دهید. روستایی خواهید دید. موقعیت جغرافیایی این روستا در دره های خوش آب و هوا و مه گرفته اطراف کرج و چالوس است. وارد این روستا شوید تا باغبان های واقعی را ببینید؛ آلبالو، گلابی، هلو، فندق، گردو و انواع میوه های دیگر که در سفره همه ما جایگاه ویژه ای دارند، نتیجه دست رنج همین باغبانان زحمتکش در روستای نشترود است. روستای نشترود از هر طرف به یکی از منطقه ها خوش آب و هوا وصل شده است. اگر از روستای نشترو به سمت شمال حرکت کنید به پل خواب و خرین و لیلستان و کلوان و اویزر می رسید و اگر در مسیر جنوب این روستا حرکت کنید به کوه های روستای دروان می رسید.

روستای آتشگاه، چشم اندازی آرام

در 20 کیلومتری شمال غربی کرج در شمال گوهردشت، مساحتی 2500 هکتاری با زمین های حاصلخیز و خانه های محلی و کوه هایی سرشار از مواد معدنی و چشمه های جوشان. روستای آتشگاه به حق، یکی از روستاهای توریستی اطراف تهران است. یکی از دلایلی که این روستا به یکی از توریستی ترین روستاهای اطراف تهران تبدیل شده استف چشم اندازهای ویژه آن به کوه ها و باغاتی است که این روستا را احاطه نموده اند. البته تفاوت ویژه ای که این روستا با دیگر روستاها در اطراف تهران دارد، مجتمع های رفاهی و رستوران های شیک آن است. اگر آخر هفته ها به سراغ روستای آتشگاه بروید، جمعیت قابل توجه ای از گردشگران و مسافران را می بینید که برای صرف غذا به روستای آتشگاه می آیند.

منبع: الی گشت
انتشار: 10 شهریور 1403 بروزرسانی: 10 شهریور 1403 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 1689

به "جذابترین روستاهای اطراف تهران را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جذابترین روستاهای اطراف تهران را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید