گلهای مناسب آپارتمان

به گزارش دکترای اقتصاد، همه ما می دانیم که گیاهان آپارتمانی برای رشد و شکوفایی به نور احتیاج دارند و بدون آن از بین می فرایند. اما برای فضاهایی که نور کمی دارند و یا تنها با نور مصنوعی روشن می شوند چه گیاهانی مناسب است ؟! با ما در این مقاله همراه باشید تا با گیاهانی که به نور احتیاج ندارند و گیاهان آپارتمانی سازگار با نور کم آشنا شوید.

گلهای مناسب آپارتمان

جهت دریافت خدمات پتینه کاری با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

20 گل آپارتمانی بدون نور :

1. دراسنا

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایران درخت، دراسنا از انواع گیاهان آپارتمانی سازگار با نور کم و با برگهای چرم مانند و بسیار زیبا است. بیش از 50 نوع از انواع مختلف دراسنا وجود دارد و همه آنها نگهداری آسانی دارند. هرس کردن در زمان مناسب و آبیاری منظم برای سلامت این گیاه اهمیت بسیاری دارد. دراسنا را از نور مستقیم دور نگه داشته و از آبیاری بیش از اندازه خود داری کنید.

2. بروملیاد

بروملیاد از گل های آپارتمانی کم نور محسوب می گردد و برای نگهداری در داخل خانه بسیار مناسب است. بیشتر انواع مختلف این گیاه به راحتی در داخل گلدان و در سایه رشد می نمایند. با این که این گیاه بومی مناطق استوایی است اما به راحتی در همه جا و در داخل منزل پرورش میابد.

3. گیاه سرخس پر سیاوشان

پر سیاوشان از گیاهان سایه نشین و یکی از انواع محبوب سرخس است. دم برگ های تیره و براق آن به موی انسان شباهت دارد و بسیار زیباست. مطمئن شوید که آب به طور منظم به آن داده می گردد و از آبیاری بیش از اندازه خود داری کنید. این گیاه را در نور غیر مستقیم نگه دارید و از قرار دادن آن در معرض تابش مستقیم آفتاب خودداری کنید.

4. نخل شامادورا

نخل شامادورا محبوب ترین نوع از نخل های آپارتمانی است و از سازگاری بالایی نسبت به شرایط مختلف برخوردار است. شامادورا از گیاهان آپارتمانی سازگار با نور کم است و حتی در گوشه های بسیار کم نور نیز رشد می نماید. شامادورا تنها به مراقبت بسیار کمی نیاز دارد و تنها زمانی که خاک خشک است گیاه را آبیاری کنید وگرنه آن را خواهید کشت.

5. نخل مرداب

نخل مرداب یک گیاه زینتی همواره سبز است و در داخل منزل و در نقاط سایه درفضای باز به خوبی رشد می نماید. بسیاری از علاقه مندان به نگهداری گیاهان آپارتمانی، نخل مرداب را گیاه بسیار آسانی برای پرورش و نگهداری در منزل می دانند. این گیاه به بستری دائما مرطوب نیاز دارد و برای تامین رطوبت می توانید آن را روی یک زیر گلدانی یا ظرف پر از آب قرار دهید.

6. سانسوریا

سانسوریا را می توان یک گل آپارتمانی بدون نور معرفی کرد. این گیاه بسیار محبوب است و توانایی آن برای سازگاری با محیط های کم نور فوق العاده است. سانسوریا قدرت بالایی در تصفیه هوای اتاق دارد و این ویژگی و شرایط نگهداری آسان سانسوریا آن را به گیاهی محبوب برای داخل آپارتمان تبدیل نموده است.

7. انجیر چسب

از گلهای آپارتمانی کم نور با سرعت رشد و روندگی کم و برگ های چرمی سبز تیره است. توجه کنید که بیش از اندازه به این گیاه آب ندهید و صبر کنید تا خاک خشک گردد و سپس اقدام به آبیاری کنید.

8. برگ انجیری

برگ انجیری به راحتی با محیط کم نور خو می گیرد و به خاکی تقریبا مرطوب (غیر خیس) نیاز دارد. برگ انجیری شرایط نگهداری آسانی دارد و در نور کم به راحتی رشد می نماید اما ممکن است به دلیل دریافت نور کم بریدگی روی برگ ها حذف و یا کمتر شوند. بهتر است که خاک بین دو آبیاری تقریبا خشک گردد.

9. گیاه کالاتیا

کالاتیا یکی از زیبا ترین گیاهانی است که باید در منزلتان پرورش دهید. این گیاه در نور سایه روشن به خوبی رشد می نماید و نور شدید برگهای زیبای آن را می سوزاند. حداقل دمایی که این گیاه تحمل می نماید 13 درجه سانتیگراد است که حتما باید در نظر گرفته گردد. این گیاه به آبیاری منظم و مکرر نیاز دارد که به مقدار نور و شرایط دمایی بستگی دارد. کالاتیا رطوبت زیادی می خواهد و خاک آن باید کمی مرطوب باشد.

10. گیاه مارانتا لوکونورا

مارانتا گیاهی شبیه به کالاتیا است و ممکن است در برخی موارد با آن اشتباه گرفته گردد. در مقایسه با کالاتیا، مارانتا شرایط نگهداری آسانتری دارد و به خوبی در نور محدود و متوسط و بدون دسترسی مستقیم به نور خورشبد رشد می نماید. اگر این گیاه در نور زیاد نگهداری گردد، برگ های آن تاب می خورند و پلاسیده می شوند.

11. سرخس

سرخس یک گیاه آپارتمانی همواره سبز است و مانند دیگر گیاهان آپارتمانی به نور مستقیم خورشید حساس است. این گیاه به خوبی در خاک های اسیدی رشد می نماید و برای تامین رطوبت آن باید حاک را اندکی مرطوب نگه دارید. (از زهکشی گلدان مطمئن شوید تا خاک غرقابی نگردد.) این گیاه شرایط مرطوب را بسیار دوست دارد و استفاده از روش جزیره برای افزایش رطوبت مناسب است.

12. قاشقی

پپرومیا یا قاشقی گیاه آپارتمانی کوچک و زیبایی است که برگهایی شبیه به قاشق و رنگ بندی متفاوت دارد. این گیاه خاک اندکی مرطوب و رطوبت را دوست دارد. اسپری آب بر روی برگ های این گیاه برای حفظ رطوبت موثر است. قاشقی در نور محدود و کم نیز ردش می نماید و گزینه مناسبی برای روی میز شرکت ها و ادارات کم نور است.

13. پتوس

پتوس به صورت گسترده به عنوان گیاه آپارتمانی در مناطق آسیایی پرورش می یابد و به مراقبت کمی نیاز دارد و بسیار مقاوم است. پتوس یک گل آپارتمانی بدون نور محسوب می گردد و حتی در حمام و آشپزخانه و پذیرایی بدون نور نیز می تواند به خوبی رشد کند. این گیاه به خاطر توانایی اش در تصفیه کربن مونو اکسید موجود در هوا شهرت بسیاری دارد. و شرایط نگهداری پتوس آسان است و نسبت به شرایط محل نگهداری اش سازگاری بالایی از خود نشان می دهد.

14. گیاه گندمی یا عنکبوتی

گندمی گیاهی با برگهای آویز و باریک است و در یک گلدان آویز، ظاهری متفاوت به خانه شما می دهد. گندمی نسبت به نور کم مقاوم است و می توان آن را در کنار پنجره و یا نزدیکی درب ورودی در نور غیر مستقیم قرار داد. گندمی هوا را به خوبی تصفیه می نماید و برای اتاق خواب گزینه مناسبی است. این گیاه را در معرض تابش مستقیم آفتاب قرار ندهید زیرا نور مستقیم موجب سوختگی برگ های آن می گردد.

15. اسپاتی فیلوم

اسپاتی فیلوم زیباترین گل آپارتمانی بدون نور است و با گلهای زیبا و سفید خود زیبایی خانه را دو چندان می نماید. این گیاه نگهداری و پرورش بسیار آسانی دارد و در مکان های سایه شکفته می گردد و همچنین هوای آلوده را به خوبی تصفیه می نماید.

16. آگلونما نقره ای

آگلونما از گیاهان آپارتمانی بسیار دوست داشتنی است که به خوبی در نور کم رشد می نماید. شرایط نگهداری آگلونما آسان است و همین امر این گیاه را برای افراد مبتدی در زمینه نگهداری از گل و گیاه مناسب نموده است. آگلونما را در مکانی با دمای متوسط قرار دهید و توجه داشته باشید که این گیاه به شدت به سرما حساس است.

17. گیاه زاموفیلیا

این گیاه تقریبا از مقاوم ترین گیاهان موجود است که به خوبی در کمترین میزان نور هم دوام می آورد و به نگهداری کمی نیاز دارد. این گیاه به آبیاری زیادی نیاز ندارد و ظاهری متفاوت و لوکس به خانه می دهد. مراقب آبیاری بیش از اندازه باشید که موجب مرگ این گیاه می گردد.

18. لاکی بامبو

لاکی بامبو از جمله گیاهان معروف و محبوب در نظریه فنگ شویی است که به باور چینی ها سبب خوش شانسی و ثروت آوری می گردد. گیاه بامبوو علاوه بر زیبایی مقاومت بالا و نگهداری آسانی دارد و تنها یک ظرف شیشه ای بلند و پر از آب برای نگهداری آن کافی است. این گیاه مقاوم به نور مستقیم خورشید نیازی ندارد و در نور کم بهترین عملکرد را از خود نشان می دهد.

19. برگ عبایی

برگ عبایی گیاهی زیبا با برگهای کشیده و نسبتا پهن است که برای نگهداری در هر مکانی مناسب است و مقاومت بالای آن نام گیاه فولادی را به آن داده است. این گیاه زیبا در نور کم رشد خوبی دارد و نسبتا کند رشد است.

20. گیاه جگن ژاپنی

جگن ژاپنی گیاهی جالب با برگهای شبیه به گندمی است که سریع الرشد و ارزان است و تکثیر بسیار آسان و سریعی دارد. این گیاه بدون نیاز به نور خورشید رشد می نماید و با برگهای افشان و زیبا اتاق شما را تبدیل به جنگل می نماید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 8 آبان 1399 بروزرسانی: 8 آبان 1399 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 582

به "گلهای مناسب آپارتمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلهای مناسب آپارتمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید