تور آفریقای جنوبی: گذر از کوهستان، طبیعت گردی در آفریقای جنوبی

به گزارش دکترای اقتصاد، طبیعت گردی در منطقه سدربرگ؛ آفریقای جنوبی

کوه های سدربرگ (Cederberg ) و سوارتروگن (Swartruggen) در مرزهای دشت پهناور گریت کارو (Great Karoo)، یکی از طبیعی ترین و بکرترین منطقه ها وسترین کیپ (Western Cape) در آفریقای جنوبی محسوب می گردد. این منطقه زیبا تنها در فاصله کوتاهی از شمال و شمال شرقی کیپ تاون قرار داشته و گذرگاه های کوهستانی بسیار دیدنی و زیبا؛ صخره های بدیع، سافاری و امکان طبیعت گردی منحصر به فرد و آثار به جای مانده باستانی از هنر صخره ای در آن قرار گرفته است. با خبرنگاران همراه باشید:

تور آفریقای جنوبی: گذر از کوهستان، طبیعت گردی در آفریقای جنوبی

با تور آفریقای جنوبی یه جذابترین کشور قاره آفریقا سفر کنید، ترکیبی از سافاری های دلنشین و اقامت در هتل های لوکس ژوهانسبورگ را در این سفر پر هیجان تجربه کنید.

نقوش صخره ای سن (San) یا بوشمن ها (Bushman) را می توان یکی از ارزشمندترین گنجینه های فرهنگی آفریقای جنوبی دانست. این نقوش حدود 350 سال پیش کشف شده و تعداد آن ها بالغ بر 20 هزار نقش بوده و پیشینه بعضی از این نقوش به دوران سنگ یا همان عصر حجر بازمی گردد. دراین منطقه دو رشته کوه سدربرگ(Cederberg ) و سوارتروگن (Swartruggen) میزبان خاص ترین و شاخص ترین حیات وحش منطقه وسترن کیپ محسوب می گردد. در این منطقه، منابع آبی غنی، دره های سرسبز در کنار کوهستان های صخره ای و دشت های سترون و بی حاصل؛ ترکیبی زیبا و چشم نواز ایجاد نموده و میزبان تنوع زیست محیطی منحصربه فردی هستند. گردشگران می توانند با حضور چند روزه در این محل و بهره بردن از زیبایی های متشکل از ماسه سنگ های کوهستانی، به همراه راهنمایان محلی، به بازدید از نقش های پیش از تاریخی منطقه رفته و طبیعت و تاریخ را در کنار یکدیگر داشته باشند. در این جهت، جاده های خاکی متعددی وجود دارد اما جالب ترین بخش آن، یافتن جهت در منطقه ها بکر و به دور از هر گونه نشانه ای از تمدن های انسانی است. در این سفر ماجراجویانه چند روزه، با فرا رسیدن شب، چادر خود را برپا نموده و در کنار آتش، یک فنجان چای داغ نوشیده و پس از صرف شام، در زیر پتو یا کیسه خواب خود رفته و به آسمان پر ستاره نگاه کنید، تجربه ای که به هیچ عنوان مشابه آن را نخواهید داشت. این منطقه در فصل بهار بسیار زیبا و تماشای بوده و فرشی از گل های رنگارنگ تا منتی الیه افق را می پوشاند.

یکی از جهتهای جالب و ارزشمند در این منطقه، حرکت از ناحیه (Clanwilliam) و عبور از سه گذرگاه کوهستانی (Pakhuis Pass, Hoek Se Berg و Kouberg Pass) به سمت (Wuppertal) است که یک منطقه بسیار بکر و طبیعی و احاطه شده به وسیله کوهستان بوده و می توانید در آن گیاه چای (Rooibos) را پیدا نموده و نوش جان کنید.

این بخش به عنوان منطقه طبیعی حفاظت شده بوشمن ها (Bushmans Kloof nature reserve) شناخته شده و یکی از تماشای ترین سایت های ملی آفریقای جنوبی محسوب می گردد.

منطقه طبیعی حفاظت شده بوشمن ها از کوهستان سدربرگ شروع شده و تا دشت های کارو امتداد دارد. این منطقه بکر، دارای پوشش گیاهی خاص و منحصر به فرد خود بوده و تعداد زیادی از نقوش صخره ای باستانی در آن قرار گرفته است. در این قبایل بوشمن نیز زندگی نموده و یک اقامت گاه و هتل نیز در آن به شما خدمات مناسبی ارائه می دهد. بعلاوه تعداد زیادی چشمه، آبگیرهای صخره ای، آبشارها، دشت های پر گل و … قرار دارند که برای طبیعت گردی مناسب بوده و هتل و اقامت گاه دیگری به نام (Kagga Kamma) نیز در این محل قرار گرفته است که به نسبت هتل پیشین، مقرون به صرفه تر بوده و در آن می توانید در اتاق های صخره ای و غارهای مسکونی اقامت کنید. در این منطقه پنج جانور بزرگ و مشهور آفریقایی یعنی شیر، فیل، زرافه، کرگدن و بوفالو وجود ندارد اما جانورانی مانند بونته بوک (bontebok) یا کل ابلق، غزال آفریقایی (springbok) ؛ اوریکس یا غزال بزرگ (oryx)؛ کل یالدار (wildebeest) و گاو کوهاندار زندگی می نمایند. چشم انداز غروب خورشید در این سرزمین بسیار زیبا بوده و تلالو نور آن انعکاسی هزار رنگ در طیف های قرمزو نارنجی روی صخره هایی با اشکال زیبا ایجاد می نماید.

شب ها در این محل، شام در دامن طبیعت و دور آتش سرو شده و با تاریک شدن یک باره هوا و چشمک زدن ستاره ها، چشم انداز ای شگفت انگیز خلق شده و شما به راحتی خواهید توانست بعضی ستاره ها و کهکشان ها و حتی سیاره مشتری را ببینید.

برای تجربه یک سافاری و طبیعت گردی هیجان انگیز، به سمت منطقه (Inverdoorn) بروید. در این منطقه انواع بز کوهی، کرگدن سفید، زرافه، شیر، چیتا و گونه های مختلف پرندگان زندگی می نمایند.

در این منطقه؛ تعداد زیادی گذرگاه های کوهستانی زیبا وجود داشته و شما می توانید علاوه بر موارد ذکر شده فوق، از گذرگاه میشل (Mitchells Pass) که به سمت حوزه آبگیر رودخانه سرس (Ceres basin) منتهی می گردد تماشا کنید. این منطقه به ظرف میوه آفریقای جنوبی معروفیت دارد.

گذرگاه میدلبرگ (Middelberg) و (Piekenaarskloof) در نزدیکی (Citrusdal) که در دره رودخانه (Olifants) قرار دارند نیز از دیگر منطقه ها زیبا و مناسب برای طبیعت گردی محسوب می شوند.

منبع: الی گشت
انتشار: 8 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1401 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 1395

به "تور آفریقای جنوبی: گذر از کوهستان، طبیعت گردی در آفریقای جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور آفریقای جنوبی: گذر از کوهستان، طبیعت گردی در آفریقای جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید