اولویت واگذاری مسکن در منطقه ها کم برخوردار با خانوارهای فاقد خانه است

به گزارش دکترای اقتصاد، احمد راستینه گفت: اولویت واگذاری زمین و مسکن شامل تمام خانواده هایی است که صاحب فرزند سوم می شوند حتی اگر فرم ج مسکن آن ها قرمز است.

اولویت واگذاری مسکن در منطقه ها کم برخوردار با خانوارهای فاقد خانه است

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در خصوص تصویب آیین نامه اجرایی مربوط به تخصیص زمین و مسکن پس از تولد فرزند سوم در هیات دولت گفت: در تبصره (3) ماده (4) قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت درباره تخصیص زمین و مسکن به خانوار پس از تولد فرزند سوم آمده است، در جزئیات این بند قانونی آمده است که؛ یک قطعه زمین حداکثر به مساحت 200 مترمربع منطبق با ضوابط حد نصاب تفکیک بر اساس طرح های هادی روستایی یا طرح های جامع شهری مصوب یا واحد مسکونی برای ساکنین در روستا ها یا شهر های کمتر از 500 هزار نفر تعلق می گیرد که جمعیت آن ها به صورت مشترک و بالمناصفه به پدر و مادر در شهر و روستای محل سکونت فقط برای یک بار و بر اساس هزینه آماده سازی زمین در زمان واگذاری به صورت فروش اقساطی با 2 سال تنفس و 8 سال تقسیط بدون اعمال تخفیف واگذار کند.

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس یازدهم ادامه داد: برای ساکنان شهر های بالای 500 هزار نفر جمعیت، زمین یا واحد مسکونی با شرایط مقرر در آئین نامه بسته به اعلام ظرفیت به وسیله دولت مبنی بر وجود زمین یا واحد مسکونی در شهرک های اطراف، شهر های نو، شهر های مجاور یا زادگاه پدر و مادر مشروط به اینکه بالاتر از 500 هزار نفر نباشد، به انتخاب پدر و در صورت فوت پدر، به انتخاب مادر اختصاص می یابد.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در طول یکسال اخیر کمیسیون فرهنگی، کمیته ویژه ای برای اجرای تمام بند های قانون جوانی جمعیت در نظر گرفته است که ظرف چند ماه گذشته جلسات متعددی با وزارت راه و شهرسازی برای اجرای آن برگزار کرد؛ امروز شاهد تصویب این آیین نامه اجرایی هستیم.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی در مجلس شورای اسلامی تاکید نمود: اولویت واگذاری زمین و مسکن شامل تمام خانواده هایی است که صاحب فرزند سوم می شوند حتی اگر فرم ج مسکن آن ها قرمز باشد؛ اما در شهر ها و روستا هایی که دولت امکان تهیه زمین و مسکن به تعداد کافی نداشته باشد اولویت واگذاری با افرادی است که فرم ج مسکن آن ها سبز بوده و خانوار هایی که فرم ج مسکن آن ها قرمز باشد در شهر ها و روستا های اطراف محل سکونت می توانند مشمول این قانون شوند.

راستینه در ادامه توضیح داد: قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در جهت حمایت از فرزندآوری است؛ تبصره مربوط به مسکن در راستای حمایت از خانواده های پر جمعیتی است که از داشتن مسکن محروم هستند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی در انتها خاطر نشان کرد: آیین نامه اجرایی مربوط به تخصیص زمین و مسکن پس از تولد فرزند سوم که در هیات دولت تصویب شده حاصل کوشش مجلس و کمیسیون های مربوطه است وبه زودی به مرحله اجرایی شدن خواهد رسید.

لازم به ذکر است؛ فرم ج سبز ثبت نام مسکن، یعنی، در استعلام دولت، فرد متقاضی تسهیلات مسکن دولت و افراد تحت تکفل وی، در 5 سال گذشته، زمین یا ملکی به نام شان نبوده و وام خرید یا ساخت ملک نگرفته اند و از تاریخ 1357/11/22، از هیچ یک از امکانات نهاد های عمومی غیر دولتی استفاده نکرده اند؛ قرمز شدن فرم ج، به معنای استفاده از تسهیلات ارائه شده برای دریافت مسکن است.

خبرنگاران سیاسی مجلس

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 31 شهریور 1401 بروزرسانی: 31 شهریور 1401 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 1510

به "اولویت واگذاری مسکن در منطقه ها کم برخوردار با خانوارهای فاقد خانه است" امتیاز دهید

2 کاربر به "اولویت واگذاری مسکن در منطقه ها کم برخوردار با خانوارهای فاقد خانه است" امتیاز داده اند | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولویت واگذاری مسکن در منطقه ها کم برخوردار با خانوارهای فاقد خانه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید