جزیره پوروس؛گنجینه ای پنهان در یونان، عکس

به گزارش دکترای اقتصاد، پوروس از دو جزیره به نام های سافائیریا (Sphairia) و کالاوریا (Kalavria) تشکیل شده که در گذشته کوه های آتشفشانی بوده و بعدها درختان کاج روی آن آغاز به روییدن کردند. اگرچه این جزیره بسیار کوچک می نماید اما در آن با تاریخ، مناظر و سواحلی عالی روبه رو خواهید شد که تمام بازدیدکنندگان را شگفت زده می نماید. برای آشنایی بیشتر با این جاذبه ها در ادامه با ما همراه باشید.

جزیره پوروس؛گنجینه ای پنهان در یونان، عکس

سفر با تور ارزان یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

برج ساعت پوروس

اولین چیزی که در زمان ورود به بندر می بینید برج ساعت، متعلق به سال 1927 است که بر روی بلندترین قسمت تپه واقع شده است. این تپه به خاطر مناظر بی بدیلی که از بلندای آن می توانید تماشا کنید ارزش بالا رفتن را دارد. به ویژه در زمان غروب خورشید با زیبا ترین نماها روبرو می شوید.

سواحل پوروس

تمامی سواحل پوروس از طریق اتوبوس، ماشین، دوچرخه یا پای پیاده قابل دسترس هستند و می توانید در آنجا جایگاه، چتر و ظرف آب تهیه کنید. ساحل شنی کانالی (Kanali) از مرکز شهر تنها 5 دقیقه فاصله دارد. عظیم ترین و محبوب ترین ساحل جزیره، اَسکِلی (Askeli) محسوب می گردد که در 3 کیلومتری بندر واقع شده و بازدیدنمایندگان می توانند تعداد زیادی رستوران، کافه، سوپرمارکت و مدرسه اسکی روی آب را در آن پیدا نمایند. ساحل آرام موناستیری (Monastiri) در شرق جزیره قرار داشته و تنها 6 کیلومتر از بندر فاصله دارد. می توانید با قایق، تاکسی یا اتوبوس به این ساحل برسید. خلیج روسی با مناظری دلربا و 1 کیلومتر فاصله از خلیج عشق، به خاطر معماری های عالی و جاذبه های تاریخی، در میان یادمان های تاریخی دسته بندی می گردد. در مقابل خلیج، جزیره کوچک قلب شکلی را می بینید که به نام جزیره اِروس (Eros) شناخته شده و برای عروسی ها و غسل تعمید بسیار محبوب است.

صومعه پوروس

صومعه تاریخی و مقدس زودوکوس پیگی (Zoodochos Pege) در 4 کیلومتری شرق شهر اصلی جزیره پوروس قرار داشته و در دامنه ای از جنگل کاج ساخته شده است. این صومعه در سال 1720 توسط اسقف اعظم آتن به عنوان قدردانی به خاطر درمانش بعد از نوشیدن آبی که در نزدیکی آنجا جریان داشت بنا گشت. در زمان جنگ آزادی یونان در سال 1821 وی به عنوان یک همکاری اجتماعی یاری های اقتصادی می کرد و بعدتر در سال 1828 در تأسیس صومعه مقدس و اولین یتیم خانه ملت یونان بعد از آزادی دست داشت. این بچه ها فرزندان جنگنده هایی بودند که در جنگ آزادی کشورشان جان باختند.

معبد پوسیدون

در قسمت شاقتصادی جزیره ویرانه های معبد پوسیدون را پیدا می کنید که در سال 520 قبل از میلاد ساخته شدند. معبد اصلی به سبک دوریک بود اما ستون هایی به سبک ایونیایی نیز در آن به چشم می خورد. محوطه کالاوریا نیز در همین حوالی قرار داشت. این معبد در گذشته مکانی برای حل مسائل شهری برای دولت شهرهای اطراف بود و در کنار آن برای اهداف مذهبی نیز استفاده می شد. چیزی که امروزه از این صومعه باقی مانده تقریباً جز ویرانه نیست و اقلام ارزشمند آن در موزه پوروس نگهداری می شوند.

موزه باستان شناسی پوروس

در مرکز شهر در میدان کوریزیس (Korizis) موزه باستان شناسی پوروس واقع شده است که مواردی از معبد پوسیدون و یافته هایی از کاوش های مناطق متانا (Methana) و ارمیونی (Ermioni) را به نمایش می گذارد. بازدید از این موزه شما را با تاریخ کهن جزیره آشنا خواهد نمود.

منبع: گردشبان
انتشار: 24 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 244

به "جزیره پوروس؛گنجینه ای پنهان در یونان، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزیره پوروس؛گنجینه ای پنهان در یونان، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید