احتمال شروع خیز جدید کرونا در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش دکترای اقتصاد، خبرنگاران/کهگیلویه و بویراحمد رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار قربانیان کروناویروس استان به 430 نفر خبر داد و گفت: متاسفانه طی 24 ساعت گذشته یک هم استانی بر اثر ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست داد.

احتمال شروع خیز جدید کرونا در کهگیلویه و بویراحمد

دکتر پرویز یزدان پناه با اشاره به احتمال خیز جدید کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه نمود: هم اکنون 115 بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد 29 بیمار کرونایی قطعی بوده و 11 بیمار در بخش های ویژه تحت درمان هستند.

وی شرح داد: فرایند افزایشی موارد مثبت، بستری و بستری در بخش مراقبت های ویژه در استان شروع شده است که احتمالا شروع خیز جدید در استان می باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اظهار کرد: از مجموع مبتلایان به کروناویروس در کهگیلویه و بویراحمد 23 هزار و 536 نفر بهبود یافته گزارش شده است.

دکتر یزدانپناه تاکید کرد: امروز 644 نمونه از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج دریافت شد که حدود 17 درصد موارد مثبت بودند و عمده موارد مثبت در شهرستان های بویراحمد، کهگیلویه، بهمئی و گچساران هستند.

وی ادامه داد: درصد موارد مثبت در شهرستان های کهگیلویه، گچساران و بویراحمد بیشتر از سایر نقاط استان می باشد، با توجه به اینکه عمده جمعیت استان در سه شهرستان فوق سکنی دارند بنابراین در صورت عدم رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی بزودی شرایط این سه شهرستان نارنجی خواهند شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیان کرد: شرایط کرونا در استان بسیار ناپایدار است و هم اکنون شاهد افزایش تعداد بیماران بستری هستیم که کنترل این فرایند مستلزم رعایت پروتکل های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، شستشوی مرتب دست ها، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، عدم حضور در اجتماعات و پرهیز از سفر و حضور در مکان های پرخطر است.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، یزدانپناه بیان کرد: لازم است کسانی که نشانه های بیماری های ویروسی را دارند به مراکز نمونه گیری 16ساعته در استان مراجعه نمایند تا از آن ها تست کروناویروس گرفته شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 اسفند 1399 بروزرسانی: 12 اسفند 1399 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 831

به "احتمال شروع خیز جدید کرونا در کهگیلویه و بویراحمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال شروع خیز جدید کرونا در کهگیلویه و بویراحمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید