اینفانتینو: موافق تشکیل سوپرلیگ اروپا نیستم، می خواهم باشگاه های غیراروپایی هم محبوبیت جهانی پیدا نمایند

به گزارش دکترای اقتصاد، رئیس فدراسیون دنیای فوتبال بیان کرد فیفا حامی شکل گیری یک تورنمنت انحصاری برای قدرت های عظیم فوتبال اروپا نیست و به جای آن ترجیح می دهد یک تورنمنت دنیای با حضور قدرت های باشگاهی سراسر دنیا برگزار گردد.

اینفانتینو: موافق تشکیل سوپرلیگ اروپا نیستم، می خواهم باشگاه های غیراروپایی هم محبوبیت جهانی پیدا نمایند

به گزارش خبرنگاران و به نقل از رویترز، جانی اینفانتینو امروز (پنجشنبه) خبرهای اخیر مبنی بر حمایت فیفا از کوشش باشگاه های عظیم اروپایی برای تشکیل یک تورنمنت باشگاهی متمایز از لیگ قهرمانان با عنوان سوپرلیگ اروپا را تکذیب کرد.

اینفانتینو در گفت و گو با نشریه آرگائور زیتونگ آلمان تأکید کرد که او ترجیح می دهد به جای تشکیل سوپرلیگ اروپا روی برگزاری هرچه موفقیت آمیزتر نسخه جدید جام دنیای باشگاه ها تمرکز کند. نسخه جدید جام دنیای باشگاه ها که تا پیش از این تنها قهرمانان باشگاهی قاره های مختلف و نماینده کشور میزبان در آن حضور داشتند، برای اولین بار قرار است سال 2022 با حضور 24 تیم در کشور چین برگزار گردد.

اینفانتینو گفت: به عنوان رئیس فیفا من به برگزاری جام دنیای باشگاه ها علاقه مند هستم نه سوپرلیگ. برای من مسئله رویارویی بایرن مونیخ و لیورپول مطرح نیست، بلکه من به دنبال فرصتی برای روبه رو شدن بایرن مونیخ با بوکا جونیورز هستم. لیورپول در سراسر دنیا 180 میلیون نفر هوادار دارد. فلامنگوی برزیل هم 40 میلیون هوادار دارد که 39 میلیون نفر آنها در برزیل است. از هواداران لیورپول اما تنها 5 میلیون نفرشان در انگلیس هستند و 175 میلیون نفر دیگر در سراسر دنیا. من می خواهم که باشگاه های فوتبال خارج از اروپا هم در آینده در سراسر دنیا چنین محبوبیتی پیدا نمایند. این بینش من است؛ داشتن 50 باشگاه و 50 تیم ملی که همگی می توانند قهرمان دنیا شوند.

شبکه اسکای نیوز روز سه شنبه گزارش نموده بود که بیش از 12 تیم از 5 لیگ مطرح فوتبال اروپا در انگلیس، فرانسه، آلمان، ایتالیا و اسپانیا در حال مذاکره هستند تا تورنمنتی جدید تحت عنوان سوپرلیگ یا لیگ برتر اروپا را از سال 2022 برگزار نمایند.

فیفا پیش از این از اظهارنظر درباره این اخبار خودداری نموده بود.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 آذر 1399 بروزرسانی: 6 آذر 1399 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 642

به "اینفانتینو: موافق تشکیل سوپرلیگ اروپا نیستم، می خواهم باشگاه های غیراروپایی هم محبوبیت جهانی پیدا نمایند" امتیاز دهید

3 کاربر به "اینفانتینو: موافق تشکیل سوپرلیگ اروپا نیستم، می خواهم باشگاه های غیراروپایی هم محبوبیت جهانی پیدا نمایند" امتیاز داده اند | 3.7 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اینفانتینو: موافق تشکیل سوپرلیگ اروپا نیستم، می خواهم باشگاه های غیراروپایی هم محبوبیت جهانی پیدا نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید