95 درصد تعهد اشتغال کنگاور در حوزه صنایع دستی محقق شد

به گزارش دکترای اقتصاد، رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کنگاور از تحقق 95 درصدی تعهد اشتغال ایجادی این اداره در سال 1400 اطلاع داد.

95 درصد تعهد اشتغال کنگاور در حوزه صنایع دستی محقق شد

به گزارش گروه استان های خبرنگاران از کرمانشاه، محمد جواد عظیمی رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کنگاور با بیان اینکه بخش عمده این اشتغال در حوزه صنایع دستی بوده است گفت : در سال 1400 سهمیه تعهد اشتغال ایجادی اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کنگاور 163 نفر بوده که تا به امروز 155 نفر آن محقق شده است.

او با اعلام اینکه از ابتدای امسال تا به امروز بیش از 95 درصد از تعهد ایجاد اشتغال اداره تحقق یافته است، اضافه نمود: انتظار می رود در پنج ماه به جای مانده سال بسیار فراتر از تعهد کنونی، اشتغال ایجاد گردد.

عظیمی بیان داشت: خوشبختانه اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کنگاور بنا بر فهرست اعلامی جزو ادارات برتر در ایجاد اشتغال در حوزه شهرستان است.

او ادامه داد: برای پرداخت تسهیلات ایجاد اشتغال در حوزه های گردشگری و صنایع دستی در شهرستان محدودیتی وجود ندارد و به پرونده های سرمایه گذاری در اسرع وقت رسیدگی می گردد.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کنگاور در انتها گفت: شهرستان کنگاور به لحاظ هنر های صنایع دستی به ویژه منبت، ساخت ساز های سنتی و قالی بافی از صندلی ویژه ای برخوردار است و در این حوزه ها اساتید و هنرمندان بزرگی فعالیت می نمایند که می تواند با آموزش گسترده به توسعه صنایع دستی و ایجاد اشتغال در شهرستان یاری کند.

لازم به ذکر است :روستای فش کنگاور در سال 1396 به عنوان روستای ملی ساخت ساز های سنتی به ثبت ملی رسیده است.

ق

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 14 آبان 1400 بروزرسانی: 14 آبان 1400 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 1218

به "95 درصد تعهد اشتغال کنگاور در حوزه صنایع دستی محقق شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "95 درصد تعهد اشتغال کنگاور در حوزه صنایع دستی محقق شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید