هزینه های سفر به تایلند

به گزارش دکترای اقتصاد، تایلند کشوری با جاذبه های فراوان است. برای این که یک سفر ارزان و پر از جاذبه را در تور تایلند تجربه نمایید، باید در هزینه‌های سفر خود مانند انتخاب هتل و رفت و آمد صرفه جویی کنید.

هزینه های سفر به تایلند

برای مسافرت به خارج از کشور انتخاب هدف از مسافرت مهمترین عامل انتخاب نوع هتل می باشد. همچنین یکی از مهمترین عوامل ثبت لحظات شیرین از مسافرت انتخاب هتل مناسب برای سفر به تور تایلند می باشد. در انتخاب نوع هتلها اولین موردی که بایستی به آن توجه کرد امتیاز بندی هتل بصورت ستاره هایی که اتحادیه هتلها با توجه به امکانات هتل به آنها می دهند، می‌باشد. هرچه تعداد ستاره هتلها بیشتر باشد امکانات بیشتری در اختیار مسافرین تور تایلند قرار خواهد گرفت. می‌توانید با حدود 900 بات (100 هزارتومان) با اتوبوس شبانه از بانکوک به چیانگ‌مای سفر کنید، مسکن حدود 2000 بات (220 هزارتومان) در ماه هزینه دارد و هر وعده غذای تایلندی حدود 30 یا 40 بات (بین 3500 تا 4500 تومان) است.

بانکوک حمل و نقل عمومی خوبی دارد و برای رفتن به بسیاری از جاذبه های گردشگری می توانید از مترو استفاده کنید. در شهرهای کوچک و جزایر، رفت و آمد با توک توک و سانگ تو انجام می‌گردد. برای پرداخت کرایه توک توک و سانگ تو همیشه راهی برای کنار آمدن و چانه زدن وجود دارد. برای سوار شدن به تاکسی حتما در تاکسی هایی که تاکسی متر دارند سوار شوید و اگر دیدید که ندارند از ماشین پیاده شوید. هزینه توک توک در شهرهای کوچک 100 بات و در بانکوک و جزایر بین 200 تا 300 بات است. هزینه سانگ تو در شهرهای کوچک 20 بات، در بانکوک 60 بات و در جزایر 100 بات است.

تایلند جاذبه های زیادی مثل عبادتگاه ها، قصر بزرگ و آیوتایا دارد. بازدید از بعضی از آن ها رایگان است در صورتی که بعضی مثل قصر بزرگ هزینه ورودی 400 بات دلار دارند. اگر می خواهید از آیوتایا دیدن کنید برای ورود به هر کدام از عبادتگاه ها باید حدود 50 بات بدهید.

به یاد داشته باشید که تمامی اجناسی که در جزایر می‌خرید باید از سرزمین مادری با هواپیما یا قایق به آنجا آورده شوند برای همین هزینه‌ی بیشتری خواهند داشت. در این مناطق همه‌ چیز گران‌تر است. از رستوران گرفته تا اتاق، از کافی‌نت گرفته تا مراکز تفریحی شبانه و روزانه! پس اگر در تایلند به دنبال پس‌انداز و صرفه‌جویی هستید از مناطقی مانند فوکت (Phuket) و کوساموی (Ko Samui) دوری کرده و به سمت مناطق دورتر خواهد رفت.

انتشار: 14 آبان 1396 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 76

به "هزینه های سفر به تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه های سفر به تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید