هواوی واچ 3 استاندارد و پرو معرفی شدند: اولین ساعت های هوشمند مبتنی بر سیستم عامل هارمونی با عمر باتری بیشتر

به گزارش دکترای اقتصاد، شرکت هواوی پس از 4 سال دو ساعت هوشمند واچ 3 و واچ 3 پرو را معرفی کرد. مهم ترین ویژگی شاخص این ساعت های هوشمند؛ پلتفرم سیستم عاملی هارمونی است که توسط خود هواوی و براساس کدهای منبع باز اندروید توسعه داده شده است. مدل واچ 3 پرو جنس بدنه متفاوتی دارد و از عمر باتری بیشتری سود می برد ولی در طراحی ظاهری مشابه واچ 3 استاندارد است.

هواوی واچ 3 استاندارد و پرو معرفی شدند: اولین ساعت های هوشمند مبتنی بر سیستم عامل هارمونی با عمر باتری بیشتر

این سومین سیستم عاملی است که هواوی برای ساعت های هوشمند خود استفاده می نماید. ابتدا از نرم افزار LiteOS استفاده کرد و بعد سراغ Android Wear گوگل رفت و اکنون شاهد HarmonyOS هستیم.

با پلتفرم سیستم عاملی جدید واچ 3، ساعت های هوشمند جدید هواوی دارای ویژگی های مشابه دیگر پوشیدنی های این شرکت دارند؛ ضمن اینکه صفحه اصلی این ساعت ها طراحی متفاوتی دارد و متشکل از یک شبکه به سبک watchOS است و اپلیکیشن ها را به صورت فهرستی نمایش نمی دهد (اگرچه می توانید برنامه ها را به صورت فهرستی دربیاورید). یکی از ویژگی های اصلی واچ 3 تماس ویدئویی به وسیله سرویس MeeTime است.

عمر باتری طولانی تر ساعت های سری 3 هواوی نشان می دهد یک نسخه سیستم عاملی متفاوت با آن چیزی که روی تبلت های میت پد پرو جدید این شرکت مشاهده کردیم؛ نصب شده است.

هواوی می گوید سیستم عامل هارمونی از چندین هسته پشتیبانی می نماید. نسخه ای که برای ساعت های هوشمند این شرکت سفارشی سازی و توسعه داده شده است؛ مبتنی بر هسته LiteOS است که مصرف باتری کمتری دارد.

طراحی کلی واچ 3 هواوی تفاوت زیادی با نسخه های پیشین ندارد. یک صفحه نمایش 1.43 اینچی اولد مدور با نرخ رفرش 60 هرتز و روشنایی 1000 نیت است. صفحه نمایش این ساعت لبه به لبه است و تقریبا شاهد هیچ حاشیه ای نیستیم. شما می توانید به وسیله تاج چرخان، چهره ساعت هواوی را شبیه به اپل واچ کنیم. این ساعت با چند سبک مدل active با بند پلاستیکی، مدل classic بند چرمی و مدل elite با دستبند فلزی عرضه می گردد.

سنسور دما، تماس تصویری و عمر باتری

برای ردیابی فعالیت ها، این ساعت های هوشمند مشابه مدل های پیشین به سنسور اندازه گیری ضربان قلب، سنسور SpO2 و ردیاب خواب مجهز شده است. در مدل جدید شاهد یک سنسور دما؛ مشابه ساعت هوشمند Sense فیت بیت در سال گذشته هستیم. هواوی می گوید این سنسور می تواند به طور مداوم درجه حرارت پوست شما را در طول روز اندازه گیری کند. همین طور، هواوی می گوید این ساعت ها از صد حالت تمرین مختلف، از پیاده روی و دویدن تا کوهنوردی، دوچرخه سواری و شنا را پشتیبانی می نماید.

مدل Watch 2 Pro از eSIM پشتیبانی می نماید و می تواند به طور مستقل از تلفن همراه به شبکه های 4G LTE وصل گردد. از دیگر ویژگی ها، پشتیبانی از تماس ویدئویی با سرویس MeeTime هواوی است. هنوز کاملا مطمئن نیستیم که این ویژگی روی پیغام رسان هایی مانند واتساپ هم کار کند.

هواوی می گوید با روشن بودن قابلیت اتصال به شبکه های 4G LTE، عمر باتری واچ 3 نزدیک به 3 روز است ولی بدون ارتباط 4G می توان تا 14 روز دوام بیاورد. در حالت کم مصرف، شما هنوز می توانید فعالیت های خود را ردیابی کنید و از سبک های مختلف صفحه نمایش سود ببرید. این ساعت ها از شارژ سریع بی سیم Qi پشتیبانی می نمایند.

اما در مدل Watch 3 Pro با اتصال به شبکه های 4G حدود 5 روز دوام باتری دارد و بدون اتصال فورجی می توانید تا 21 روز از این ساعت هوشمند با یک بار شارژ بهره ببرید.

فعلا هواوی روی سیستم عامل هارمونی واچ 3 خود هیچ برنامه مشهور و شناخته شده ای قرار نداده ولی این وعده را می دهد که به زودی توسعه دهنده های این پلتفرم طیف وسیعی از برنامه ها را روی این ساعت ها بیاورند.

ساعت هواوی واچ 3 در کشور انگلیس با قیمت 349.99 پوند به فروش می رود و از 18 ژوئن در دسترس است. ساعت هواوی واچ 3 پرو نیز با قیمت 499.99 دلار از 28 ژوئن وارد بازار می گردد.

منبع: یک پزشک
انتشار: 5 تیر 1400 بروزرسانی: 5 تیر 1400 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 1035

به "هواوی واچ 3 استاندارد و پرو معرفی شدند: اولین ساعت های هوشمند مبتنی بر سیستم عامل هارمونی با عمر باتری بیشتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هواوی واچ 3 استاندارد و پرو معرفی شدند: اولین ساعت های هوشمند مبتنی بر سیستم عامل هارمونی با عمر باتری بیشتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید