آدرس سفارت بلژیک کجاست؟

به گزارش دکترای اقتصاد، سفارت بلژیک در ایران، به عنوان نمایندگی دیپلماتیک این کشور، در تهران واقع شده است و خدمات مختلفی از جمله صدور ویزای بلژیک، ارائه مشاوره های کنسولی و تسهیل روابط تجاری و فرهنگی بین بلژیک و ایران را ارائه می دهد.

آدرس سفارت بلژیک کجاست؟

آدرس سفارت بلژیک در تهران به گونه ای است که دسترسی به آن برای متقاضیان و مراجعه نمایندگان آسان باشد. این سفارت به عنوان نقطه تماس اصلی برای شهروندان بلژیکی در ایران و بعلاوه ایرانیانی که در پی اطلاعات و خدمات مربوط به بلژیک هستند، عمل می نماید.

آدرس سفارت بلژیک در تهران

برای انجام بعضی امور مربوط به دریافت ویزا و یا بعد از دریافت وقت سفارت بلژیک احتیاج به مراجعه حضوری به آدرس سفارت بلژیک در تهران دارید.

به همین علت در ادامه این آدرس را برای شما آورده ایم:

آدرس: تهران - الهیه - خیابان آقا بزرگی - بن بست شیرین - شماره 4

آدرس مرکز vfs بلژیک

این مرکز به عنوان نماینده رسمی سفارت بلژیک در ایران، خدمات مربوط به درخواست ویزا و امور کنسولی را ارائه می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ساعات کاری و خدمات ارائه شده، می توانید به وب سایت رسمی VFS Global مراجعه کنید.

آدرس مرکز VFS Global برای درخواست ویزای بلژیک در ایران به توضیح زیر است:

تهران، میدان هروی (گلستان پنج)، خیابان موسوی، مجمتع هروی سنتر، طبقه چهارم

روزها و ساعات کاری سفارت بلژیک در تهران

در ادامه معرفی سفارت بلژیک باید به آنالیز ساعت و روزهای کاری این سفارت اشاره کنیم. این سفارت در روزهای یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 8 صبح تا 12:30 شب برای عموم باز و آماده ارائه خدمات است.

راه های ارتباطی با سفارتخانه بلژیک

علاوه بر مراجعه حضوری به سفارتخانه بلژیک در تهران به آدرس ارائه شده، روش های دیگری نیز برای ارتباط با سفارت بلژیک در تهران و بخش کنسولگری سفارت بلژیک وجود دارد که عبارتند از:

  • تلفن: 22041617 - 22049247 - 22040073 (021)
  • فکس: 22044608 (021)
  • آدرس وب سایت: http://www.diplomatie.be/tehran/
  • آدرس پست الکترونیکی: [email protected]

قوانین امنیتی هنگام مراجعه به سفارت بلژیک

افراد زیر 18 سال باید با یکی از والدین یا یک سرپرست به مرکز مراجعه نمایند. والد یا سرپرست نمی تواند از کارکنان مرکز درخواست ویزا باشد.

سالمندان و متقاضیانی که از نظر پزشکی احتیاج به یاری دارند، باید پس از ورود به مرکز درخواست ویزا، به کارکنان حفاظت اطلاع دهند تا بتوانند درخواست های خود را ارائه دهند.

ورود تلفن همراه به مرکز درخواست ویزا مجاز است، اما باید در حالت سکوت یا لرزش قرار گیرد. تلفن های همراه باید قبل از ورود به این حالت ها تنظیم شوند و تلفن هایی که این قابلیت را ندارند، نمی توانند به مرکز آورده شوند.

عکاسی، فیلمبرداری یا ضبط صدا تحت هیچ شرایطی مجاز نیست. هنگام تعامل با کارکنان، تلفن های همراه باید کنار گذاشته شوند.

هر متقاضی مجاز است تنها یک ساک مخصوص کابین هواپیما با ابعاد 45x30x20 سانتی متر (18x12x8 اینچ) به مرکز بیاورد. کیف های بزرگتر باید در مکانی دیگر نگهداری شوند.

به دلایل امنیتی، ورود موارد زیر به مرکز درخواست ویزا ممنوع است:

  • وسایل الکترونیکی یا باتری دار مانند دوربین ها، تبلت ها، دستگاه های ضبط صدا و تصویر، لپ تاپ ها و سایر دستگاه هایی که ممکن است عملکرد مرکز را مختل نمایند.
  • پاکت ها یا بسته های بسته.
  • اقلام قابل اشتعال مانند کبریت، فندک و سیگار الکتریکی.
  • اشیاء تیز مانند قیچی و چاقوهای قلمی.
  • سلاح ها و مواد منفجره.

تمامی مراکز درخواست ویزا تحت نظارت 24 ساعته دوربین های مداربسته قرار دارند و تصاویر به منظور جلوگیری از وقوع جرم و تأمین امنیت عمومی به طور مداوم ضبط می شوند.

به منظور تأمین ایمنی، این حق برای ما محفوظ است که ساک های متقاضیان و مراجعه نمایندگان را به صورت تصادفی بازرسی کنیم.

برای انجام کدام امور مراجعه به سفارت بلژیک لازم است؟

مراجعه به سفارت بلژیک برای انجام امور زیر لازم است:

1. صدور ویزا: افرادی که قصد سفر به کشور بلژیک را دارند، باید برای دریافت ویزا به آدرس سفارت بلژیک مراجعه نمایند. این شامل ویزاهای توریستی، تحصیلی، کاری و خانوادگی می گردد.

2. امور کنسولی: شهروندان بلژیکی که در ایران زندگی می نمایند، برای انجام امور کنسولی مانند ثبت ازدواج، طلاق، تولد یا فوت، باید به سفارت مراجعه نمایند.

3. مشاوره های حقوقی و اطلاعاتی: افرادی که در پی اطلاعات درباره قوانین و مقررات بلژیک، مهاجرت یا اقامت در این کشور هستند، می توانند از خدمات مشاوره ای سفارت بهره مند شوند.

4. تسهیل روابط تجاری: برای کارآفرینان و تجار، سفارت می تواند به عنوان یک پل ارتباطی برای ایجاد روابط تجاری و سرمایه گذاری در بلژیک عمل کند.

5. گواهی نامه ها و مدارک رسمی: برای دریافت گواهی نامه های رسمی یا تأیید مدارک، مراجعه به سفارت لازم است.

6. یاری های اضطراری: در مواقع اضطراری، مانند گم شدن گذرنامه یا احتیاج به یاری در شرایط بحرانی، شهروندان بلژیکی می توانند به سفارت مراجعه نمایند.

مراجعه به سفارت برای انجام این امور به افراد یاری می نماید تا از خدمات و حمایت های لازم بهره مند شوند.

جمع بندی

در این مقاله به آنالیز اطلاعات ضروری و آدرس سفارت بلژیک پرداختیم تا هدایت باشیم برای انجام امور مربوط به این سفارتخانه و از اتلاف وقت و هزینه شما جلوگیری کنیم.

امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد

منبع: پارسیس
انتشار: 23 بهمن 1403 بروزرسانی: 23 بهمن 1403 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 1775

به "آدرس سفارت بلژیک کجاست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آدرس سفارت بلژیک کجاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید