امسال بازار بازی های ویدئویی 159 میلیارد دلاری می شود

به گزارش دکترای اقتصاد، به گزارش خبرنگاران به نقل از ونچربیت، بررسی مؤسسه تحقیقاتی نیوزو نشان می دهد تا سال 2023 ارزش بازار بازی های ویدئویی از مرز 200 میلیارد دلار خواهد گذشت.

امسال بازار بازی های ویدئویی 159 میلیارد دلاری می شود

میزان صرف هزینه برای خرید و اجرای بازی های ویدئویی در سال 2020 نسبت به سال 2019 حدود 9.3 درصد افزایش خواهد یافت. این رقم مجموع صرف هزینه برای خرید بازی های موبایلی، رایانه ای و کنسول های بازی را در بر می گیرد. پیش بینی می شود تا سال 2023 حداقل نرخ رشد میزان خرید بازی های ویدئویی 8.3 درصد باشد.

نیوزو بر این باور است که شیوع ویروس کرونا و خانه نشینی میلیون ها نفر در سراسر جهان باعث شده تا علاقه به اجرای بازی های ویدئویی روز به روز بیشتر شود و این صنعت بخشی از رشد خود را مدیون این شرایط عجیب و پیش بینی نشده است. همچنین پیش بینی می شود عرضه مدل های جدید کنسول های بازی در انتهای سال 2020 نیز در رشد خرید بازی های گوناگون تأثیرگذار باشد.

بیشترین رشد در صنعت بازی های ویدئویی مربوط به بخش بازی های تلفن همراه بوده است. درآمد حاصل از خرید بازی های موبایلی با رشد 13.3 درصدی نسبت به سال 2019 در سال جاری میلادی به 77.2 میلیارد دلار رسیده است. تعطیلی کافه های بازی در کشورهایی مانند چین نیز اقبال به بازی های موبایلی را افزایش داده است. البته باید توجه داشت که تنها 38 درصد از کاربران این بازی ها برای خرید آنها پول داده اند و بقیه این بازی ها رایگان بوده اند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 484

به "امسال بازار بازی های ویدئویی 159 میلیارد دلاری می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امسال بازار بازی های ویدئویی 159 میلیارد دلاری می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید