خبرنگاران توافق ترکیه و روسیه برای ارسال سری دوم سامانه اس400

به گزارش دکترای اقتصاد، تهران - خبرنگاران - رییس سازمان صنایع دفاعی ترکیه امروز (دوشنبه) از توافق اولیه آنکارا و مسکو برای ارسال سری دوم سامانه دفاعیاس400 از روسیه به ترکیه خبر داد.

خبرنگاران توافق ترکیه و روسیه برای ارسال سری دوم سامانه اس400

اسماعیل دیمیر رییس سازمان صنایع دفاعی ترکیه در گفت وگو با شبکه ان.تی.وی گفت که آنکارا و مسکو برای ارسال محموله دوم سامانه اس400 به توافق رسیده اند و تنها برخی مسائل فنی در خصوص فرایند انتقال این سامانه به ترکیه وجود دارد.

رییس سازمان صنایع دفاعی ترکیه همچنین اضافه نمود که آنکارا با وجود دریافت سامانه اس400 از روسیه پیشنهادهای خرید سامانه پاتریوت آمریکا و سامانه یوروسام فرانسه -ایتالیا را همچنان دنبال می کند.

ابراهیم کالین سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه نیز پیشتر اعلام کرده بود که ورود سامانه ضدموشکی اس400 از روسیه با وجود شیوع ویروس کرونا ادامه خواهد داشت.

مسکو و آنکارا در سال 2017 توافقنامه واگذاری سامانه های اس 400 را امضا کردند که این اقدام با انتقاد شدید آمریکا روبرو شد.

واشنگتن آنکارا را تهدید کرد که در صورت خرید این سامانه در فهرست سیاه آمریکا قرار می گیرد.

پایان وزارت دفاع ترکیه 21 تیر 1398 از تحویل دریافت اولین سری از سامانه دفاع موشکی اس 400 روسیه خبر داد.

بر اساس اطلاعات رسانه های روسی، تحویل سامانه های پدافند موشکی اس400 به ترکیه در سه مرحله صورت می گیرد. بخش اول این سامانه ها با هواپیما به ترکیه آورده شده و بخش دوم نیز با همین روش تحویل خواهد شد.

بخش سوم هم که شامل بیش از 120 موشک خواهد بود، از طریق دریا به ترکیه ارسال خواهد شد.

مجموعه های پدافند موشکی اس400 یا تریومف (در طبقه بندی ناتو اس. ای -21) پیشرفته ترین تسلیحات پدافند موشکی روسیه است که هواپیماها را تا برد 400 کیلومتری هدف قرار می دهد و موشک های تاکتیکی تا شعاع 60 کیلومتری دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 420

به "خبرنگاران توافق ترکیه و روسیه برای ارسال سری دوم سامانه اس400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران توافق ترکیه و روسیه برای ارسال سری دوم سامانه اس400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید