کرونا در اروپا، از تعویق انتخابات محلی در فرانسه تا ثبت بالاترین رکوردهای مبتلایان روزانه

به گزارش دکترای اقتصاد، جدیدترین اخبار کرونایی نشان می دهد که آمار مبتلایان روزانه در بسیاری کشورهای اروپایی رکوردهای بالای جدیدی را ثبت می نماید و نخست وزیر فرانسه هم پیشنهاد تعویق سه ماهه انتخابات منطقه ای سال آینده را مطرح نموده است.

کرونا در اروپا، از تعویق انتخابات محلی در فرانسه تا ثبت بالاترین رکوردهای مبتلایان روزانه

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، موج دوم کرونا با شدت بسیار بیشتری از موج اول آن اروپا را در می نوردد و عواقب مالی، اجتماعی و سیاسی گسترده تری به بار می آورد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

تعویق انتخابات منطقه ای در فرانسه

جدیدترین اخبار کرونایی از اروپا حاکی از آن است که نخست وزیر فرانسه اعلام نموده می خواهد انتخابات منطقه ای برنامه ریزی شده برای ماه مارس را به دلیل بحران کرونا سه ماه به تعویق بیاندازد. وی پیشنهاد برگزاری این انتخابات در ماه ژوئن سال آینده را مطرح نموده است.

هر 30 ثانیه یک بیمار کرونایی در فرانسه بستری می گردد

ژان کاستکس، نخست وزیر فرانسه اطلاع داده است که در حال حاضربیش از 32 هزار بیمارمبتلا به کووید 19 در بیمارستان های این کشور بستری بوده و تحت درمان قرار دارند که این از رکورد قبلی بستری شدگان در بیمارستان ها در ماه آوریل رجحان گرفته است.

نخست وزیر فرانسه همچنین گفت که در حال حاضر هر 30 ثانیه یک بیمار کرونایی در بیمارستان های فرانسه بستری می گردد و هر 3 دقیقه یکی از این بیماران به بخش مراقبت های ویژه منتقل می گردد.

وی تاکید نمود که با توجه به این آمارها این مسئله غیر مسئولانه است که محدودیت های فعلی را لغو کنیم و یا کاهش دهیم. از اواخر اکتبر در فرانسه شرایط قرنطینه ای جدیدی برای مهار کرونا اعمال شده است.

نخست وزیر فرانسه همچنین اظهار داشت که از هر چهار مورد مرگ در کشورش یکی بر اثر ابتلا به کرونا است.

وی همچنین درباره برگزاری جشن های کریسمس با شمار بالای شرکت نمایندگان به شهروندان هشدار داده است.

وزیر بهداشت فرانسه هم اعلام نموده که این کشور می تواند در روزهای آینده به نقطه اوج کرونا برسد.

تعطیلی مدارس در دستور کار دولت اتریش

اتریش هم به دلیل افزایش آمار مبتلایان به کرونا محدودیت های اعمال شده در این کشور را تشدید می نماید. این کشور برای مهار کرونا بستن مدارس و مراکز تجاری را در برنامه دارد.

درخواست جنجالی وزیر بهداشت آلمان

وزیر بهداشت آلمان برای جلوگیری از کمبود پرسنل در بیمارستان ها با توجه به شیوع گسترده موج دوم کرونا اعلام نموده که در صورت لزوم پرستاران و کادر درمان مبتلا به کرونا هم با رعایت اصول محافظتی ویژه به کار خود ادامه دهند.

بیش از 23 هزار ابتلای روزانه در آلمان

اخیر آمار مبتلایان جدید به کرونا به شدت در آلمان در حال افزایش است و انستیتو رابرت کخ آلمان امروز (آدینه) از ابتلای 23542 فرد مبتلا به کرونا در عرض 24 ساعت اطلاع داد که رکورد تازه ای در آمار مبتلایان روزانه در این کشور محسوب می گردد. 218 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

درخواست مرکل برای همکاری های بین المللی بیشتر در مهار کرونا

صدر اعظم آلمان هم در یک ارتباط ویدئویی با رئیس جمهور فرانسه، رئیس جمهور سنگال ، رئیس کمیسیون اروپایی، رئیس شورای اروپایی و رئیس صندوق بین المللی پول خواهان هماهنگی بین المللی بیشتر در مبارزه با بحران کرونا و همچنین توزیع واکسن آن شد.

حدود 38 هزار ابتلای روزانه در ایتالیا

نهادهای بهداشتی ایتالیا هم از ابتلای 37978 مورد جدید دیگر به کرونا در عرض 24 ساعت اطلاع داده اند و 636 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند. این بالاترین رکورد روزانه از 6 آوریل محسوب می گردد.

انتشار ویدئوی شوک آور در ایتالیا

. انتشار یک ویدئوی شوک آور از بیمارستانی در شهر ناپل ایتالیا و عبور آمار مبتلایان در این کشور از مرز یک میلیون نفر آژیرهای خطر در این کشور را به صدا درآورده و نگرانی های زیادی ایجاد نموده است

در بیمارستانی در شهر ناپل ایتالیا یک بیمار کرونایی رها شده فوت شده در سرویس بهداشتی پیدا شده است. انتشار یک ویدئو درباره این اتفاق در این بیمارستان واکنش های شدیدی را به همراه داشته است.در این ویدئو راهروی بیمارستان هم پر از تخت های بیماران کرونایی بود .

لوئیجی دی مایو، وزیر امور خارجه ایتالیا در صفحه فیس بوک خود ویدئوی پیدا شدن یک بیمار کرونایی مرده در حمام بیمارستانی در ناپل را تکان دهنده دانست. وی تاکید نمود که در ناپل و در بسیاری مناطق کامپانیا اوضاع از کنترل خارج شده است .

وی همچنین گفت گزارش هایی وجود داشته مبنی بر اینکه در منطقه خلیج ناپل بیماران کرونایی در اتومبیل و در پارکینگ ها معالجه می شوند. بعضی هم باید مدتها منتظر بمانند تا به بیمارستان دیگری منتقل شوند .

مسئولین بیمارستان در شهر ناپل ایتالیا قول داده اند درباره مرگ این بیمار کرونایی تحقیق نمایند. آن ها با تاکید بر اینکه بیمارستان تحت فشار بالایی کار می نماید در عین حال شرایط را غیر قابل کنترل ندانستند .

وزیر منطقه ای ناپل هم انتشار این ویدئو را برای همه مسئولین شرم آور دانست. وی از این مسئله هم گله کرد که بسیاری بیماران کرونایی با علائم خفیف هم به بیمارستان مراجعه می نمایند

رکورد جدید بالای ابتلا به کرونا در یونان

یونان هم با ابتلای 3316 نفر دیگر به کرونا در عرض 24 ساعت رکورد جدیدی را ثبت نموده است. بر اساس اطلاعات وزارت بهداشت یونان تا به حال 66637 نفر در این کشور با 10.5 میلیون سکنه به کرونا مبتلا شده و حدود هزار نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند.

بیش از 33 هزار ابتلای روزانه در فرانسه

در فرانسه هم 33172 مرگ کرونایی در عرض 24 ساعت ثبت شده و 425نفر هم در اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

رکورد جدید مبتلایان روزانه در انگلیس

میزان مبتلایان جدید به کرونا در انگلیس هم رکورد جدیدی را به دست آورده و بر اساس اعلام دولت در عرض 24 ساعت 33470 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده اند.

نهادهای بهداشتی اتریش هم از ابتلای حدود 10 هزار نفر به کرونا در عرض 24ساعت اطلاع داده است.

رکورد بالای مبتلایان روزانه در لتونی و استونی

در لتونی و استونی هم آمار مبتلایان جدید به کرونا در عرض 24 ساعت رکورد بالای تازه ای را بدست آورده است. بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی در استونی 374 مورد ابتلا به کرونا در 24 ساعت و در لتونی 533 مورد ثبت شده است.

جدیدترین آمار ابتلا به کرونا در کشورهای مهم اروپایی

جدیدترین آمارهای رسمی نشان می دهد که تا به حال 1898710 نفر در فرانسه به کرونا مبتلا شده و 42960 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در اسپانیا هم تا به حال 1484868 نفر به کرونا مبتلا شده و 40461 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

در انگلیس هم تا به حال 1290195 نفر به کرونا مبتلا شده و 50928 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

ایتالیا هم به شدت تحت تاثیر بحران کرونا قرار گرفته و تا به حال 1066401 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و 43589 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند.

در آلمان هم تا به حال 749638 نفر به کرونا مبتلا شده و 12276 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 آذر 1399 بروزرسانی: 6 آذر 1399 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 643

به "کرونا در اروپا، از تعویق انتخابات محلی در فرانسه تا ثبت بالاترین رکوردهای مبتلایان روزانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا، از تعویق انتخابات محلی در فرانسه تا ثبت بالاترین رکوردهای مبتلایان روزانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید