جذاب ترین روستاهای توریستی اطراف تهران را بشناسید

به گزارش دکترای اقتصاد، گاهی پیش می آید که بهترین ها مظلوم واقع می شوند و در بسیاری از مواقع، کسی آن ها را نمی بیند. در ایران و به ویژه در اطراف شهر تهران، روستاهایی هستند که از نظر زیبایی و پتانسیل جذب توریست حتی یک سر و گردن از معروف ترین نقاط توریستی در ایران بالاتر هستند. کافی است تا کسی به معرفی این روستاهای توریستی تهران بپردازد تا شاهد فوج بزرگ توریستان و مسافرانی باشیم که برای تفریحات کوتاه کمی از تهران فاصله می گیرند و به این روستاهای توریستی سر می زنند. در این فرصت در مجله خبرنگاران به آنالیز این روستاها خواهیم پرداخت.

جذاب ترین روستاهای توریستی اطراف تهران را بشناسید

بهترین تجربه سفر را به کانادا تجربه کنید و با مجری مستقیم تورهای کانادا بهترین برنامه سفر را برای خود انتخاب کنید.

روستای ارنگه (کرج)

برای کسانی که سفری را به سمت شمال ایران شروع می نمایند، نام جاده چالوس را بارها شنیده اند و با آن آشنا هستند و بسیاری هم هستند که خاطرات فراوانی با این جاده دارند. البته این بار نام جاده چالوس و منطقه چالوس را نیاوردیم که بخواهیم به شمال سفر کنیم. این بار می خواهیم در 18 کیلومتری جاده چالوس، اتومبیل های مان را از راستا جاده اصلی به جاده ای فرعی حرکت دهیم تا پا به یکی از روستاهای توریستی اطراف تهران بگذاریم. روستای ارنگه را در شروع جاده، باید در میان هزاران درخت و سبزی پیدا کرد. از پنجره اتومبیل که نگاه می کنیم، چشم اندازی سبز و قهوه ای سوخته ای از روستای ارنگه دریافت می کنیم که قهوه ای اش را کوه های پشت سر روستا نقش زده و رنگ سبزش به عهده درختان میوه و توت و دیگر درختان است. چرخ های اتومبیل به روی سینه جاده خاکی راستا روستا می افتد و سنگ ریزه ها زیر چرخ صدا می نمایند. از همان شروع راستا، روستای ارنگه قدمت خود را با قبرستان زرتشتی بسیار قدیمی که در اول راستا دارد به رخ همه می کشد و از همان شروع با میهمانان خود اتمام حجت می نماید که این جا، هر جایی نیست. البته شاید بگویید قبرستان که نشد جا! آدم دلش می گیرد. اما سبرسبزی قبرستان و سنگ های تراش خورده باستانی اش و تفرجگاه طبیعی اطراف آن می تواند برای چندین ساعت از شما به خوبی پذیرایی کند؛ حوضچه آبی لاجوردی و درختان توتی که اگر در نزدیکی تابستان آن ها را ببینید پر بار از توت خواهند بود، رابطه نزدیک مرگ و زندگی را در اطراف این قبرستان به شما نشان می دهد. بهتر است موقع ورود به این روستا، وسایل شنا و لباس اضافی با خود آورده باشید؛ رودخانه باصفایی در روستای ارنگه وجود دارد که جان می دهد برای آب تنی و آرام دریافت پاها در آب خنکش. روستایی است که شاید به ذهن تان برسد تا باقی زندگی تان را در آن زندگی کنید و یا حداقل یک خانه کوچک ییلاقی در آن برای خود داشته باشید. شاید نام هفت چشمه به گوش تان خورده باشد. هفت چشمه در روستای ارنگه واقع شده است و دلیل آبادانی این روستا به یمن وجود همین چشمه ها است. البته در زمان تعیین و وقت باردهی درختان میوه، روستای ارنگه صورت دیگری از خود نشان می دهد و میوه های رنگارنگ در میان سرسبزی آن ها خودنمایی می نمایند.

روستای برغان، تابلوی نقاشی

در اماکنی حضور داشته اید که تابلویی از طبیعت به دیوار آن آویزان بوده است و شما هم اول از دیدن آن تابلو لذت برده اید اما بعد از چند لحظه با خود می گویید؛ حیف که این تصویر واقعی نیست و این ها خوش ذوقی نقاش بوده است که در تصویر جا خوش نموده است.. اگر به چنین منطقی رسیده اید، برای این که بتوانید تصورات تان را نسبت به تابلوی طبیعت جان دار و غیر واقعی بودن آن ها تغییر دهید، کافی است تا به روستای برغان سفر کنید. یکی از روستاهای توریستی اطراف تهران که در شهر کرج قرار گرفته است. رشته کوه های البرز که در همسایگی این روستا قرار گرفته، آب و هوایی بی نظیر به این روستا داده است. دو رودخانه شاهرود و سنج از پیشانی روستای برغان می گذرند و مانند رگ های پرخون به طبیعت این روستا جان می دهند. بهار و تابستان همواره صندلی ویژه ای برای سفر به این روستا دارند اما اگر پاییز را در روستای برغان تجربه کنید، بعید است در فصل دیگری به این روستا بیایید. درختان به هزار رنگ در می آیند و باران برگ، تصویری سرسام آور از طبیعت به شما می دهد. شاید نام آلوی برغان را شنیده باشید. درست است! زادگاه این آلو همین روستای برغان است. البته از دیگر سوغاتی های این روستا می توان به عسل و توت و لبنیات تازه آن اشاره نمود.

همین حالا برای رزرو آنلاین هتل های تهران اقدام کنید

روستای نشترود، خانه ای در مه

خود را در راستا کرج و چالوس قرار دهید. روستایی خواهید دید. موقعیت جغرافیایی این روستا در دره های خوش آب و هوا و مه گرفته اطراف کرج و چالوس است. وارد این روستا شوید تا باغبان های واقعی را ببینید؛ آلبالو، گلابی، هلو، فندق، گردو و انواع میوه های دیگر که در سفره همه ما صندلی ویژه ای دارند، نتیجه دست رنج همین باغبانان زحمتکش در روستای نشترود است. روستای نشترود از هر طرف به یکی از مناطق خوش آب و هوا وصل شده است. اگر از روستای نشترو به سمت شمال حرکت کنید به پل خواب و خرین و لیلستان و کلوان و اویزر می رسید و اگر در راستا جنوب این روستا حرکت کنید به کوه های روستای دروان می رسید.

همین حالا برای رزرو آنلاین هتل های چالوس اقدام کنید

روستای آتشگاه، چشم انداز آرام

در 20 کیلومتری شمال غربی کرج در شمال گوهردشت، مساحتی 2500 هکتاری با زمین های حاصلخیز و خانه های محلی و کوه هایی سرشار از مواد معدنی و چشمه های جوشان. روستای آتشگاه به حق، یکی از روستاهای توریستی اطراف تهران است. یکی از دلایلی که این روستا به یکی از توریستی ترین روستاهای اطراف تهران تبدیل شده استف چشم اندازهای ویژه آن به کوه ها و باغاتی است که این روستا را احاطه نموده اند. البته تفاوت ویژه ای که این روستا با دیگر روستاها در اطراف تهران دارد، مجتمع های رفاهی و رستوران های شیک آن است. اگر آخر هفته ها به سراغ روستای آتشگاه بروید، جمعیت قابل توجه ای از گردشگران و مسافران را می بینید که برای صرف غذا به روستای آتشگاه می آیند.

منبع: الی گشت
انتشار: 19 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 363

به "جذاب ترین روستاهای توریستی اطراف تهران را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جذاب ترین روستاهای توریستی اطراف تهران را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید