دروازه منطقه ازاد ماکو بسته شد

به گزارش دکترای اقتصاد، جاده های ورودی به منطقه آزاد ماکو به روی مسافران و ورود خودرو های غیر پلاک شهرستان های ماکو، شوط و پلدشت مسدود شد.

دروازه منطقه ازاد ماکو بسته شد

به گزارش خبرنگار با اعلام تعطیلی مدارس و دانشگاه ها تا پایان سال و نزدیک شدن به تعطیلات نوروزی، بسکمک از مردم بر خلاف توصیه کارشناسان بهداشتی مبنی بر ضرورت ماندن مردم در خانه ها، راهی مناطق توریست پذیر از جمله منطقه آزاد ماکو می شوند که افزایش این ترددها، احتمال شیوع کرونا را بیشتر از قبل کرده است.

بر همین اساس با توجه به اینکه هنوز در منطقه آزاد ماکو موردی از ابتلا به بیماری کرونا مشاهده نشده و به منظور کنترل این منطقه، ورود خودرو با پلاک غیربومی به منطقه آزاد ماکو تا اطلاع بعدی ممنوع است. شهروندان شهر های ماکو، شوط و پلدشت نیز بعد از انجام عملیات پایش سلامت و غربالگری وارد منطقه خواهند شد.

همچنین کامیون های باری که سوخت و مواد غذایی فاسد شدنی به منطقه حمل می کنند اجازه ورود به منطقه آزاد ماکو را خواهند داشت.

این تصمیم با هدف کمک به مهار کرونا گرفته شده و انتظار داریم هم میهمان با درک دشواری این روز های سخت، سفر به منطقه آزاد ماکو را به بعد از عبور شرایط اضطراری فعلی موکول کنند.

شایان ذکر است مکان یابی استقرار اکیپ های بهداشت و سلامت منطقه صبح امروز با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو و روئسای شبکه های بهداشت سه شهرستان انجام شد و غربالگری و مسدود کردن خودرو های غیربومی از محل پلیس راه چایپاره - چالدران بصورت متحد اجرا می گردد

منطقه آزاد ماکو در آذربایجان غربی و شمالغربی ترین نقطه کشور و در همسایگی کشور های ترکیه و آذربایجان قرار گرفته و بزرگترین منطقه آزاد کشور است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 4 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 196

به "دروازه منطقه ازاد ماکو بسته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دروازه منطقه ازاد ماکو بسته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید