آنچه زائران باید درباره پرواز های حج 98 بدانند

به گزارش دکترای اقتصاد، دو روز دیگر عملیات پرواز های حج 98 به طور رسمی به وسیله هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران هما شروع می گردد و بر اساس برنامه ریزی ها بیش از 86 هزار زائر از 19 ایستگاه پروازی به وسیله این شرکت به سرزمین وحی منتقل خواهند شد.

آنچه زائران باید درباره پرواز های حج 98 بدانند

عملیات پرواز های حج امسال یک تفاوت مهم با سال های دیگر دارد، در سال های گذشته عملیات انتقال زائران به وسیله هواپیمایی سعودی و طرف های ایرانی (ایران ایر، قشم ایر و ماهان ایر) صورت می گرفت، اما در امسال به علت محدودیت های اعمال شده از طرف عربستان، تنها هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران آن هم با استفاده از هواپیما های ملکی اجازه پرواز به این کشور را دارد.

ایجاد محدودیت در پذیرش هواپیما هایی ایرانی که با رعایت تمامی استاندارد های بین المللی صنعت هوانوردی از شرق آسیا تا غرب اروپا پرواز می نمایند، مصداق بارزی از سنگ اندازی طرف سعودی در پذیرش مهمانان بیت الله الحرام بوده که با هدف اخلال در امر انتقال زائران ایرانی اجرا شده است.

در طرف دیگر این ماجرا، همت دست اندرکاران صنعت حمل و نقل هوایی کشور را شاهد هستیم که با هدف ارائه خدمات شایسته به ضیوف الرحمن همه توان و امکانات موجود را به کار گرفته اند.

بر اساس اعلام هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، این شرکت با برنامه ریزی های اجرا شده ناوگان هواپیما های ایرباس خود را برای انتقال زائران به عربستان اختصاص داده و قرار است تا بخشی از پرواز های این شرکت به مقاصد دیگر با همکاری سایر شرکت های هواپیمایی داخلی انجام شوند.

اما باید مطالبی را در مورد عملیات پرواز های حج 98 یادآور شویم، انتقال بیش از 86 هزار زائر به سرزمین وحی در بازه زمانی یکماهه با توجه به محدودیت در پذیرش هواپیما های ایرانی از سوی عربستان، امری است که همکاری و هماهنگی همه اجزاء صنعت حمل و نقل هوایی کشور شامل سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) و شرکت های هواپیمایی داخلی را می طلبد تا این پرواز ها بدون کوچکترین مسئله ای انجام شوند.

محدودیت در پذیرش ناوگان هوایی و احتمال بروز نقص فنی در هواپیما و در پی آن ایجاد تاخیر در پرواز ها مطلب دیگری است که باید برای زائران تشریح گردد و صد البته که دست اندرکاران پرواز ها باید علاوه بر فراهم کردن تسهیلات و امکانات لازم برای رفاه حال زائران در هنگام بروز تاخیر، با ارائه توضیحات لازم زائران را از محدودیت های اعمال شده بر صنعت هوایی کشور مطلع سازند.

در سرانجام یادآور می شویم که صنعت هوایی کشورمان بیش از چهار دهه است که با سخت ترین تحریم ها روبرو بوده، اما همیشه با رعایت تمامی استاندارد های داخلی و بین المللی حرکت رو به جلوی خود را ادامه داده و بدون تردید از این آزمون هم با سربلندی بیرون خواهد آمد.

منبع: گردشبان
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 1122

به "آنچه زائران باید درباره پرواز های حج 98 بدانند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنچه زائران باید درباره پرواز های حج 98 بدانند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید