توقع کسب مدال از کشتی در المپیک با بودجه ای در حد محلات!

به گزارش دکترای اقتصاد، ابراهیم جوادی دارنده چهار مدال طلای کشتی جهان در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: کشتی گیران ملی پوش همواره در کاروان های ورزشی ایران در میادین بزرگ، جور ناکامی ها و شکست ها را کشیده اند و همواره با کسب مدال های رنگارنگ، جایگاه کشورمان را در رنکینگ مدالی المپیک و بازی های آسیایی ارتقا داده اند. با این وجود همواره در بحث بودجه و حمایت های مالی از سوی متولیان ورزش با مشکل روبرو هستند.

توقع کسب مدال از کشتی در المپیک با بودجه ای در حد محلات!

وی شرح داد: البته باید منصفانه به این موضوع نگاه کرد که شرایط مالی کشور هم اجازه حمایت های آن چنانی از کشتی را نمی دهد، اما متولیان ورزش نیز باید با توجه به همین شرایط از کشتی انتظار و توقع داشته باشند. این درست نیست که از کشتی انتظار کسب مدال در المپیک را دارند اما در بحث بودجه، در حد و اندازه رشته های معمولی و ورزش محلات با کشت برخورد می شود.

دارنده مدال برنز المپیک 1972 مونیخ ادامه داد: متاسفانه سالهاست بسیاری از مسئولان ورزش تا لحظه المپیک به یاد کشتی نیستند و درست در هنگام ناکامی رشته های دیگر در المپیک، از کشتی انتظار درخشش و کسب مدال دارند. در صورتی که این توجه و حمایت باید از سال ها پیش از المپیک برای کشتی اعمال شود تا این رشته پرافتخار بتواند راستا رسیدن به میادین بزرگ را بهتر طی کند.

جوادی اضافه نمود: آنچه مسلم است بودجه مصوب کشتی که با توجه به ارزش دلار سالهای قبل تعیین شده به هیچ عنوان جوابگوی این رشته نیست و باید فکری به حال این موضوع کرد. متاسفانه ما در فوتبال شاهد آن هستیم که به رغم تمامی قراردادهای زیان بار و خسارت های مالی فراوان، باز هم حمایت های دقیقه نودی متولیان ورزش شامل حالش می شود. این در حالیست که این قبیل حمایت ها از کشتی صورت نمی گیرد و کشتی گیران تیم ملی عادت کرده اند همواره با محدودیت و کاستی های فراوان، تنها با تکیه بر عشق و علاقه و غیرت همیشگی خود برای میادین بزرگ آماده شوند.

پیشکسوت کشتی کشورمان در خاتمه گفت: به هر حال متولیان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک زمان نسبتاً خوبی را تا بازی های المپیک پیش رو دارند که امیدوارم در این مدت بتوانند حمایت های مالی بیشتری از کشتی بعمل آورند.

به گزارش خبرنگار مهر، چندی پیش علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی هم به تشریح شرایط بحرانی این رشته المپیکی و پرافتخار پرداخت و از دغدغه های مالی و خالی شدن صحنه از حضور کشتی گیران آینده ساز خبر داد. دبیر به ارائه آمارهای ناامیدکننده ای در خصوص آینده کشتی اشاره کرد و گفت: شرایط به گونه ای است که در واقع باید 2 فدراسیون را اداره کنیم؛ فدراسیون کشتی آزاد و فدراسیون کشتی فرنگی، اما همچنان به عنوان یک فدراسیون به ما نگاه می شود. در حالی که ورزش های دیگر مانند والیبال، بسکتبال یا فوتبال یک رشته هستند، اما در کشتی ما 5 رده سنی در آزاد و 5 رده سنی در فرنگی و 10 تیم کامل داریم. فدراسیون کشتی در طول سال، حدود 40 اعزام برون مرزی دارد که هر اعزام به طور میانگین حدود یک میلیارد تومان هزینه دارد. نکته قابل تأمل اینجاست که این هزینه ها نیز فقط مختص به اعزام هاست، نه اردوها و مسائل دیگر!

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 444

به "توقع کسب مدال از کشتی در المپیک با بودجه ای در حد محلات!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توقع کسب مدال از کشتی در المپیک با بودجه ای در حد محلات!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید