توجه به میراث فرهنگی و آثار تاریخی موجب رونق اقتصاد گردشگری می گردد

به گزارش دکترای اقتصاد، ایرنا/ براساس سخنان وزیر میراث فرهنگی کشور، توجه به میراث فرهنگی و آثار تاریخی موجب رونق اقتصاد گردشگری می گردد.

توجه به میراث فرهنگی و آثار تاریخی موجب رونق اقتصاد گردشگری می گردد

سید عزت الله ضرغامی در جریان بازدید از کارگاه های فراوری شیشه و آبگینه و مسجد جامع ورامین در جمع خبرنگاران گفت: ورامین از نظر تاریخی، ابنیه و میراث تمدنی از جایگاه ویژه ای برخوردار است که بیش از گذشته احتیاجمند توجه است.

وی اضافه نمود: یکی از آثار مهم تاریخی استان تهران و ورامین، مسجد جامع تاریخی این شهرستان با قدمتی 800 ساله است که از نظر پایداری و مهندسی از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و همیشه مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی بوده است.

این مسئول گفت: این اثر مهم تاریخی با وجود قدمت زیاد و گذشت قرنهای متمادی از احداث آن و گذراندن حوادث متعدد از جمله زلزله همچنان پابرجا به جای مانده و کاشیکاری ها و گچ بری های آن منحصر بفرد است. از این رو برای بازسازی و مدیریت آن باید اقدامات تقویتی مناسب صورت گیرد.

ضرغامی توضیح داد: در جریان بازدید از ظرفیتهای گردشگری، صنایع دستی و تاریخی شهرستان ورامین کوشش می گردد تا از توان وزارت میراث فرهنگی برای ارتقا جایگاه ورامین در حوزه های مأموریت های این وزارتخانه استفاده کرد.

وی به اهمیت ارتقای ساختار اداری دفتر میراث فرهنگی ورامین اشاره نمود و اضافه نمود: با توجه به وسعت مأموریتهای وزارت میراث فرهنگی و شایستگی های شهرستان ورامین، در مورد ارتقاء جایگاه ساختار مدیریت این مجموعه دستورات لازم اجرا شده تا پس از آنالیز، هر آنچه باعث رونق و توانمندی حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ورامین شده، انجام گردد.

رئیس دفتر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ورامین نیز در حاشیه بازدید وزیر میراث فرهنگی از ظرفیتهای این شهرستان در جمع خبرنگاران گفت: شهرستان ورامین از 75 اثر تاریخی ثبت شده در لیست آثار ملی برخوردار است که به علت قدمت زیاد این آثار، بازسازی و بازسازی آنها در اولویت قرار گرفته است.

محمدرضا تاجیک اضافه نمود: در حال حاضر مسجد جامع تاریخی، برج آرامگاهی علاءالدوله، امامزاده یحیی، امامزاده سلطان سید محمد روستای خاوه، گنبد امامزاده شاهزاده محمد و یخچال حصارگلی به بازسازی و بازسازی احتیاج دارد که امید است در سایه سفر وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زمینه این مهم محقق گردد.

وی از تصویب حریم های قانونی بناهای تاریخی، احداث موزه جامع ورامین، ایجاد مرکز آموزش صنایع دستی، برطرف مشکل تأمین گاز واحدهای فراوریی شیشه و آبگینه، تجهیز امکانات اداری و لجستیک دفتر میراث فرهنگی از مهمترین خواسته های مسئولان ورامین در سفر ضرغامی به این شهرستان یاد کرد.

در جریان سفر وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پنجاه و چهارمین کارگاه فراوری شیشه و آبگینه ورامین افتتاح شد.

منبع: همگردی
انتشار: 13 شهریور 1402 بروزرسانی: 13 شهریور 1402 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 1656

به "توجه به میراث فرهنگی و آثار تاریخی موجب رونق اقتصاد گردشگری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توجه به میراث فرهنگی و آثار تاریخی موجب رونق اقتصاد گردشگری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید