روسیه: آذربایجان و ارمنستان حداکثر خویشتن داری را از خود نشان دهند

به گزارش دکترای اقتصاد، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: مسکو در تماس با مقامات ارمنستان و جمهوری آذربایجان، ابتکارعمل های مختلف برای تقویت آتش بس در مرز مشترک دو کشور و فعال سازی مذاکرات را آنالیز می نماید.

روسیه: آذربایجان و ارمنستان حداکثر خویشتن داری را از خود نشان دهند

با ما سفر کنید و با تور ارزان ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، ماریا زاخارووا سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که مقامات مسکو درباره ابتکارعمل های مختلف برای تقویت آتش بس در مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان و فعال سازی فرایند مذاکرات برای حل و فصل اوضاع، با همتایان خود در باکو و ایروان، گفت وگو خواهند کرد.

زاخارووا روز پنجشنبه در کنفرانس مطبوعاتی با تأکید اینکه ، طرف روسی از طرفین خواهان حداکثر خویشتن داری است، یادآور شد که سه کشور (روسیه، آذربایجان و ارمنستان) به وسیله کانال های دیپلماتیک و به وسیله وزارتخانه های دفاع، برای کاهش وخامت اوضاع در منطقه قفقاز در تعامل هستند.

این دیپلمات اضافه کرد: ما امیدواریم که پس از برطرف محدودیت های مربوط به سفرهای بین المللی، امکان دستیابی به راه حلی اصولی برای حل و فصل این مناقشه فراهم گردد.

درخواست دبیرکل سازمان ملل از مقامات باکو و ایروان

در همین رابطه، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد در جریان مذاکرات تلفنی با نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان و الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان، از آنها خواست تا اقدامات لازم برای کاهش تنش در خطوط مرزی دو کشور را انجام دهند.

دبیر کل سازمان ملل، ضمن ابراز نگرانی از ادامه درگیری ها در مرز ارمنستان و آذربایجان، از مقامات باکو و ایروان خواست تا لفاظی های تحریک آمیز را کنار گذاشته و به میز مذاکرات بازگردند.

این در حالی است که اوضاع در مرز جمهوری آذربایجان و ارمنستان همچنان متشنج است. روز پنج شنبه، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اتهامات وارده از سوی ایروان درباره حمله نیروهای مسلح آذربایجان به پست نظامی بیزتراشنی در شمال شرقی ارمنستان در تاریخ 21 جولای (31 تیر ماه) را تکذیب نموده و یادآور شد که وحشت در بین نیروهای نظامی ارمنستان در مناطق مرزی مشاهده می گردد و دائماً صدای تیراندازی در این مناطق شنیده می گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 395

به "روسیه: آذربایجان و ارمنستان حداکثر خویشتن داری را از خود نشان دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: آذربایجان و ارمنستان حداکثر خویشتن داری را از خود نشان دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید