جشن تولد پیرترین زن دنیا در خانه سالمندان

به گزارش دکترای اقتصاد، پیرترین زن دنیا جشن تولد 119 سالگی اش را در خانه سالمندان برگزار کرد.

جشن تولد پیرترین زن دنیا در خانه سالمندان

به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین، کین تاناکا در نظر دارد سال آینده 120 ساله شود، زیرا ارقام نشان می دهد که تعداد جوانان ژاپنی در حال کاهش شدید است.

مسن ترین فرد دنیا تولد 119 سالگی خود را در ژاپن جشن گرفت و گفت که مصمم است این رکورد را یک سال دیگر افزایش دهد.

به گزارش رسانه های محلی، کین تاناکا، که نسبت به نوشابه های گازدار و شکلات ضعف دارد، روز یکشنبه با کارکنان خانه سالمندان محل زندگی خود در استان فوکوکا، جنوب غربی ژاپن، این نقطه عطف را رقم زد.

کتاب رکوردهای گینس در مارس 2019، زمانی که تاناکا 116 ساله بود، نام او را به عنوان پیرترین زن دنیا در آن زمان به ثبت رسانده و تاناکا را به رسمیت شناخت. او زمانی که در سپتامبر 2020 به 117 سال و 261 روز رسید، به رکورد تمام دوران سن ژاپن دست یافت.

خبرگزاری کیودو به نقل از اعضای خانواده اش نوشت او در سال 1903 به دنیا آمد - سالی که برادران رایت اولین پرواز برقی خود را انجام دادند و اولین تور دو فرانس برگزار شد - تاناکا پنج دوره سلطنت امپراتوری ژاپن را سپری کرده است و هدف خود را برای رسیدن به تولد 120 سالگی خود قرار داده .

تاناکا، که شش ماه قبل از جرج اورول به دنیا آمد، یکی از تعداد زیادی از صدساله های ژاپنی است.

در تقریبی که در سپتامبر و پیش از مراسم سالانه احترام به سالمندان منتشر شد، وزارت بهداشت ژاپن گفت که رکورد 100 ساله های این کشور 86510 نفر است.

این وزارتخانه گفت که زنان اکثریت قریب به اتفاق افراد صد ساله را تشکیل می دهند.

امید به زندگی در ژاپن، یکی از جوامعی که سریع ترین فرایند پیری روی زمین را دارد، نیز در بالاترین سطح خود قرار گرفته است.

با این حال، در بحبوحه تلاش های ناموفق برای افزایش نرخ پایین زاد و ولد در کشور، تعداد جوانان در حال کاهش است.

زمانی که تاناکا مسن ترین فرد تاریخ ژاپن شد، با یک بطری کوکاکولا - نوشیدنی مورد علاقه اش - جشن گرفت و برای عکاسان علامت صلح گذاشت.

در حالی که محدودیت های ملاقات در طول همه گیری ویروس کرونا به این معنی است که او تماس محدودی با اعضای خانواده داشته است، طبق گزارش ها، او از ژست هایش برای برقراری ارتباط با کارکنان خانه سالمندان استفاده می کند و به پازل و بازی های رومیزی علاقه دارد.

تاناکا که هفتمین خواهر و برادر از نه خواهر و برادرش بود، در 19 سالگی ازدواج کرد و بعد از اینکه شوهر و پسر بزرگش برای جنگیدن در دومین جنگ چین و ژاپن که در سال 1937 آغاز شد خانه را ترک کرده بودند، با نودل فروشی خانواده اش را اداره می کرد.

انتهای پیام،

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 22 اسفند 1400 بروزرسانی: 22 اسفند 1400 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 1356

به "جشن تولد پیرترین زن دنیا در خانه سالمندان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشن تولد پیرترین زن دنیا در خانه سالمندان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید