آشنایی با جاذبه های تایلند

به گزارش دکترای اقتصاد، تایلند یکی از زیباترین کشورهای جهان برای بازدید از جاذبه‌های متنوع است که برای هر نوع سلیقه‌ای جاذبه‌ای دارد. در این مقاله شما را با بهترین جاذبه‌های تور تایلند آشنا خواهیم کرد.

آشنایی با جاذبه های تایلند

پارک تاریخی آیوتایا

آیوتایا پارک تاریخی و جذابی است که در میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. اگر از بانکوک سوار اتومبیل شوید بعد از یک ساعت به این پارک رویایی می رسید. آمدن به این پارک سفری خارج از شهر است و هیجان انگیز است. آیوتایا از سال 1350 تا 1767 به مدت 417 سال پایتخت سیام (تایلند) بود تا اینکه توسط افرادی از برمه نابود شد. نیروهای برمه این شهر را به آتش کشیدند و عبادتگاه‌ها و مجسمه‌های آن را از بین بردند. در تور تایلند با جاذبه‌های تاریخی متنوعی روبرو خواهید شد.

بازار شناور دامنوئن سادوک

بازارهای تایلند هیجان انگیز و سرزنده و بخش مهمی از فرهنگ تایلند هستند. تجربه حس و حال بازارهای شناور و قایق های بزرگ آن لحظاتی خاطره انگیز و فراموش نشدنی را در هنگام صبح برای شما به وجود می آورد. بازار شناور دامنوئن سادوک از شهر تایلند 1 ساعت و نیم رانندگی فاصله دارد. در این بازار می توانید غذا، سوغاتی، لباس و محصولات تازه این کشور را در تور تایلند خریداری نمایید.

بودای بزرگ

آخرین منجی مردم پوکت که از اکثر نقاط پوکت جنوبی قابل رویت است، بودای بزرگ است. این پیکره بر فراز تپه Nakkerd و مشرف بر Chalong، Kata، و Rawai واقع شده است. ساخت این بنای 45 متری در حدود 30 میلیون Baht هزینه برداشت. در کنار بودای بزرگ یک پیکره طلایی کوچکتر قرار گرفته است که در واقع از جنس برنج ساخته شده است. برای رسیدن به بودای بزرگ باید از میان بسیاری از دیدنی های تایلند عبور کرد. مسیر رسیدن به بودای بزرگ نیز یکی از جاذبه های دیدنی پوکت محسوب می شود.

فانتاسی شو (FantaSea show)

در این نمایش شما شاهد هنرنمایی بی نظیر فیل ها در سبک هنرمندان بین المللی روی سکو خواهید بود. نمایشی که در تمامی دنیا نظیر آن را نخواهید دید. ترکیبی از نمایش های سنتی تایلند با فانتزی و حرکات بدون هماهنگی قبلی، بیش از پیش شما را در تور تایلند به هیجان می آورد.

قصر بزرگ بانکوک

بعد از نابودی آیوایا، پایتخت جدید سیام در کنار رودخانه  چائو پرایا در بانکوک تاسیس شد و این قصر را برای پایتخت جدید ساختند. مجموعه این قصر 218 هزار متر مربع مساحت دارد و شامل اداره های دولتی، کارهای هنری با ارزش و عبادتگاه ها می باشد. اگر می خواهید همه جای این قصر زیبا را ببینید باید حداقل 3 ساعت زمان بگذارید وقتی در این مجموعه بزرگ در حال قدم زدن هستید بناهای برجسته زیادی در مقابل چشمان شما ظاهر می شوند. 

بازار چاتوچاک

dscn2068 چاتوچاک، بزرگترین بازار آخر هفته‌ در تایلند است. این بازار مشهور حدود 15000 غرفه دارد و روزانه حدود 200 هزار نفر از آن بازدید می‌کنند. چاتوچاک یکی از مشهور ترین بازار های خیابانی جهان است و یکی از پربازدید‌ترین جاذبه‌های توریستی بانکوک به شمار می‌رود.

معبد Wat Chalong

Wat Chalong یکی از مهمترین و پربازدیدترین معابد پوکت است. زیبایی هزاران قطعه کوچک و بزرگ شیشه ای و چندین پیکره فوق العاده بر جذابیت این معبد می افزاید. Wat Chalong با تاریخچه عجیبش تبدیل به قلب روحانی جزیره پوکت شده است.

جزیره مرجانی

جزیره مرجانی (Koh Larn) در7 کیلومتری جنوب غربی پاتایا قرار دارد و مسیر آن از پاتایا با قایق موتوری 15 دقیقه و با لنج 45 دقیقه طول می کشد. این جزیره یکی از زیباترین جزایر مرجانی با داشتن سواحل شنی سفید، آب تمیز و مرجان های فراوان است که گردشگران می توانند سوار بر قایق کف شیشه ای مرجان های زیبای آن را مشاهده نمایند.

مینی سیام

مینی سیام (Mini Siam) نزدیک مرکز پاتایا قرار گرفته است و در آن ماکت های کوچکی از آثار تاریخی مشهور جهان و تایلند قرار دارد. مینی سیام سومین مجموعه مینیاتوری بعد از نمونه های مشابه آن در هلند و تایوان است که بیش از 100 مدل مینیاتوری از آثار تاریخی و باستانی جهان را در مقیاس 1:25 در خود جای داده است.  آثاری همچون معبدهای معروف تایلند مانند معبد بودای زمردین، برج ایفل، مجسمه آزادی، برج کج پیزا و تخت جمشید جزو این مجموعه هستند.

دنیای زیر آب پاتایا

مکانی که به دنیای زیر آب (Underwater World) در پاتایا شهرت یافته است بزرگترین و مدرن ترین آکواریم آسیا می باشد که در جنوب پاتایا قرار دارد. این آکواریم که به شکل تونل استوانه ای شیشه ای است 100 متر طول دارد و بیش از 4000 موجود آبزی در 200 گونه متفاوت را در خود جای داده است.

انتشار: 14 آبان 1396 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 77

به "آشنایی با جاذبه های تایلند" امتیاز دهید

1 کاربر به "آشنایی با جاذبه های تایلند" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با جاذبه های تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید