مقاله: آب و هوای نروژ در طول سال، اب و هوای نروژ در نوروز، بهار، تابستان، پاییز و زمستان

به گزارش دکترای اقتصاد، غرب نروژ بین بسیاری از مسافران تور نروژ با آبدره های این کشور شناخته می شود. آبدره ها (fjord) شگفت انگیزترین ویژگی طبیعت نروژ هستند. بهار و پاییز با رنگ های خیره کننده و تماشایی خود، این بخش از کشور را دیدنی می کنند. تابستان از ژوئن تا آگوست ادامه دارد. شرایط آب و هوایی با ثبات در این زمان حکمفرما است؛ روزها معمولا صاف و آفتابی هستند و دما تا حدود 22 درجه سانتیگراد بالا می رود. زمستان از نوامبر تا آوریل ادامه داشته و بسته به موقعیت جغرافیایی، شرایط آب و هوا ممکن است فوق العاده متغیر باشد. آبدره ها به خاطر تاثیرات گلف استریم یخ نمی زنند، اما در مناطق ساحلی بارش های سنگین معمول هستند. کوهستان های غرب نروژ معمولا بارش های برف قابل توجهی را شاهد هستند. این بارش ها باعث می شوند این منطقه به مقصدی محبوب برای اسکی تبدیل شود.

مقاله: آب و هوای نروژ در طول سال، اب و هوای نروژ در نوروز، بهار، تابستان، پاییز و زمستان

تابستان در جنوب نروژ در ژوئن شروع شده و تا آگوست ادامه دارد. این فصل با روزهای طولانی و گرم شناخته می شود. دما در این زمان تا 20 درجه سانتیگراد نیز بالا می رود. آب و هوای پاییزی، در دوره بین سپتامبر تا اکتبر به جنوب نروژ می رسد. هوا در این زمان بارانی تر شده و مناطق دور از ساحل خیلی سریع تر از مناطق ساحلی سرد می شوند. زمستان از نوامبر تا آوریل ادامه دارد و معمولا با بارش برف شناخته می شود. بهار معمولا در آوریل شروع شده و روزهای طولانی تر، گرمتر و پربادتر را با خود به همراه می آورد.

شمال نروژ در محدوده مدار شمالگان قرار می گیرد. در این محدوده، خورشید در تابستان غروب نمی کند و در زمستان طلوع نمی کند. شروع بهار سال به سال متفاوت است، اما معمولا قبل از پایان می از راه می رسد. پاییز معمولا در نیمه های آگوست شروع شده و تا نیمه های نوامبر ادامه دارد. تابستان ها در شمال نروژ می تواند حسابی گرم باشد و دما در بالاترین حالتش به حدود 25 درجه سانتیگراد هم برسد. زمستان ها در مناطق داخلی کشور و دور از دریا ممکن است آب و هوای قطبی را تجربه کنند و دما به منفی 40 درجه سانتیگراد هم برسد. زمستان های مناطق ساحلی عموما بدون یخ سپری می شوند، چرا که جریان خلیج تاثیر گرم کننده خود را بر این مناطق می گذارد؛ باران و توفان اما غیر معمول نیست. این منطقه از نروژ می تواند تغییراتی سریع، هم در الگوهای آب و هوایی و هم دمای محیط را در هر فصلی تجربه کند.

منبع مقاله: آب و هوای نروژ در طول سال، اب و هوای نروژ در نوروز، بهار، تابستان، پاییز و زمستان

انتشار: 17 آبان 1400 بروزرسانی: 17 آبان 1400 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 1221

به "مقاله: آب و هوای نروژ در طول سال، اب و هوای نروژ در نوروز، بهار، تابستان، پاییز و زمستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: آب و هوای نروژ در طول سال، اب و هوای نروژ در نوروز، بهار، تابستان، پاییز و زمستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید