نیسان زامیاد به کنیا می رود ، نیسان آبی تبدیل به Kifaru شد

به گزارش دکترای اقتصاد، نیسان زامیاد در نتیجه ملاقات تجار و بازرگانان کنیایی با رییس جمهور قرار است به کنیا برود. امروز طی این ملاقات، دو قرارداد همکاری امضاء شد. یکی برای فروش نیسان زامیاد ایرانی به کنیا و دیگری برای واردات گوشت قرمز به ایران.

نیسان زامیاد به کنیا می رود ، نیسان آبی تبدیل به Kifaru شد

بیت ران - با شروع سفر سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشور و هیات همراه به کشورهای آفریقایی کنیا، اوگاندا و زیمبابوه، مذاکرات برای همکاری های مشترک و توسعه روابط مالی، سیاسی، فرهنگی، گردشگری و… شروع شد.

این سفر مهم و استراتژیک رئیس جمهور ایران بعد از 11 سال انجام شد. در حاشیه این سفر، تجار و بازرگانان کنیا با رئیس جمهور و هیات همراه او، جلسات سازنده ای را برگزار کردند.

طی آن بنا شد ایران و کنیا، در مورد مونتاژ خودرو در کنیا، همکاری داشته باشند. بر این اساس و طبق توافقات قرار شد، شرکت زامیاد محصولات خود از جمله وانت نیسان زامیاد را در بازار کنیا به نام Kifaru فراوری و عرضه کند.

ویلیام روتو، رئیس جمهور کنیا در نشست خبری که با حضور رئیس جمهور کشورمان در کاخ ایالتی نایروبی برگزار گردید این خبر را خاطرنشان کرد. او گفت: ایران میخواهد کارخانه مونتاژ خودرو را در مومباسا کنیا راه اندازی کند.

از نیسان زامیاد به Kifaru

او با بیان اینکه کارخانه ای که قرار است ایجاد گردد، فراوریکننده خودروی بومی ایران با نام Kifaru است، اذعان داشت: خودروهای ایرانی که اسامی سواحیلی (واژه سواحیلی به معنی ساکنان سواحل به کار می رود. اطلاق این نام از آن جهت است که عمده سواحیلی ها ساکن کناره های غربی اقیانوس هند در قاره آفریقا هستند) بر آنها گذاشته شده در کنیا فراوری خواهد شد.

رئیس جمهور کنیا تاکید نمود همکاری با ایران، تاییدی بر پیوند روابط است. او گفت: حضور ایران در صنعت خودروی کنیا، خبر خوبی برای مهندسان، کارگران و فروشندگان خودروی این کشور است.

او با تاکید بر اینکه آغوش این کشور برای سرمایه گذاران و تجار ایرانی باز است، اضافه کرد: کنیا فضای مناسبی را برای سرمایه گذاران و فراوریکنندگان ایجاد خواهد نمود.

شرایط فروش ساینا S، کوئیک S و کوئیک R ویژه سامانه یکپارچه منتشر شد

شرایط پیش فروش محصولات MVM تحویل 90 روزه منتشر شد / فهرست قیمت تیر 1402

قیمت محصولات ام وی ام مدیران خودرو با هزینه های جانبی اعلام شد

ماموت خودرو؛ میزبان خدمات محصولات رنو در ایران شد

تارا فیس لیفت وارد فاز اجرایی شد / شروع تغییر چهره تارا ایران خودرو

موتور TU5 پلاس ایران خودرو به سایپا نرسید / شاهین پلاس فراوری نمی گردد؟

منبع: بیت ران
انتشار: 22 تیر 1402 بروزرسانی: 22 تیر 1402 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 1637

به "نیسان زامیاد به کنیا می رود ، نیسان آبی تبدیل به Kifaru شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیسان زامیاد به کنیا می رود ، نیسان آبی تبدیل به Kifaru شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید