آیین نامه اجرایی پیشگیری از خسارات ناشی از جاری شدن سیلاب ابلاغ شد

به گزارش دکترای اقتصاد، تهران (پانا) - با امضای معاون اول رئیس جمهوری، آیین نامه اجرایی پیشگیری از خسارات ناشی از جاری شدن سیلاب ابلاغ شد.

آیین نامه اجرایی پیشگیری از خسارات ناشی از جاری شدن سیلاب ابلاغ شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، هیات وزیران در جلسه مورخ 7 مهر 1400 و در اجرای جزء (3) تبصره (13) قانون بودجه سال 1400 کل کشور مبنی بر اختصاص اعتبار برای پیشگیری از خسارات ناشی از جاری شدن سیلاب و هم ضرورت اولویت بندی استان های در معرض خطر سیلاب براساس مطالعات مرتبط، آیین نامه اجرایی حکم مندرج در قانون یاد شده را به تصویب رساند.

براساس آیین نامه مذکور، سازمان مدیریت بحران کشور مکلف است ظرف 15 روز پس از تصویب این آیین نامه لیست استان های در معرض خطر سیلاب را به ترتیب اولویت در اختیار سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور قرار دهد.

وزارت کشور هم موظف است، لیست شهرداری های مشمول دارای مطالعات مصوب، به همراه اعتبارات لازم را معین و به سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام نماید و سازمان برنامه و بودجه کشور هم باید حداکثر ظرف 15 روز لیست شهرهای مذکور را آنالیز و نسبت به اخذ مصوبه هیئت وزیران اقدام کند.

اعتبارات مصوب در قالب مبادله موافقتنامه فیمابین وزارت کشور و سازمان برنامه و بودجه کشور برای پیشگیری از خسارات ناشی از جاری شدن سیلاب در شهرداری مربوط هزینه می گردد.

تأمین 50 درصد سهم اعتبارات از محل منابع شهرداری ها در قالب موافقتنامه یادشده صورت می پذیرد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 25 مهر 1400 بروزرسانی: 25 مهر 1400 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 1189

به "آیین نامه اجرایی پیشگیری از خسارات ناشی از جاری شدن سیلاب ابلاغ شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیین نامه اجرایی پیشگیری از خسارات ناشی از جاری شدن سیلاب ابلاغ شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید