تور ایتالیا ارزان: این هفته فوتبال چی ببینیم؟ از تقابل هافبک های حرفه ای ایتالیایی تا بازگشت تیم ملی ایران

به گزارش دکترای اقتصاد، فوتبال مهم ترین پدیده ورزشی قرن بیست و یکم است. پدیده ای که آهسته آهسته از یک ورزش به یک تفریح و در نهایت به یک صنعت تبدیل شد و حالا میلیاردها نفر از ساکنان کره زمین، نتایج و اخبار تیم فوتبال مورد علاقه شان را با دقتی مثال زدنی دنبال می نمایند. تماشای روزانه فوتبال هم یکی از تفریح های مجذوب کننده مردم در سراسر دنیاست و بسیاری از مسابقات مهم هر هفته فوتبال به وسیله شبکه های مختلف فیلمبرداری و پخش زنده می شوند.

تور ایتالیا ارزان: این هفته فوتبال چی ببینیم؟ از تقابل هافبک های حرفه ای ایتالیایی تا بازگشت تیم ملی ایران

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا ارزان از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

اما بازگشت فوتبال در نخستین فصل سومین دهه قرن بیست و یکم با همه سال های قبلی یک تفاوت بسیار بزرگ دارد. همه گیری ویروس کرونا همه جهان را تحت تاثیر قرار داده و فوتبال هم از ویرانی های آن در امان نمانده است. براساس گزارش رسمی فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) شیوع جهانی این ویروس مرگبار بیشتر از 14 میلیارد دلار به جهانی فوتبال لطمه زده که بخش عظیمی از آن به غیبت دیدنگران در سکوهای استادیوم ها بازمی گردد

مسابقات فوتبال در هفته جاری هم با جدیت دنبال می شوند و تیم های فوتبال از اروپا تا آسیا در برابر رقیبان مدعی شان قرار می گیرند. این هفته اما برای ما ایرانی ها مجذوب کنندهیت ویژه ای دارد. شاگردان یحیی گل محمدی در تیم پرسپولیس با صعود به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا این فرصت را دارند تا برای دومین بار به فینال این مسابقات راه پیدا نموده و یک بار دیگر شانس خودشان برای قهرمانی را آزمایش نمایند.

در چنین شرایطی به یک راهنمای جامع هفتگی دیدنی فوتبال احتیاج دارید. راهنمایی که مهم ترین اطلاعات هیجان انگیزترین بازی های هر هفته را در اختیارتان قرار دهد تا از همین حالا برای دیدنی مهم ترین مسابقات فوتبال هفته آماده باشید. از ترکیب احتمالی هر تیم تا آمار و جزییاتی که برای هر دیدنگر فوتبال لازم و ضروری به نظر می رسد؛ در مجموعه مقالات این هفته فوتبال چی ببینیم؟ همراه با خبرنگاران زندگی باشید تا همه آن چه درباره مهم ترین بازی های فوتبال در ایران و اروپا احتیاج دارید را آنالیز کنید.

مهم ترین بازی های فوتبال در هفته سوم مهر 99

همه لیگ های معتبر اروپایی در هفته جاری با قدرت دنبال می شوند و مدعیان قهرمانی از فرانسه تا آلمان و از انگلیس تا اسپانیا در برابر رقبای خود قرار می گیرند.

شنبه | 12 مهر

لیگ برتر: لیدزیونایتد - منچسترسیتی

لیگ قهرمانان آسیا: النصر عربستان - پرسپولیس

یکشنبه | 13 مهر

لیگ برتر: منچستریونایتد - تاتنهام

سری آ: لاتزیو - اینترمیلان و یوونتوس - ناپولی

لالیگا: لوانته - رئال مادرید و بارسلونا - سویا

چهارشنبه | 16 مهر

محبت آمیز بین المللی: پرتغال - اسپانیا

پنج شنبه | 17 مهر

محبت آمیز بین المللی: ازبکستان - ایران

شنبه | 12 مهر 99

لیدزیونایتد - منچسترسیتی: سیتیزن های ناامید در برابر جنگنده ترین مدعی لیگ برتر

هفته چهارم لیگ برتر | استادیوم الند رود| ساعت 20

اگرچه شاگردان پپ گواردیولا هفته گذشته پیروز شدند با 3 گل از سد برنلی عبور نمایند و راهی مرحله بعدی جام اتحادیه انگلیس شوند اما شکست تلخ منچسترسیتی در لیگ برتر احتمالا برای طرفداران این تیم ناامیدنماینده به نظر می رسد. منچرسیتی در یک بازی هیجان انگیز و نفس گیر با نتیجه باورنکردنی 2-5 در خانه و در برابر تیم لسترسیتی باخت تا انتظارات از یکی از مدعیان اصلی قهرمانی در فصل جاری لیگ برتر به پایین ترین سطح نزول کند. با این حال پپ گواردیولا آن قدر خوش شانس نبوده که پس از شکست در برابر لسترسیتی مقابل یک رقیب نه چندان قدرتمند قرار بگیرد و باید به مصاف لیدزیونایتد برود. یکی از تیم های تازه صعودنموده به لیگ برتر که مارسلو بیلسا، سرمربی صاحب سبک آرژانتینی، وظیفه راهنمایی آن را برعهده دارد.

لیدزیونایتد در سه هفته قبلی لیگ برتر دو پیروزی و یک شکست ثبت نموده و با وجود هشت گلی که به ثمر رسانده، هفت گل هم دریافت نموده تا ثابت کند جنگنده ترین مدعی لیگ برتر است. شاگردان بیلسا با جان و دل به دفاع حریف حمله می نمایند و در عین حال ترسی هم از گل خوردن ندارند. به نظر می رسد پپ گواردیولا کار سختی در برابر لیدزیونایتد داشته باشد.

النصر عربستان - پرسپولیس: آیا پرسپولیس تاریخ را دوباره می نویسد؟

مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا | استادیوم جاسم بن حمد دوحه قطر | ساعت 18:30

احتمالا پرسپولیس در سال های اخیر برترین روزهای تاریخش را جشن گرفته و حالا طرفداران این تیم سرخ پوش فرصت آن را دارند تا برای دومین بار از صعود تیم محبوبشان به فینال لیگ قهرمانان آسیا جشن تازه ای بگیرند. وقتی یحیی گل محمدی به عنوان سرمربی پرسپولیس انتخاب شد، طرفداران پرسپولیس نگران بودند که قهرمان سه دوره اخیر لیگ برتر از تکرار قهرمانی ناکام بماند اما یحیی ثابت کرد برای چهارمین قهرمانی پرسپولیس آماده است و حالا به دومین فینال آسیایی پرسپولیس می اندیشد. اما رقیب آن ها تیم دست و پا بسته ای نیست و می خواهد نماینده فوتبال عربستان سعودی در فینال آسیا باشد.

برنده این بازی 50 هزار دلار از کنفدراسیون فوتبال آسیا پاداش دریافت می نماید و حتی در صورت شکست در فینال دو میلیون دلار دیگر هم به دارایی های خود اضافه می نماید. پرسپولیس باید در برابر دروازه بانی قرار بگیرد که 27 بار پیراهن تیم ملی انگلیس را به تن نموده و از ابتدای لیگ قهرمانان آسیا، چهار بار مسابقات النصر را بدون گل خورده به خاتمه رسانده است. برد جونز، همان نامی است که طرفداران النصر حسابی به آن امیدوار هستند و در کنار او نام عبدالرزاق حمدالله و گونزالو مارتینز هم می درخشد. آیا پرسپولیس می تواند تاریخ را دوباره بنویسد؟

یکشنبه | 13 مهر 99

منچستریونایتد - تاتنهام: بازگشت آقای خاص به خانه ای که دوستش داشت

هفته چهارم لیگ برتر | استادیوم الد ترافورد | ساعت 19

طرفداران منچستریونایتد از دوران حضور خوزه مورینیو روی نیمکت شیاطین سرخ به عنوان بخشی از برترین روزهای دوران پس از بازنشستگی سر الکس فرگوسن افسانه ای یاد می نمایند. او از مدتی پیش راهنمایی تاتنهام هاتسپر را برعهده گرفت و حالا باید دوباره به همان استادیومی بازگردد که مدتی نه چندان طولانی در آن محبوب بود. البته این بار، دیدنگرانی نیستند که آقای خاص جهانی فوتبال را تشویق نمایند و بازی منچستریونایتد و تاتنهام پشت درهای بسته برگزار می گردد. شیاطین سرخ با یک شروع ناامیدنماینده از دو بازی تنها سه امتیاز گرفته اند و باید میزبان تیمی باشند که در هفت بازی اخیرش شکست نخورده است.

لاتزیو - اینترمیلان: نفس گیر و غیرقابل پیش بینی

هفته سوم سری آ | استادیوم المپیکو رم | ساعت 16:30

باشگاه لاتزیو تا همین چند سال پیش و در برترین حالت، تیم دوم مرکز ایتالیا در سری آ بود اما عقاب های رم در سال های اخیر فوق العاده ظاهر شده اند و حالا با راهنمایی سیمونه اینزاگی یکی از مدعیان جدی فوتبال سرزمین چکمه ای هستند. با این حال خاتمه ناامیدنماینده فصل قبل با شروع نه چندان مجذوب کننده فصل جاری همراه شده و به نظر می رسد لاتزیو هنوز نتوانسته فرم ایده آلی که سال گذشته با آن درخشیده بود را دوباره به دست آورد. آن ها در خانه میزبان اینترمیلانی هستند که با دو پیروزی از دو بازی پیروز شده 9 گل به ثمر برساند و البته که 5 گل هم دریافت نموده اما شاگردان آنتونیو کنته به خوبی می دانند که امتیاز به امتیاز فصل جاری سری آ را احتیاج دارند.

یوونتوس - ناپولی: تقابل سرمربی هایی که روزگاری برترین هافبک های ایتالیا بودند

هفته سوم سری آ | استادیوم آلیانز تورین | ساعت 22:15

یکی از مهم ترین رقابت های فصل جاری سری آ که در همین ابتدای مسابقات و در هفته سوم بازی رفت آن به میزبانی یوونتوس برگزار می گردد. اما نکته جالب این بازی، تقابل سرمربی دو تیم است. جنارو گتوزو روی نیمکت ناپولی در برابر آندره آ پیرلو قرار می گیرد که راهنمایی یوونتوس را برعهده دارد. هر دو سرمربی از برترین هافبک های ایتالیا در بیست سال اخیر هستند و سابقه قهرمانی جام جهانی را هم در کارنامه شخصی شان دارند. پیرلو و گتوزو در کنار یکدیگر پیراهن آث میلان را پوشیده اند و سال های سال دو تن از مهم ترین هافبک های تیم ملی ایتالیا بودند. حالا یک سوال اساسی برای طرفداران فوتبال ایتالیا مطرح شده است؛ کدام یک از دو هافبک کاملا متفاوت نراتزوری می توانند سرمربی خلاق تری باشند؟ شاید رقابت یوونتوس و ناپولی پاسخ جالبی برای این پرسش داشته باشد.

در این زمینه بخوانید:

خاص ترین فیلم های اکشن تاریخ سینما که باید همین حالا دیدن کنید

برترین فیلم های اکشن که تا خاتمه سال 2020 منتشر می شوند

برترین فیلم های کمدی که تا خاتمه سال 2020 منتشر می شوند

لوانته - رئال مادرید: ادامه پیروزی های مالی زیدان؟

هفته پنجم لالیگا | استادیوم سرامیکا | ساعت 17:30

شاید کهکشانی های مادرید لیگ قهرمانان اروپای فصل گذشته را به ناامیدنماینده ترین حالت ممکن به به منچسترسیتی واگذار نموده باشند اما قهرمانی به تدریج شکل گرفته آن ها در لالیگای فصل پیش می تواند انگیزه آن ها برای تکرار این قهرمانی را بیشتر کند. شاگردان زیدان که از ابتدای فصل دو پیروزی و یک تساوی کسب نموده اند، بردهای مالی و مقتدرانه شان را برای این بازی هم احتیاج دارند. لوانته در بیست تقابل اخیر دو تیم تنها 4 بار به پیروزی رسیده و حالا با یک پیروزی و دو باخت در رتبه سیزدهم لالیگا واقع شده است.

بارسلونا - سویا: دشواری به وقت بارسلونا

هفته پنجم لالیگا | استادیوم نیوکمپ | ساعت 22:30

آبی و اناری ها با بازگشت رونالد کومان به خانه قدیمی اش یک شروع دوباره را جشن گرفته اند و این جشن با دو پیروزی در دو هفته ابتدایی لالیگا هنوز خراب نشده است. اما سویا به عنوان یکی از دو قهرمان اروپا که سرمربی سابق تیم ملی اسپانیا را روی نیمکت خودش می بیند، یکی از پردردسرترین تیم هایی لقب می گیرد که می تواند جشن بارسایی ها را روی سرشان ویران کند. هر دو تیم دو بازی ابتدایی فصل را با پیروزی به خاتمه رسانده اند و اگرچه سویا با چهار گل زده تنها یک گل دریافت نموده اما بارسلونا با هفت گل زده به تنهایی برترین خط حمله لالیگا را در اختیار خودش قرار داده است.

چهارشنبه | 16 مهر 99

اسپانیا - پرتغال: رقابت دو همسایه

ملاقات محبت آمیز | استادیوم واندا متروپولیتانو | ساعت 22:15

زبان شبیه به یکدیگر و مرز مشترک، دو ویژگی اسپانیا و پرتغال است. دو کشور در غربی ترین نقطه اروپا که در فوتبال هم شباهت های جالبی با یکدیگر دارند و رقابت عجیبی را تجربه می نمایند. تیم ملی پرتغال با قهرمانی در مسابقات یورو 2016 مدافع عنوان قهرمانی یعنی اسپانیا را از کاخ سلطنت بیرون کرد و این رقابت محبت آمیز، فرصتی شده تا دو قهرمان اخیر اروپا در برابر یکدیگر قرار بگیرند.

پنج شنبه | 17 مهر 99

ازبکستان - ایران: ملاقاتی تکراری با وضعیتی متفاوت

ملاقات محبت آمیز | استادیوم بنیادکار تاشکند | ساعت 13:30

با خروج جنجالی مارک ویلتموس از نیمکت تیم ملی ایران، شرایط برای یوزهای مدعی آسیا نگران نماینده تر از همواره به نظر می رسد. اگرچه دراگان اسکوچیچ به عنوان سرمربی نو تیم ملی ایران انتخاب شده اما او هنوز در یک بازی رسمی روی نیمکت تیم ملی حضور پیدا ننموده و حدس ها درباره عملکرد احتمالی او ادامه دارد. این بازی در ابتدا قرار بود یک ماه زودتر و در تاریخ 17 شهریور برگزار گردد اما به علت لغو مسابقات انتخابی جام جهانی 2022 قطر، ایران و ازبکستان با تاخیری یک ماهه در برابر یکدیگر حاضر می شوند. فهرست تیم ملی ایران برای این رقابت پس از خاتمه بازی پرسپولیس و النصر در دسترس طرفداران فوتبال قرار می گیرد.

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 5 آذر 1400 بروزرسانی: 5 آذر 1400 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 1242

به "تور ایتالیا ارزان: این هفته فوتبال چی ببینیم؟ از تقابل هافبک های حرفه ای ایتالیایی تا بازگشت تیم ملی ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ایتالیا ارزان: این هفته فوتبال چی ببینیم؟ از تقابل هافبک های حرفه ای ایتالیایی تا بازگشت تیم ملی ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید