فراوری پودر دستی متوقف نشده است

به گزارش دکترای اقتصاد، وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اخباری که اخیرا از قول نایب رئیس انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران مبنی بر توقف فراوری پودر دستی منتشر شده، اعلام نموده که پیگیری ها نشان می دهد این خبر صحت ندارد، اما درباره مسائل فراوریکنندگان پیرامون قیمت گذاری دستوری و تقاضای افزایش قیمت پاسخی ارائه ننموده است.

فراوری پودر دستی متوقف نشده است

به گزارش ایسنا، بر اساس آماری که این وزارتخانه منتشر نموده نیز در حال حاضر سالانه 240 هزار تن پودر دستی و 160 هزار تن پودر ماشینی در کشور فراوری می گردد و کمبودی در بازار نیست.

لازم به ذکر است اخیرا اخباری از توقف فراوری پودر دستی به علت قیمت گذاری دستوری و نبود صرفه مالی منتشر شده بود.

روز گذشته دبیر سابق انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی و فراوریکننده در این صنعت به ایسنا گفته بود که واحد های فراوریی ابتدای سال درخواست افزایش 40 درصدی قیمت را داشتند که با 25 درصد آن موافقت شد؛ بنابراین از خرداد ماه به بعد افزایش قیمتی در صنایع شوینده و بهداشتی اعمال نشده است. در حال حاضر هم درخواست افزایش قیمت از سوی انجمن در حال پیگیری است که اندازه آن برای محصولات مختلف فرق دارد. این درخواست ها به سازمان حمایت ارائه شده و باید به جمع بندی برسند.

او بعلاوه تاکید نموده بود که فراوریکنندگان این صنعت در زیان هستند و شرایط فراوریکنندگان پودر در بین محصولات شوینده سخت تر از سایر فراوریکنندگان است و این فراوریکنندگان زیان بیشتری نسبت به سایر محصولات دارند.

اما وزارت صمت در اطلاعیه خود اشاره ای به این موضوعات و معین تکلیف قیمت ننموده است.

منبع: فرارو
انتشار: 1 اسفند 1401 بروزرسانی: 1 اسفند 1401 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 1581

به "فراوری پودر دستی متوقف نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری پودر دستی متوقف نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید