این خودرو شاسی بلند رویای پرواز را محقق کرد

به گزارش دکترای اقتصاد، ایسنا نوشت: شرکت Aska اخیرا از توسعه یک خودروی الکتریکی پرنده موسوم به Aska A 5 که هم میزان یک خودروی شاسی بلند است، خبر داده است که این وسیله می تواند به صورت عمودی بلند گردد.

این خودرو شاسی بلند رویای پرواز را محقق کرد

بر اساس بیانیه مطبوعاتی این شرکت که در روز چهارشنبه منتشر کرد، ASKA A 5 اولین نمونه اولیه کاملاً کاربردی از خودروی الکتریکی با قابلیت برخاستن و فرود عمودی الکتریکی (eVTOL) است.

با این خودرو می توانید مسافت 250 مایل را با یک بار شارژ طی کنید. ASKA A 5 به مقدار یک خودروی شاسی بلند و اولین خودروی الکتریکی چهار نفره دنیا است که با یک بار شارژ می تواند مسافتی در حدود 250 مایل هوایی را طی کند.

گای کاپلینسکی، مدیرعامل ASKA گفت: رونمایی ما در CES نشان دهنده چیزی است که هرگز در دنیا انجام نشده است، اما انسان ها دهه ها رؤیای آن را داشته اند.

ASKA بسیار عملی است و برای عملکرد فقط به حداقل به روز رسانی در زیرساخت فعلی احتیاج دارد. برای انجام یک برخاست یا فرود عمودی، این وسیله نقلیه تنها به یک فضای جمع و جور، مانند سکوی هلیکوپتر یا بالگرد احتیاج دارد. این وسیله نقلیه بعلاوه در پارکینگ های موجود جای می گیرد و می توان آن را در خانه و ایستگاه های شارژ الکتریکی شارژ کرد.

ASKA A 5 از طریق یک سیستم قدرت اختصاصی که دارای بسته های باتری لیتیوم یونی و یک موتور بنزینی است که به عنوان یک افزایش دهنده برد درونی عمل می نماید، نیرو می گیرد.

در حالت رانندگی، ASKA دارای فناوری موتور چرخ است که به هر چهار چرخ اجازه می دهد خارج از بدنه قرار گیرند. این ویژگی آیرودینامیک بهتر و فضای داخلی حداکثری را ارائه می دهد که می تواند به راحتی چهار مسافر را در خود جای دهد.

در حالت پرواز، بال های خودرو با 6 روتور باز می شوند و از طریق نقلیه اجازه می دهند که به صورت عمودی بلند گردد یا برخاست های معمولی را انجام دهد. بال بزرگ برای سر خوردن، فرود صاف و مصرف انرژی کارآمد بهینه شده است، در حالی که هر روتور شیب برای کنترل خودرو استفاده می گردد.

این به این معنی است که ASKA می تواند به دو روش بلند گردد: برخاست و فرود عمود (VTOL) از یک فضای فشرده مانند سکوی هلیکوپتر، دیگری یک برخاست و فرود معمولی است که می تواند کارایی مصرف انرژی خودرو را بهبود بخشد.

منبع: فرارو
انتشار: 20 دی 1401 بروزرسانی: 20 دی 1401 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 1559

به "این خودرو شاسی بلند رویای پرواز را محقق کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این خودرو شاسی بلند رویای پرواز را محقق کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید