روز ملی ایسلند ، پیشینه این روز ارزشمند در ایسلند

به گزارش دکترای اقتصاد، روز ملی ایسلند

یکی از تعطیلات سالانه در ایسلند، گرامیداشت سالگرد برقراری جمهوری در این کشور و رهایی از سلطه دانمارک است که در هفدهمین روز ژوئن (27 خرداد) جشن گرفته می گردد. امروزه ایسلندی ها این رخداد را در سطح ملی جشن می گیرند.

روز ملی ایسلند ، پیشینه این روز ارزشمند در ایسلند

از قدیم مرسوم بوده که در این روز، در هر یک از منطقه ها شهری ایسلند، یک راهپیمایی برگزار می گردد که در صف جلو، گروه نوازندگان سازهای بادی قرار دارند و پس از خاتمه راهپیمایی نیز، مراسم از پایکوبی و پایکوبی گرفته تا پذیرایی با غذاهای سنتی هر منطقه ادامه پیدا می نماید.

برای سفر به این کشور جزیره ای ، به خبرنگاران مراجعه کنید.

پیشینه روز ملی ایسلند

اولین کسانی که ایسلند را برای زندگی برگزیدند، گروهی از کشیشان ایرلندی بودند که نزدیک به دویست سال در این جزیره زندگی کردند. سپس گروهی از وایکینگ ها که راه خود را در دریا گم نموده بودند، این جزیره را پیدا و تصرف می نمایند. ولی بعد از مدتی به دلیل سردی بیش از حد هوا جزیره را ترک می نمایند.

با این حال، خبر پیدا شدن این جزیره که در میان وایکینگ ها پخش شد، یکی از وایکینگ ها تصمیم می گیرد زندگی در این جزیره را تجربه کند. اما زمستان آن سال ایسلند بسیار سخت بود و تمام حیوانات او کشته شدند و او وادار شد به وطن خود برگردد. همین وایکینگ بود که نام ایسلند را بر روی جزیره گذاشت که به معنی سرزمین یخ است.

دو سال بعد، باز هم وایکینگ های دیگری که پیشینیان ایسلندی های کنونی به شمار می فرایند، پا به جزیره گذاشتند و شرایط را برای اقامت دائمی خود مهیا کردند. کم کم جمعیت ایسلند افزایش پیدا کرد و تحت پادشاهی نروژ به عنوان یک کشور به رسمیت شناخته شد.

اما دیری نپائید که دانمارکی ها به این جزیره حمله کردند و ایسلند مستعمره کشور دانمارک شد. در جنگ جهانی دوم با حمله آلمان به دانمارک، مردم ایسلند فرصت را غنیمت شمردند و اعلام استقلال کردند.

به این ترتیب کشور ایسلند در سال 1944 به جمهوری ایسلند تبدیل شد و روز 17 ژوئن، به عنوان روز ملی استقلال ایسلند معین شد.

برای اقامت در ایسلند، باید ویزای شنگن تهیه کنید.

آئین ها و مراسمات روز ملی ایسلند

روز ملی ایسلند، معمولاً با به صدا در آمدن زنگ های همه کلیساها در شهرها و روستاهای ایسلند، به ویژه مرکز آن، یعنی شهر ریکیاویک آغاز و با انجام مراسم مَس در کلیسا ادامه پیدا می نماید.

بعد از صرف صبحانه، راهپیمایی مردم از یکی از میدان های مرکزی شهر به سمت مقبره قهرمانان شهر آغاز می گردد. در شهر ریکیاویک، حرکت مردم به سمت مقبره جون سیگروسون بوده که کوشش زیادی برای رسیدن کشور ایسلند به استقلال انجام داده است.

معمولاً جلوی دسته راهپیمایان، یک گروه از نوازندگان سازهای بادی و قبل از آنها گروهی که سوار بر اسب های نروژی هستند حرکت می نمایند. یک گروه از پیشاهنگ های ایسلندی هم بعد از گروه نوازندگان قرار دارند که پرچم کشور ایسلند را حمل می نمایند. بعد از رسیدن به مقبره، یک حلقه گل به وسیله رئیس دولت بر روی آن گذاشته می گردد.

سخنرانی ها در فضای باز برگزار می شوند و برای آغاز، زنی که بانوی کوه نامیده می گردد و معرف روح سرسخت ملت ایسلند و طبیعت ایسلندی است، شعر می خواند. بعد از خاتمه مراسم سخنرانی، جشن های غیررسمی تر آغاز می شوند که شامل کنسرت های مختلف، بازی ها، و پذیرایی با غذاهای سنتی می گردد.

در شهر ریکیاویک، برای بچه ها زمین های بازی برقرار می گردد که در آنها قلعه های مخصوص جست وخیر بچه ها و بازی های مختلف دیگر قرار داده شده است. بوفه های کنار زمین، پشمک، بادکنک های هلیومی، و هات داگ می فروشند و چادرهای سیرک و مکان هایی برای پایکوبی و پایکوبی نیز در کنار زمین های بازی برپا می شوند.

بوفه های اغذیه فروشی و تئاترهایی که در فضای باز اجرا می شوند، نقش پررنگی در برنامه های جشن و پایکوبی روز ملی ایرلند دارند. اگر علاقمند سفر به اروپا هستید، از تور اروپا خبرنگاران تماشا کنید.

جمع بندی

در سال های اخیر، مراسم جشن و پایکوبی روز ملی ایسلند، بیشتر حول محور بچه ها برنامه ریزی می شوند. این روز از سال 1971، به عنوان یک روز تعطیل رسمی در ایسلند معرفی شده و اماکن دولتی، مدارس، بانک ها و بیشتر کسب و کارها بسته هستند.

با وجود این که 17 ژوئن (27 خرداد) از سال 1971، رسماً یک روز تعطیل محسوب می شده، اما قبل از آن هم از سال 1945، به صورت غیررسمی جشن گرفته می شد و کارفرمایان، این روز را تعطیل می کردند تا کارگرانشان با خانواده های خود به جشن و پایکوبی بپردازند.

اروپا مملو از مقاصد زیبا از شهرهایی با معماری خیره نماینده...

ادامه مطلب

روز ملی انگلیسسالانه مناسبت های زیادی هستند که در سرار د...

ادامه مطلب

معرفی 5 سوغاتی معروف بلژیکدر بلژیک اقلامی مانند شکلات، ن...

ادامه مطلب

در هرکشور یک سری مناسبت ها و تاریخ ها وجود دارد که برای مر...

ادامه مطلب

موزه بیزانتین و مسیحیتاین موزه برجسته در آتن، مجموعه متش...

ادامه مطلب

براتیسلاوا تکه ای از تاریخبراتیسلاوا، مرکز اسلواکی، در...

ادامه مطلب

روز جهانی موزه و میراث فرهنگی 28 اردیبهشتانجمن بین الملل...

ادامه مطلب

روز ملی بلاروسجمهوری بلاروس در همسایگی روسیه قرار گرفته ...

ادامه مطلب

روز ملی لهستانکشور لهستان در مرکز اروپا واقع شده و با کش...

ادامه مطلب

مقدمهدر اصل روز ملی لوکزامبورگ برای جشن تولد گراند دوک ب...

ادامه مطلب

فاجعه چرنوبیلدر 25 و 26 آوریل 1986، بدترین حادثه هسته ای...

ادامه مطلب

جنگل کج در لهستانآیا میدانید که در این کره خاکی، جنگلی ب...

ادامه مطلب

منبع: ژیوار
انتشار: 20 فروردین 1401 بروزرسانی: 20 فروردین 1401 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 1375

به "روز ملی ایسلند ، پیشینه این روز ارزشمند در ایسلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روز ملی ایسلند ، پیشینه این روز ارزشمند در ایسلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید