مسافران نوروز عمل های جراحی را مختل کردند! ، صف های طولانی در آزمایشگاه ها

به گزارش دکترای اقتصاد، به گزارش خبرنگاران اینجا آزمایشگاهی در حوالی خیابان امیرآباد تهران است. ازدحام جمعیت در صف های نمونه گیری خیلی ها را نگران ابتلا به کرونا کرده و غرغرها در صف های طولانی به وضوح شنیده می شود.

مسافران نوروز عمل های جراحی را مختل کردند! ، صف های طولانی در آزمایشگاه ها

برخی بیماران شماره موبایل شان را روی کاغذ نوشته اند و به اپراتور می گویند ترجیح می دهند به جای انتظار در این ازدحام، در خیابان قدم بزنند تا نوابت شان شود! آنها از اپراتور می خواهند که به محض فرا رسیدن نوبت شان با آنها تماس بگیرد.

تست کرونا بدون بیمه

برخی دیگر هم قید صف طولانی را زده و به دنبال آزمایشگاهی دیگر می فرایند. متصدیان آزمایشگاه می گویند بسیاری از مراجعان مسافران شب عید هستند و برای آزمایش کووید 19 آمده اند. آزمایش کووید 19 روی دفترچه حساب نمی شوند و مسافران زیادی از اینکه مجبورند 200 تا 300 هزار تومان برای آزمایش هر عضو خانواده بدهند شاکی هستند.

با این حال هیچ کدام این مسایل باعث نشده که قید مسافرت نوروز را بزنند. بیشترشان مسافر ترکیه هستند و برخی هم مسافر پروازهای داخلی. زن میانسالی که مسافر ترکیه است به زن دیگر می گوید که برای پروازهای داخلی به اندازه پروازهای خارجی سخت نمی گیرند و نیازی نبود که هزینه اضافه بدهد و زنی که مخاطب اوست به سراغ صندوق می رود تا برای پس دریافت پول آزمایش رایزنی کند.

برخی هم از نتیجه تقلبی آزمایش می گویند که برخی آزمایشگاه های زیرزمینی به مسافران می فروشند و فقط 100 تا 150 هزار تومان قیمت دارد! عده ای اما اعتقاد دارند که به ریسکش نمی ارزد و پول قرنطینه دو هفته ای در کشورهای خارجی را ندارند و البته برخی که بدبین تر به نظر می رسند این رفتار دولت ترکیه یعنی قرنطینه اجباری در هتل ها را تعمدی سختگیرانه و برای درآمدزایی از گردشگران خارجی می دانند.

مسافران نوبت جراحی مان را عقب انداختند

در میان سیل مسافران اما، بیماران گرفتار شده اند. نتیجه آزمایش کووید 19 بسیاری از بیماران در نوبت جراحی، معطل مانده است. مرد سالمندی به آزمایشگاه آمده و داد و بیداد می کند که نوبت جراحی اش به دلیل تاخیر در اعلام نتیجه آزمایش عقب افتاده است و متصدیان آزمایشگاه به صف مسافران اشاره می کنند و می گویند جواب عقب افتادن بلیت این افراد را هم باید بدهیم!

بیماران دیگر وارد مجادله می شوند که بیماران مهم تر هستند و یا مسافران؟ و مسافران شروع به توجیه می کنند که هرکدام شان تا چه اندازه گرفتار آن سفر خارجی هستند. برخی از مسافران هم پای مراجعان جراحان زیبایی را وسط می کشند که مگر واجب است که همه شب عید عمل جراحی زیبایی کنند و باید ماجرا اولویت بندی شود اما چه کسی می خواهد به این اولویت بندی ها رسیدگی کند؟

80 درصد آژانس های گردشگری تعطیل شدند

حرمت اله رفیعی، رییس انجمن آژانس های مسافرتی اما از روزگار ناکوک آژانس های مسافرتی می گوید و به خبرنگاران توضیح می دهد که بیشتر از 80 درصد آژانس های مسافرتی در سال شیوع کرونا تعطیل شده اند. هرچند که برخی هنوز مجوزهایشان را باطل نکرده اند.

او تخمین می زند که امسال حدود یک میلیون تا یک میلیون و 200 هزار مسافر برای سفر نوروزی اقدام کرده اند اما این آخرین امید فعالان صنعت گردشگری برای زنده ماندن است.

رفیعی تاکید می کند که چگونه است که بازارها به راه و همه صنوف بدون هیچ نظارتی شاهد سیل جمعیت مردم هستند اما سختگیری ها برای صنعت گردشگری به اوج رسیده است؟

با این وجود شرایط سخت شیوع کرونا قضاوت را سخت کرده است و به نظر می رسد که برنامه ریزی برای فعالیت صنوف از سردرگمی عجیبی رنج می برد.

مطالعه گزارش هشدار وزارت بهداشت درباره ویروس انگلیسی کرونا پیشنهاد می شود.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 12 فروردین 1400 بروزرسانی: 12 فروردین 1400 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 890

به "مسافران نوروز عمل های جراحی را مختل کردند! ، صف های طولانی در آزمایشگاه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسافران نوروز عمل های جراحی را مختل کردند! ، صف های طولانی در آزمایشگاه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید