خروج ترکیه از پیمان منع خشونت علیه زنان

به گزارش دکترای اقتصاد، به گزارش خبرنگاران به نقل از فایننشیال تایمز، دولت ترکیه از خروج رسمی آنکارا از کنوانسیون بین المللی منع خشونت علیه زنان خبر داده است؛ اقدامی که انتظار می رود منجر به افزایش خشونت خانگی و تبعیض علیه زنان ترکیه و همچنین کاهش میزان حقوق اجتماعی آنها در این کشور گردد.

خروج ترکیه از پیمان منع خشونت علیه زنان

بر اساس این گزارش، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه روز شنبه با صدور حکمی، خروج کشورش از تعهدات ذیل این کنوانسیون را اظهار داشت. پیمان مذکور از جمله ساختارهای ارائه شده توسط شورای اروپا بوده که ترکیه در سال 2011 به آن ملحق شده بود.

پیمان مذکور، چارچوبی برای حمایت از حقوق قانونی و دستورالعمل هایی در مورد حقوق اجتماعی زنان در جامعه ارائه نموده که باید از سوی دولت های عضو رعایت شوند. هم اکنون به جز اعضای اتحادیه اروپا، 45 کشور دیگر نیز عضو پیمان هستند.

گفته می گردد رئیس جمهور ترکیه تحت فشار حزب متبوع خود، یعنی حزب اعتدال و توسعه دست به این اقدام زده، که اکثریت اعضای آن با عضویت ترکیه در این پیمان مخالف بوده و بسیاری از بندهای آن را مغایر با حقوق اسلامی ارزیابی و معتقدند منجر به افزایش موارد طلاق و همجنسگرایی در جامعه این کشور شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 فروردین 1400 بروزرسانی: 22 فروردین 1400 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 911

به "خروج ترکیه از پیمان منع خشونت علیه زنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خروج ترکیه از پیمان منع خشونت علیه زنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید