انتقاد نادعلی از بلاتکلیفی طرح طبقه بندی مشاغل در شرکت واحد اتوبوسرانی

به گزارش دکترای اقتصاد، سخنگوی شورای شهر تهران ضمن انتقاد از شرایط خط 9 اتوبوس های تندرو گفت: کمبود نیروی اتوبوسرانی ضمن کاهش تعداد اتوبوس ها، باعث شده تا سرعت حرکت را برای جابجایی مسافر افزایش دهند و همین امر گاه باعث بروز خطراتی برای مسافرین شده است.

انتقاد نادعلی از بلاتکلیفی طرح طبقه بندی مشاغل در شرکت واحد اتوبوسرانی

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، علیرضا نادعلی عضو شورای شهر تهران در جلسه امروز شورای شهر تهران طی تذکری نسبت به کمبود نیروی انسانی در شهرداری تهران انتقاد کرد و گفت: همانطور که در روز های اخیر شاهد بوده ایم، تهران با مسائل بزرگی نظیر ترافیک سنگین در برخی ساعات روز و آلودگی شدید هوای تهران روبرو است.

وی ادامه داد: در این میان توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی در کاهش اثرات این دو مشکل، نقش چشمگیری دارد.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه برای بررسی این موضوع بازدیدی سرزده از خط 9 اتوبوس های تندروی تهران داشتم، شرح داد: کمبود تعداد اتوبوس های فعال در خط علاوه بر تشدید مسائل ذکر شده، گریبان گیر پرسنل خدوم اتوبوسرانی و رانندگان نیز شده است.

نادعلی اضافه نمود:کمبود نیروی این سازمان ضمن کاهش تعداد اتوبوس ها، باعث شده تا سرعت حرکت را برای جابجایی مسافر افزایش دهند که مسافرین در ایستگاه ها معطل نشوند و همین مهم گاه باعث بروز خطراتی برای مسافرین شده است و متاسفانه عدم پوشش بیمه بدنه باعث شده است تا رانندگان هزینه های مربوط به تصادفات را پرداخت کنند.

وی گفت: طبق گزارش، بازنشستگی 800 نفر از پرسنل و بلاتکلیف ماندن استخدام 250 راننده و نیروی فنی باعث شده است تا ساعت کاری رانندگان بدون در نظر گرفتن حق و حقوق افزایش یابد.

عضو شورای شهر تهران با انتقاد از بلاتکلیفی طرح طبقه بندی مشاغل در شرکت واحد اتوبوسرانی، گفت: معطل ماندن طرح طبقه بندی مشاغل از سال 1385، بی جواب ماندن درخواست افزایش حق جذب برای رانندگان و کارگران در حالی که مصوبه کمیسیون مربوطه در دوره گذشته را دارا می باشد و همچنین بی نظمی و گاه تبعیض در رفاهیات رانندگان (به طور مثال شارژ بن کارت رفاهی ایشان و پرداخت عیدی) از جمله خواسته های رانندگان بود.

نادعلی ادامه داد: از طرف دیگر هم صحبتی با مسافران این خط نیز حاکی از مواردی بود که کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

وی اضافه نمود: مسئله زورگیری و جیب بری در ساعات شلوغی اتوبوس، از مسافران می شود، مورد تاکید مسافران این خط بود.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: شرایط نامطلوب نظافت ایستگاه ها و اتوبوس ها، عدم پاسخگویی سامانه های 137 و 1888، نبود تابلو های راهنمای نام و روشنایی ایستگاه ها از جمله موارد گله مندی شهروندان بود.

نادعلی با اشاره به وجود معتادان متجاهر در راستا خط 9 اتوبوس های تندرو، شرح داد: در طول راستا نیز چیزی که به کرات قابل مشاهده بود، حضور معتادان در میانه بزرگراه امام علی (ع) بود.

وی ادامه داد: این مسئله علاوه بر این که باعث بروز سوانحی مانند تصادف با اتوبوس ها می شود، امنیت را از ایستگاه ها به حداقل رسانده و غارت اموال ایستگاه هایی که با هزینه ییت المال ساخته شده اند را به همراه دارد و متأسّفانه اکنون این ایستگاه ها نگهداشت خوبی نمی شود.

عضو شورای شهر تهران طی تذکری خطاب به شهردار تهران و معاونت حمل و نقل و ترافیک خواستار رفع مسائل مطرح شده و در نهایت ارائه گزارش به شورای شهر تهران شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 دی 1400 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 1283

به "انتقاد نادعلی از بلاتکلیفی طرح طبقه بندی مشاغل در شرکت واحد اتوبوسرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد نادعلی از بلاتکلیفی طرح طبقه بندی مشاغل در شرکت واحد اتوبوسرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید