گوگل این جاسوس خطرناک را از موبایل ها حذف کرد!

به گزارش دکترای اقتصاد، گوگل برنامه ضبط محتوا از روی صفحه نمایش را از فروشگاه اینترنتی پلی حذف نموده و تدابیر امنیتی را برای جلوگیری از تهدیدات جاسوسی بیشتر خواهد نمود.

گوگل این جاسوس خطرناک را از موبایل ها حذف کرد!

به گزارش خبرآنلاین، برنامه ضبط صفحه نمایش iRecorder برای اولین بار در سال 2021 در فروشگاه اینترنتی پلی استور ظاهر شد که به کاربران امکان ضبط محتوا از روی صفحه نمایش خود را ارائه می کرد. یک سال بعد، بروزرسانی دریافت کرد که مطابق تحقیقات شرکت امنیتی ESET، یک بدافزار معرفی شده است که مخفیانه صدا را ضبط نموده و آن را به یک سرور راه دور (Ars Technica) ارسال می نماید.

نسخه های قبلی این برنامه هیچ گونه بدافزاری را شامل نمی شد و بروزرسانی که دریافت نموده، آن را به چنین ابزار جاسوسی تبدیل نموده است. مجوز هایی که بدافزار برای انجام کار خود احتیاج دارد، با مجوز هایی که برنامه قبلاً برای انجام عملکرد ضبط صفحه اش پذیرفته بود، همپوشانی داشته است.

آنالیز ها نشان می دهد که این برنامه جاسوسی با ظاهری عادی می تواند مخفیانه پس از بروزرسانی به بدافزار تبدیل گردد.

گوگل در کوشش است تا در اندروید 14، راه های جدیدی برای جلوگیری از نفوذ بدافزار ها را پیدا کند این لزوماً به این معنی نیست که بتوان جلوی بدافزار ها را گرفت، اما همچنان نکته حائز اهمیتی این است که گوگل امنیت برنامه ها را جدی می گیرد.

منبع: androidpolice

منبع: فرارو
انتشار: 7 خرداد 1402 بروزرسانی: 7 خرداد 1402 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 1618

به "گوگل این جاسوس خطرناک را از موبایل ها حذف کرد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوگل این جاسوس خطرناک را از موبایل ها حذف کرد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید