تملک باغ علاءالدوله و احیا و بازسازی خانه حاکم تهران

به گزارش دکترای اقتصاد، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده، تملک باغ علاءالدوله و احیا و بازسازی خانه حاکم تهران صورت گرفت.

تملک باغ علاءالدوله و احیا و بازسازی خانه حاکم تهران

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی خانه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

قضیه چیست؟

علی محمد سعادتی با بیان اینکه این باغ با مساحت 2100 مترمربع با هدف احیای باغات قدیمی به منظور ارتقای سطح کیفی خدمات عمومی شهری، ایجاد فضای باز همگانی، افزایش سرانه فضای سبز در محلات کم برخوردار همچنین حفظ و صیانت از ابنیه و آثار تاریخی و فرهنگی تملک شد و احیا و بازسازی آن در دستور کار نهاده شد، اضافه کرد: این خانه-باغ یکی از سه باغ واجد اهمیت واقع در غرب لاله زار در کنار باغ اتحادیه و باغ ناصرالملک قره گزلو بوده و این پلاک و اهمیت تملک آن به منظور استفاده عموم در پهنه فرهنگی تاریخی تهران ارزش بالایی دارد.

وی با اشاره به نگرانی های پیشین کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران در خصوص این باغ گفت: همیشه این نگرانی وجود داشت که با تجاری سازی در این پلاک و بدون رعایت حریم های ارتفاعی در محدوده های ارزشمند تاریخی، موقعیت حصار ناصری و صفوی به خطر بیفتد.

وی با بیان اینکه احیای باغ و عمارت علاءالدوله که موقعیت مهمی در دوره مشروطه داشت، علاوه بر حفظ تاریخ گذشته می تواند دانه تسبیح دیگری برای بازیابی تاریخ تهران قدیم باشد، ادامه داد: این خانه که از ستاد اجرایی فرمان امام (ره) خریداری شد، تنها بخش اندکی از ملک تاریخی علاءالدوله است که در حد یک تالار آینه در آن باقی مانده که این تالار آینه متراژی کمتر از 150 متر دارد و بقیه زمین هم اکنون بایر است و با توجه به کاربری پیشین این بنا که قسمت زیادی از آن به زمین های باغ اختصاص داشت، در شرایط کنونی نیز بازسازی و احیای آن با رویکرد ایجاد فضای سبز و فضای باز همگانی به ساکنان شریف منطقه 12 و فراتر از آن به مردم تهران تقدیم می گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 23 فروردین 1400 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 914

به "تملک باغ علاءالدوله و احیا و بازسازی خانه حاکم تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تملک باغ علاءالدوله و احیا و بازسازی خانه حاکم تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید