جاذبه های گردشگری شهر زیبای بوداپست

به گزارش دکترای اقتصاد، پایتخت مجارستان همه چیزهایی را در خود جای داده که یک شهر زیبا می تواند ارائه کند. ساختمان های تاریخی باشکوه، شب زنده داری و… بوداپست همچنین به عنوان میراث جهانی در سازمان یونسکو به ثبت رسیده است.

جاذبه های گردشگری شهر زیبای بوداپست

از پروفایل ما bestcanadatours دیدن نمایید.

بوداپـِست پایتخت، عظیمترین و پرجمعیت ترین شهر کشور مجارستان و مرکز سیاسی، فرهنگی، تجاری، صنعتی و ترابری این کشور است.

بوداپست از سه بخشِ اُبودا (بودای قدیم)، بودا (تپه ای و در کرانهٔ باختری دانوب)، و پست (خلاف بودا کاملاً تخت و سمت خاوری رود) تشکیل شده است.

شهر باستانی آکوئینکوم که امروز خرابه های آن در شمال بوداپست است، سکونتگاه سلتها بوده که بعدها تبدیل به مرکز ایالات رومی پانونیای سفلی شد. در قرن نهم میلادی مجارها وارد این سرزمین شدند. در حمله مغول ( 1241-1242) شهر غارت شد ولی پس از آن مجدداً رونق یافت و به زودی به یکی از اصلی ترین مراکز رنسانس در اروپا تبدیل شد.

در سال 1541 با محاصرهٔ بودا (15 سال پس از نبرد موهاچ) شهر بمدت 145 سال بدست دولت عثمانی افتاد و در این دوره به لحاظ مالی افت شدیدی نموده، جمعیت شهر به شدت کاهش پیدا کرد و قصر سلطنتی به ویرانه ای مبدل گشت ولی در سال 1686 آزاد شد. بوداپست (از اتحاد 3 شهر پست، بودا و اُبودا) از سال 1873 تا سال 1917 به عنوان یکی از مهم ترین مراکز اروپایی و پایتخت امپراتوری اتریش-مجار به شمار می رفت که به پس از جنگ جهانی اول به موجب پیمان تریانون منحل شد. شهر هستهٔ اصلی آشوب ها و وقایع مهم در انقلاب 1848-1849، جنگ جهانی دوم و انقلاب 1956 مجارستان بود.

بوداپست یکی از زیباترین شهرهای اروپاست، که هر ساله چند میلیون گردشگر از آن دیدن می نمایند.

پل زنجیر قدیمی ترین پل از 9 پلی است که در سراسر رود دانوب وجود دارد. این پل سال 1849 میلادی ساخته شده است. در سال 2017 حدود 12 میلیون گردشگر از پایتخت مجارستان دیدن نموده اند. تعداد گردشگران در ده سال گذشته تقریبا دو برابر شده است.

با عبور از پل زنجیر به منطقه قلعه می رسیم. خانه های ساخته شده به سبک باروک، موزه ها و کلیساها. اشراف مجار این جا زندگی می کردند.

کلیسای ماتیاس متعلق به 700 سال پیش است. در این کلیسا مراسم عروسی بسیاری برگزار شده است. از جمله در سال 1867، امپراتور اتریش فرانتس یوزف و همسرش الیزابت در این کلیسا ازدواج کردند.

چندین استخر آب گرم در بوداپست واقع شده است که از چشمه های آب گرم تغذیه می شوند. دمای آن ها بین 28 تا 40 درجه سانتیگراد است.

ظرافت های معماری قرن نوزدهم در معماری این بنا دیده می گردد. کافه ای زیبا که در سال 1894 افتتاح شده است.

بازار مرکزی بوداپست جایی است که گردشگران می توانند محصولات شهروندان محلی را خریداری نمایند. از صنایع دستی گرفته تا سبزی ها و گوشت و ماهی در این بازار به فروش می رسد.

کنیسه عظیم یهودیان بین سال های 1854 تا 1859 ساخته شده و در طول جنگ جهانی دوم به شدت آسیب دید. بعد از جنگ آن را بازسازی کردند.

درخت زندگی داخل کنیسه یادآور 564 هزار قربانی هولوکاست در مجارستان است.

ساختمان مجلس به ارتفاع 96 متر و طول 268 متر با 700 اتاق. یونسکو بوداپست را در لیست میراث جهانی قرار داده است.

منبع: یک پزشک
انتشار: 3 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 513

به "جاذبه های گردشگری شهر زیبای بوداپست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری شهر زیبای بوداپست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید