روف گاردن: برترین متریال برای کف در اجرای روف گاردن کدام است؟

به گزارش دکترای اقتصاد، خبرگزاری خبرنگاران- روف گاردن به فضای سبزی گفته می گردد که روی بام هر سازه ای ایجاد می گردد. در بسیاری از موارد اجرای بام سبز را روی پشت بام یا تراس پیاده سازی می نمایند. در ادامه با نوشتار برترین متریال برای کف روف گاردن همراه ما بمانید تا شما را با برترین نوع کفپوش آشنا کنیم.

روف گاردن: برترین متریال برای کف در اجرای روف گاردن کدام است؟

جهت دریافت خدمات اجرای روف گاردن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

به طور کلی از بام سبز به عنوان فضای سبز اضافی در زندگی های شهری استفاده می گردد. حتما تا به امروز از خود پرسیده اید که چرا نباید برای استراحت و آرامش خود از یک فضای سبز در آپارتمان خود استفاده کنیم؟ از سوی دیگر، روف گاردن ها با کاهش آلودگی بر محیط تأثیر مثبت می گذارند.

برترین متریال برای کف در اجرای بام سبز کدام است؟

لیست مطالبی که در ادامه نوشتار برترین نوع کفپوش روف گاردن خواهید خواند به توضیح زیر است:

  • نحوه اجرای روف گاردن
  • خاک برای روف گاردن
  • گیاهان برای روف گاردن
    • دوام و وزن
    • رنگ
  • در کفپوش روف گاردن در پی چه چیزی باشیم؟
    • 1. کاشی
    • 2. ضد لغزش بودن
    • 3. تخلیه اتوماتیک
    • 4. کفپوش چوبی
    • 5. کفپوش سنگی
    • 6. کفپوش سیمانی
    • 7. چمن مصنوعی
  • نتیجه گیری

چوب، سیمان، سنگ و موارد بسیار دیگر، از گزینه هایی هستند که می گردد از آن ها به عنوان کفپوش در اجرای روف گاردن در فضای باز و تراس شما استفاده کرد. اگر شما مشغول بازسازی و تزئین تراس خود هستید، یکی از پرسش های کلیدی که در ادامه این نوشتار و مقاله های موجود و مربوطه در سایت اسپینگر سعی در جواب دادن آن هستیم این است که: از کدام کفپوش برای فضای باز استفاده کنیم؟

نحوه اجرای روف گاردن

اولین قدم در اجرای روف گاردن، اطمینان حاصل کردن از مقاومت سقفی است که روی آن قرار است باغ یا فضای سبز قرار بگیرد. گام بعدی این است که ورق سقف را ضد آب کنید تا از نشت در آن جلوگیری کند. مطمئن شوید که روکش ضد آب را با ورق های ترموپلاستیک نصب نموده اید.

خاک برای روف گاردن

لایه بالایی روف گاردن خاک است و نکته ای که باید بسیار به آن توجه کنید این است که برای روف گاردن باید خاک سبک بهره ببرید، و 6 تا 9 اینچ بیشتر عمق نداشته باشد.

گیاهان برای روف گاردن

گیاهان با ریشه های عمیق را به هیچ وجه برای اجرای بام سبز خود انتخاب نکنید؛ چرا که ممکن است آسیب های ساختاری به ساختمان وارد کند.

بعلاوه می توانید سبزیجاتی را که ریشه های عمیق ندارند را در روف گاردن پرورش دهید. گیاهانی را که احتیاج آبی کمتری دارند ترجیح دهید. در ادامه به مطالبی خواهیم پرداخت که شما را با ویژگی های یک کفپوش مناسب و استاندارد مطلع می نماید؛ پس با ما همراه بمانید تا ببینیم قبل از پیگیری برای اجرای روف گاردن به چه چیزهایی بیشتر باید دقت کنیم.

دوام و وزن

کفپوش روف گاردن باید بتواند در برابر انواع آب و هوا از خود مقاومت بالایی را نشان دهد. از طرفی حمل مواد کفپوش سنگین تا پشت بام می تواند بسیار سخت باشد، بنابراین کاشی ها باید به مقدار کافی سبک وزن باشند، اما به مقدار کافی سنگین که در هنگام وزش باد شدید از تکان خوردن جلوگیری نمایند.

رنگ

داشتن رنگ کفپوشی که با گل ها تناسب داشته باشد، امری حیاتی است. رنگ تیره در کاشی ها باعث می گردد گیاهان جلوه خاصی را به خود و فضای اطرافشان بدهند.

در ادامه نوشتار برترین متریال برای اجرای بام سبز همراه ما بمانید تا توجه شما را به انواع کفپوش جلب کنیم.

در کفپوش روف گاردن در پی چه باشیم؟

روف گاردن ها می توانند فضاسازی های عالی و منحصر به فردی را ارائه دهند. با ایجاد باغچه هایی خاص یا فضاهایی برای گلکاری، شما می توانید سبزیجات، گل ها و سایر گیاهان را پرورش دهد.

تقریباً همه نوع سازه که دارای یک بام مسطح باشد مانند آپارتمان ها، ملک شرکتی، هتل، فروشگاه مواد غذایی یا رستوران می تواند از این فضاسازی ها استفاده کند. در ادامه بعضی از مواردی که هنگام آماده سازی برای انتخاب کفپوش روف گاردن باید مورد توجه قرار گیرد، آورده شده است.

1 . کاشی

سوال اساسی این است که آیا چینی می اتواند به عنوان جنس یک کف پوش متناسب با فضای باز شما باشد یا خیر؟

ممکن است گزینه های زیاد و به همان مقدار مهم برای کف فضای بازی که جهت اجرای بام سبز مد نظر دارید وجود داشته باشد، اما پاسخ ساده بله است. کفپوش چینی به علت مقاومت و دوام بالایی که دارد یک گزینه مطمئن برای استفاده در طراحی و اجرای روف گاردن است.

در رابطه با کاشی و سرامیک برای استفاده در فضای باز خود ضروری است، به نکات زیر توجه کنید:

اندازه تخلخل در کاشی هایی که در معرض عناصر طبیعی مثل باران هستند بسیار تاثیرگذار است. برترین گزینه این است که از کاشی های چینی با تخلخل بسیار کم بهره ببرید. چرا که آنها آب کمتری جذب می نمایند، به شدت از مقاومت بالایی در برابر آب و هوا برخوردار هستند.

هرچه کاشی های شما قطر بیشتری داشته باشند، از لحاظ مقاومت هم از ارزش بالاتری برخوردار هستند. به طور کلی، ضخامت میانه کاشی در فضای باز 10 میلی متر است، اما می توانید کاشی هایی را که در کف استفاده می کنید، با ضخامت حداکثر 20 میلی متر تهیه کنید که نصب آنها آسان و احتیاجی به چسب و اتصالات نداشته باشند.

مزیت دیگر یک کفپوش با قطر بالا یا با ضخامت نسبتا زیاد این است که می توانید آن را مستقیماً روی سطوحی مانند سیمان، شن یا چمن قرار دهید و حتی می توانید از آنها برای ایجاد یک راستا برجسته بهره ببرید.

2 . ضد لغزش بودن

برای کسانی که اهل ورزش و پیاده روی در فضای سبزی که در آپارتمان یا شرکت خود ایجاد نموده اند، هستند و می خواهند از روف گاردن یا فضای بازی که در اختیار دارند جهت بالا بردن پمپاژ خوناستفاده نمایند و یا به سلامتی خود در طول روز اهمیت می دهند، داشتن مواد مقاوم در برابر لغزش همه چیز را ایمن تر می نماید. به خصوص اگر آن فضا از باران یا آبیاری مرطوب باشد.

اگر در پی ایمن ترین گزینه برای فضای بازی که در اختیار دارید هستید، کفپوشی را انتخاب کنید که باعث نگردد شما روی آن لیز بخورید.

3 . تخلیه اتوماتیک

برای اینکه به هیچ وجه آب بالای کفپوش مورد استفاده شما در روف گاردن تجمعی نداشته باشد، انتخاب یک کفپوش با سوراخ هایی که در تمام ضخامت امتداد دارند ایده خوبی است. به این شکل آب تخلیه می گردد و محیط اطراف روف گاردن شما را که امکان لیز خوردن در آنجا وجود دارد، ایمن تر می نماید.

4 . کفپوش چوبی

اگر عاشق فضاسازی های روستایی محور یا خانه های الهام گرفته از منطقه های روستایی طور هستید، اما اگر توان نگهداری چوب طبیعی را ندارید یا برایتان تمیزکاری چوب سخت است، کاشی های چوبی مناسب شما هستند. درواقع این نوع کاشی ها فضایی مدرن را در لابلای فضای فکری نوستاژیک روستایی برای شما به ارمغان می آورند. همه چیز بستگی به دکوراسیون مورد نظر شما دارد. یکی از مزایای کفپوش با جلوه چوبی، ظاهر گرم آن است. بعلاوه می توانید به جای استفاده از کاشی های چوبی از کامپوزیت های چوبی بهره ببرید که دوام بسیار بالایی را دارا هستند. همان طور که می دانید چوب هرگز از مد نمی افتد و از مزایای کف پوش های کامپوزیت چوبی می توان به راحت شسته شدن آن ها با آب اشاره نمود.

5 . کفپوش سنگی

از بین همه کاشی هایی که می توانید در اجرای روف گاردن خود از آن بهره ببرید و در این مقاله هم به آن اشاره شد می توان به کاشی های چینی با جلوه سنگ اشاره نمود.

سنگ های چینی و یا سنگ های نسل تازه گزینه های متفاوت و متنوعی را در اختیار شما قرار می دهد و بعلاوه می توانید با نحوه نصب کاشی ها بازی کنید و موزاییک های سنگی را با طراحی داخلی در جهت زیبایی شناسی متناسب با فکریت خود ترکیب کنید.

6 . کفپوش سیمانی

سیمان یکی دیگر از آن دسته از کفپوش هایی است که در انتخاب برترین نوع کفپوش روف گاردن یا هر فضای بازی که در اختیار دارید برای شما حس خوبی را ایجاد کند. شما می توانید از زیبایی و حس نوستالژیکی که کفپوش سیمانی به شما می دهد بهره ببرید، و تمام خاطرات گذشته خود را مرور کنید.

7 . چمن مصنوعی

چمن مصنوعی از آن دسته از کفپوش هایی است که حس بسیار خوبی را در ظاهر ایجاد می نماید، درواقع این نوع کفپوش را برترین کفپوش مناسب روف گاردن می دانند. اگر شما برای چمنی با کیفیت بالا هزینه کنید، هیچکس متوجه طبیعی نبودن آن نخواهد شد.

این نوع کفپوش نرم است و دویدن بر روی آن برای بچه ها و حیوانات خانگی لذت بخش تر از کفپوش سیمانی است. چمن مصنوعی اگرچه در طول زمان هزینه کمتری ایجاد می نماید؛ اما شما باید آمادگی پرداخت هزینه اولیه و بالای نصب آن را داشته باشید.

نتیجه گیری

اجرای روف گاردن در عصر آلودگی یا عصر تکنولوژی و تنبلی بشر، یک راه عالی برای ایجاد تحرک چه در یک ساختمان، چه در فکر شما است. روف گاردن ها عمر یک ساختمان و یا حتی عمر خود شما را افزایش داده و عملکرد سقف را بهبود می بخشد و هزینه های انرژی را کاهش می دهد. آنها بعلاوه دارای تأثیرات مثبت زیست محیطی هستند و کیفیت هوا را در منطقه ها شهری بهبود می بخشند.

در این نوشتار تمام سعی ما بر این بود که با استناد به مقالات مربوط به برترین متریال برای کفپوش در سایت اسپینگر، قبل از ساخت یک روف گاردن شما را با ملاحظات اصلی در خصوص انتخاب متریال و نحوه تاثیر آن، به خصوص در کلیت یک روف گاردن نکاتی را ارئه دهیم. از همراهی شما تا انتهای این نوشتار سپاس گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار مطلع کنید.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 16 خرداد 1401 بروزرسانی: 16 خرداد 1401 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 1425

به "روف گاردن: برترین متریال برای کف در اجرای روف گاردن کدام است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روف گاردن: برترین متریال برای کف در اجرای روف گاردن کدام است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید