بلع دردناک از عوارض اُمیکرون

به گزارش دکترای اقتصاد، تهران (پانا) - رئیس ستاد مقابله با کرونا در استان تهران افزایش 2.6 دهم درصدی بستری در مراقبت های ویژه در هفته گذشته نسبت به هفته های قبل اطلاع داد و گفت هر سویه جدیدی که از کرونا ایجاد می گردد ممکن است عوارض مربوط به خود را داشته باشد به طور مثال بلع دردناک از عوارضی است که در امیکرون دیده شده است.

بلع دردناک از عوارض اُمیکرون

به گزارش ایلنا، علیرضا زالی، رئیس ستاد مقابله با کرونا در استان تهران در حاشیه جلسه این ستاد که صبح امروز با حضور محسن منصوری، استاندار تهران و سایر نمایندگان دستگاه های مختلف در استانداری تهران برگزار گردید، گفت: بر اساس مطالعات سازمان بهداشت جهانی، تزریق واکسن دوز سوم بر کاهش ابتلا و ابتلای شدید به بیماری کرونا بسیار موثر است و همانطور که اعلام کردیم اگر فردی دوز سوم واکسن را دریافت ننموده باشد و به بیماری مبتلا شده باشد، حدود 5 برابر درصد ابتلای شدید و بستری در مراکز درمانی برای این فرد افزایش پیدا می نماید.

وی ادامه داد: نداشتن واکسیناسیون کافی و یا عدم واکسیناسیون به شدت فرد را در برابر بیماری شکننده می نماید و امکان بستری حتی در بخش مراقبت های ویژه و یا فوت نیز افزایش پیدا می نماید.

رئیس ستاد مقابله با کرونا در استان تهران افزود: عمده مرگ و میر ما در تهران نیز از بیمارانی است که واکسن دریافت ننموده اند و بین مقدار پوشش واکسیناسیون در تهران و مقدار مرگ و میر بر اثر امیکرون یک ارتباط به هم پیوسته وجود دارد. نکته بسیار مهمی که در مورد تزریق واکسن وجود دارد این است که علاوه بر اینکه واکسیناسیون، مدت زمان بیماری و بستری را کاهش می دهد افرادی که 3 دوز واکسن خود را دریافت نموده اند از ورود به مرحله مزمن بیماری کرونا در امان می مانند و دچار مسائلی مانند خستگی مزمن، کاهش عملکرد اجتماعی فرد، بروز مسائل ریوی و... نمی شوند.

زالی افزود: هر سویه جدیدی که از کرونا ایجاد می گردد ممکن است عوارض مربوط به خود را داشته باشد به طور مثال بلع دردناک از عوارضی است که در امیکرون دیده شده که در سویه های قبلی کمتر دیده شده بود. بنابراین نباید امیکرون را یک بیماری ساده و یا صرفاً یک سرماخوردگی و یا آنفلوآنزا در نظر بگیریم و باید مراقبت های لازم را در نظر داشته باشیم.

وی گفت: در حال حاضر 2340 بیمار بستری در بخش مراقبت های ویژه و آی سی یو داریم و مقدار بستری در بخش مراقبت های ویژه در این هفته نسبت به هفته گذشته 2.6 دهم افزایش داشته است. بنابراین نباید امیکرون را یک بیماری ساده در نظر بگیریم. پیش بینی ما این است که 95 درصد سویه قالب در کشور امیکرون باشد و از شهروندان خواهش می کنیم مراقبت های لازم را داشته باشند و همانطور که اعلام شده است با تزریق واکسن و مراقبت های بهداشتی جلوی جهش های بعدی را بگیریم.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 4 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 4 اردیبهشت 1401 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 1390

به "بلع دردناک از عوارض اُمیکرون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلع دردناک از عوارض اُمیکرون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید