بهترین زمان سفر به تایلند

به گزارش دکترای اقتصاد، بهترین زمان سفر و همراهی با تور تایلند را باید با زمان برگزاری جشنواره‌های شاد تایلندی و وضعیت آب و هوایی این کشور انتخاب کنید. در این مقاله شما را با بهترین زمان سفر به تایلند آشنا خواهیم کرد.

بهترین زمان سفر به تایلند

پوکت آب و هوایی کاملا تایلندی دارد و میانگین دمای آن در طول سال به 30 درجه می رسد و یک فصل مختص آب و هوای موسمی و طوفانی دارد. اکثر توریست ها از ماه نوامبر تا آوریل در هوای دلپذیر و آفتابی ترین روزها به اینجا سفر می کنند. آوریل گرم ترین ماه سال است و دمای هوا معمولا بیشتر از 35 درجه می باشد. محلی های پوکت در اواسط ماه آوریل فستیوال Songkran را برگزار می کنند و در خیابان ها به آب بازی می پردازند و خنک می شوند. در تور تایلند سعی کنید در  بهترین جشنواره های این کشور شرکت کنید.

ماه های نوامبر تا آوریل خشک ترین ماه های سال هستند و باران بسیار ناچیزی را در پوکت شاهد هستیم. کسانی که به سواحل شنی پوکت علاقه دارند عاشق این فصل خواهند بود. در این زمان جاذبه های ساحلی و مناطق زیبا و آفتابی فراوانی منتظر کسانی هستند که برای استراحت، حمام آفتاب و ورزش های آبی به اینجا می آیند. به علاوه گاهی نسیم های دلپذیری از سوی دریا می وزد که تحمل آب و هوای شرجی را آسانتر می نماید. 

از ماه می تا اکتبر شرایط هوایی پوکت متفاوت تر است. این ایام از سال معمولا به عنوان "فصل بارانی" یا "فصل سبز" شناخته می شود. زیرا طوفان های سهمگین گرمسیری و موسم بارانی بسیاری را شاهد هستیم. بااین حال میزان بازندگی در این ایام تقریبا قابل پیش بینی است. معمولا بعد ازظهرها و گاهی شبها باران می بارد و از رطوبت هوا نیز کاسته می شود. پوکت حتی در طول پربارانترین و شرجی ترین هوا نیز تابش خورشید و هوای صاف و آفتابی فراوانی دارد.

در فصولی که پوکت خلوت می شود، اقامتگاه ها نیز ارزانتر هستند و امکاناتی که ارائه می دهند مناسب است. در طول این مدت نیز جاذبه ها و سواحل آسوده تر و خلوت تر هستند و فعالیت های تفریحی بسیاری در تور تایلند برای سرگرمی خواهید داشت.

اواسط اکتبر تا اواخر فوریه بیشترین گردشگر وارد تایلند می شوند. در این بازه زمانی ظرفیت اکثر هتل ها تکمیل است و علت این مساله شرایط مطلوب آب و هوایی و همزمانی با مراسم سال نوی میلادی است. ماه های جولای و آگوست هم در رده بعدی قرار دارند. در این ماه ها هم تایلند مقصد تعداد زیادی از گردشگران است.

سفر در ماه آوریل

هوا در آوریل به شدت عالی می شود و تعداد گردشگران افرایش پیدا می کند، اگر می خواهید در این ماه به تایلند سفرکنید حتما زودتر بلیط خود را رزرو کنید. سال نوی تایلند در 13 تا 15 آوریل آغاز شده و می‌توانید در جشن‌های مختلف آن ها شرکت نمایید در این روز آبی خوشبو بر روی مردم می‌ریزند.

سفر در ماه مارس

دمای هوا به 30 درجه سانتی گراد می رسد و دیگر از هوای خنک شمال خبری نیست، این یعنی اینکه اگر عاشق سواحل آفتابی هستید الان بهترین فرصت است تا هر کجای این کشور که دوست دارید بروید.

سفر در ماه فوریه

یا شروع فوریه انتظار می رود که بارندگی کمی در سواحل شرقی اتفاق بیفتد اما بقیه قسمت های کشور گرم و خشک است و حتی آن خنکای معمولی که در اول صبح ها در شمال تایلند بود هم کم کم جای خود را به هوای گرم می دهد. در این ماه فستیوال گل چیانگ مای به مدت سه روز برگزار می شود، جشنواره شادی که به مناسبت آخر فصل سرما انجام می شود.

سفر در ژانویه

هوا در ماه ژانویه در همه قسمت های تایلند خیلی خوب و احتمال بارندگی کم است. در شمال دمای هوا خنک تر است که باعث می شود شرایط بهتری داشته باشد و سواحل غربی هم برای آفتاب گرفتن خیلی مناسب هستند. در این زمان در تایلند فستیوال سال نوی چینی برگزار می شود که با اینکه تعطیل عمومی نیست اما در سراسر کشور این مراسم را جشن می گیرند، به خصوص محله چینی ها پر از اژدها های قرمز می شود و مردم در خیابان آتش بازی و شادمانی می کنند.

سفر در ماه آگوست

هوا به شدت بارانی است مخصوصا در شمال تایلند که بارنندگی های سنگین خیلی متداول است. دیگر کسی زیاد به سواحل نمی رود اما جزیره ساموی همچنان بهترین گزینه ساحلی است هرچند که در این جزیره هم در این ماه گاهی بارندگی های کمی اتفاق می افتد.

سفر در ماه ژوئن

سفر به تایلند در این ماه یعنی می توانید از آخرین روزهای بدون باران نهایت استفاده را ببرید، کشور خلوت است و گردشگران چندانی در آن نیستند، مراکز خرید تخفیف ها و حراج های خوبی دارند.

سفر در ماه جولای

دمای هوا کاهش پیدا می کند و با پایان فصل بهار باد و باران شدت می گیرد. سواحل شرقی همچنان آفتابی ست اما با تعطیل شدن مدارس جزایری مثل جزیره ساموی کمی شلوغ است.

 سفر در ماه می

فصل سفر تمام شده و قیمت ها کاهش پیدا می کند. اگر در می به تایلند سفر کنید می توانید از خلوتی سواحل و قیمت های پایین لذت ببرید در این ماه کشور بارندگی های کمی دارد اما اگر می خواهید خیالتان از بابت سواحل آفتابی راحت باشد به سواحل شرقی بروید.

سفر در ماه دسامبر

سواحل غربی آماده هجوم گردشگران تعطیلات کریسمس می شود، هوا خیلی خوب است و تایلند شلوغ ترین زمان را می گذراند توصیه می کنیم که اوایل ماه دسامبر به تایلند بروید تا با هتل هایی که با آمدن کریسمس به شدت افزایش قیمت پیدا کردند روبرو نشوید.

سفر در ماه نوامبر

خورشید به سواحل غربی بر می گردد و عاشقان ساحل دوباره به سواحل پوکت و کرابی می روند، با نزدیک شدن زمستان شمال تایلند صبح و عصر خنکی دارد.

سفر در ماه اکتبر

در اوایل اکتبر باز هم بارندگی ادامه دارد، در پایان ماه دمای خنک تر و رطوبت و بارندگی کمتر دوباره شرایط سفر به این کشور را محیا می کند. در پوکت فستیوال گیاهخواران برگزار می شود، در این جشنواره 9 روزه کسانی که به مدت یک ماه از خوردن گوشت اجتناب کردند جشن می گیرند.

سفر در ماه سپتامبر

سپتامبر معمولا پر باران ترین ماه سال است به همین دلیل برای کسانی که عاشق ساحل هستند اصلا ماه خوبی نیست. اما اگر به دنبال تخفیف های مختلف و خلوتی هستید برای شما بهترین زمان است.

انتشار: 14 آبان 1396 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 79

به "بهترین زمان سفر به تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین زمان سفر به تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید