تشخیص ویروس کرونا با گوشی هوشمند؛ اختراع جدید محقق ایرانی

به گزارش دکترای اقتصاد، مسعود طبیب آذر، محقق ایرانی و استاد دانشگاه یوتا ایالات متحده آمریکا، گجتی را اختراع کرد که 60 ثانیه بعد از عطسه یا سرفه به سمت گوشی، به شما در تشخیص ویروس کرونا یاری می نماید.

تشخیص ویروس کرونا با گوشی هوشمند؛ اختراع جدید محقق ایرانی

به گزارش خبرگزاری Metro UK، مسعود طبیب آذر که یکی از برجسته ترین محققین و اساتید دانشگاه یوتا آمریکا محسوب می گردد، به یاری تیمی از پژوهشگران پیروز به طراحی سنسور کوچکی شدند که به پورت شارژر گوشی متصل شده و با آنالیز اجزای آب دهان می تواند کاربر را از این بابت که مبتلا به ویروس کرونا است یا خیر آگاه سازد.

همچنین بعد از اینکه تست به سرانجام رسید، یک جریان الکتریکی باعث تجزیه و نابودی ویروس می گردد تا کاربر بتواند بار دیگر از آن استفاده کند.

طبیب آذر که به خاطر چنین اختراعی از سوی بنیاد ملی علوم 200.000 دلار پاداش دریافت کرد، گفت این گجت تا سه ماه دیگر در دسترس قرار خواهد گرفت چون وی یک سال پیش نسخه اولیه آن را برای تشخیص ویروس زیکا ناشی از گزیدگی یک حشره طراحی نموده بود.

طبیب آذر معتقد است به یاری این گجت ها دیگر برای تست افراد نیازی به روش های سخت و آزاردهنده نخواهد بود و هر کسی می تواند بدون صرف هزینه زیاد از بابت ابتلا به بیماری کرونا آگاه گردد. در حال حاضر پزشکان با جمع آوری و آنالیز نمونه خلط حلق یا بینی، ابتلا یا عدم ابتلا به کرونا را تشخیص می دهند و این مسئله می تواند واقعا بعضی ها را آزار دهد.

به گفته طبیب آذر، این دستگاه می تواند چیزی حدود 50 تا 60 دلار هزینه داشته باشد و به خاطر سهولت استفاده، در ایجاد آرامش ذهنی برای کاربران بسیار مفید خواهد بود.

منبع: nypost

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 1 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 376

به "تشخیص ویروس کرونا با گوشی هوشمند؛ اختراع جدید محقق ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشخیص ویروس کرونا با گوشی هوشمند؛ اختراع جدید محقق ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید