اعمال تغییرات در سامانه نسخه الکترونیک، معافیت از قوانین ارجاع

به گزارش دکترای اقتصاد، معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران، جزئیات تغییرات اعمال شده در سامانه نسخه الکترونیک را تشریح کرد.

اعمال تغییرات در سامانه نسخه الکترونیک، معافیت از قوانین ارجاع

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، مهدی رضایی، با اشاره به تغییرات اعمال شده در سامانه نسخه الکترونیک، گفت: یکی از این تغییرات امکان تجویز نسخه با تاریخ آینده است که با استفاده از این قابلیت امکان تجویز نسخه به تاریخ آینده برای پزشک فراهم شده است و پزشک می تواند در زمان مراجعه بیمه شده دارویی یا خدمات مورد احتیاج در روز های آینده را هم تجویز کند.

وی اضافه کرد: این اقلام تا تاریخ ثبت شده امکان ارائه ندارند و در سررسید تاریخ مقرر همچون سایر نسخ تا آخر ماه بعد امکان ارائه دارند، بعلاوه یکی دیگر از این تغییرات امکان مشاهده سوابق بیمه شده در سامانه نسخه الکترونیک است که با استفاده از این امکان مشاهده سوابق بیمه شده برای پزشک با استفاده از ارسال پیامک برای بیمه شده و تأیید آن به وسیله وی فراهم شده است.

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران، با بیان اینکه یکی دیگر از این تغییرات امکان ارجاع مجدد به خود پزشک است توضیح داد: تا زمان پیاده سازی امکان واکشی مجدد کد ارجاع، امکان ارجاع به تخصص خود پزشک ایجاد شده است و پزشک می تواند پس از ویزیت بیمار، بیمار را تا سقف سه مرتبه مجدد به تخصص خود ارجاع کرده و در مراجعه بعدی بیمه شده آن را با واکشی نماید؛ بدیهی است هر بار ارجاع به خود از سقف 3 بار ارجاع افقی کسر می شود.

وی تاکید نمود: در اصلاح پیام واکشی ارجاع در سامانه نسخه الکترونیک، متن پیام مربوط به واکشی ارجاع در سطح دو بیمه شده در پوشش جمعیتی پزشک تعریف نشده است، لذا در صورت استفاده از فرایند ارجاع؛ مبلغ مشاوره ارجاع پرداخت خواهد شد که در استحقاق سنجی و نوبت گیری پزشک سطح دو نمایش داده می شد به متن بیمه شده در طرح ارجاع الکترونیک قرار گرفته است پرداخت سهم سازمان منوط به درج شناسه ارجاع است، تغییر داده شده است.

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران تاکید نمود: معافیت از ارجاع بیمه شدگان در مراجعه به دندانپزشک هم یکی دیگر از تغییرات ایجاد شده است که در زمان مراجعه بیمه شدگان به دندانپزشک بیمه شدگان منتسب در مراجعه به دندانپزشک از رعایت قوانین ارجاع معاف می شوند؛ بعلاوه غیر فعال شدن ارجاع در ارجاعات بین استانی به بیمه شدگان استان فارس و مازندران هم در این تغییرات مورد توجه قرار گرفته است.

رضایی گفت: در این تغییر بیمه شدگان استان فارس و مازندران در صورت انتساب به پزشک خانواده در مراجعه به مراکز درمانی سایر استان ها از قوانین ارجاع معاف می باشند، البته این معافیت ارجاع برای تمامی بیمه شدگان به استثنای صندوق بیمه همگانی و صندوق سایر اقشار نظام ارجاع 1 می باشد.

وی گفت: استعلام از سرویس نظام پزشکی در زمان ثبت نسخه کاغذی هم یکی دیگر از تغییرات است که در زمان ثبت نسخه کاغذی و ورود شماره نظام پزشکی در مراکز ارائه دهنده خدمت سرویس نظام پزشکی فراخوانی می شود و اطلاعات شماره نظام پزشکی وارد شده نمایش داده می شود، بعلاوه اطلاعات ثبت شده در سامانه pcp قابل رؤیت می باشد که مراکز درمانی با توجه به شماره نظام ثبت شده در نسخه کاغذی امکان انتخاب شماره نظام صحیح را خواهد داشت.

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران، با اشاره به داشبورد جهت مراکز جامعه شهری اضافه کرد: داشبورد درمانگاه و بیمارستان که پیش از این در اختیار مدیر درمانگاه یا بیمارستان بود هم اکنون برای مدیر مراکز جامع شهری هم قابل استفاده است و افرادی که دارای پروفایل مدیر مراکز جامع شهری هستند؛ می توانند با استفاده از آیکون مربوطه در چنل ERX عملکرد زیر شریک های تعریف شده را مشاهده نمایند.

رضایی گفت: امکان ایجاد تعریف یک کاربر به اسم مدیر و پزشک هم یکی دیگر از این تغییرات است که پیش از این در صورتی که پزشک در درمانگاه یا بیمارستان به اسم یک شریک کاری تعریف می شد، امکان فعالیت به اسم مدیر درمانگاه یا بیمارستان را نداشت؛ اما هم اکنون این مشکل در سامانه رفع شده است و پزشک می تواند به طور همزمان به اسم پزشک خانواده در درمانگاه بیمارستان فعالیت کند.

وی تاکید نمود: با برقراری شرط تخصص آزمایش تست گلوبال تشخیص آزمایشگاهی COVID 19، ارائه نسخه تجویزی گلوبال تشخیصی آزمایشگاهی COVID 19 به وسیله پزشکانی که در مراکز با مالکیت عمومی غیر دولتی و خصوصی، دولتی غیر دانشگاهی و خیریه فعالیت می نمایند، مشمول بیمه نخواهد شد؛ البته دستورالعمل پوشش بیمه ای تست گلوبال تشخیصی آزمایشگاهی کرونا در دبیرخانه شورای عالی بیمه در دست تدوین است و به محض ابلاغ ارسال خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 1205

به "اعمال تغییرات در سامانه نسخه الکترونیک، معافیت از قوانین ارجاع" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعمال تغییرات در سامانه نسخه الکترونیک، معافیت از قوانین ارجاع"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید