خودروساز چینی در سه ماهه سوم سال میلادی جهش 350 درصدی سود داشت

به گزارش دکترای اقتصاد، شرکت خودروسازی چینی، در بزرگترین بازار خودروی دنیا شرکت تسلا را پشت سر گذاشته و سودآوری خود را افزایش داده است.

خودروساز چینی در سه ماهه سوم سال میلادی جهش 350 درصدی سود داشت

بی وای دی (BYD) بزرگترین سازنده خودرو های برقی چین اظهار داشت که سود خالص سه ماهه سوم آن نسبت به سال گذشته 350 درصد افزایش یافته است. این مهم به یاری طیف گسترده تری از محصولات ارائه شده و فروش قوی محقق شده که به شکست تسلا در بزرگترین بازار خودروی دنیا یاری نموده است.

سود خالص BYD در سه ماهه ژوئیه تا سپتامبر به 5.72 میلیارد یوان معادل 788.75 میلیون دلار رسید، در حالی که سود این شرکت در 9 ماه اول 281 درصد افزایش یافت و به 9.31 میلیارد یوان رسید. این نتیجه با پیش بینی این شرکت که هفته گذشته منتشر شده بود مطابقت دارد.

شرکت بی وای دی با حذف خودرو های بنزینی از ترکیب محصولات خود در امسال، بیش از هر خودروساز دیگری، توانسته است از طیف وسیعی از مشوق های ارائه شده به وسیله دولت های محلی و مرکزی چین برای خودرو های الکتریکی استفاده کند. این شرکت بعلاوه توانسته است به علت فروش قوی و گستره محصولات وسیع تر نسبت به سایر رقبای فراوری کننده خودرو های برقی، هزینه های هر خودرو را به اندازه قابل توجهی کاهش دهد.

فروش ترکیبی BYD از خودرو های تمام برقی و هیبریدی پلاگین با 250 درصد افزایش در 9 ماه اول به 1.2 میلیون دستگاه رسید که از رشد 110 درصدی در کل بخش خودرو های الکتریکی پیشی گرفت. تسلا بیش از 318 هزار خودروی برقی در چین در 9 ماه اول سال فروخت.

خبرنگاران مالی صنعت ، تجارت و کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 7 آبان 1401 بروزرسانی: 7 آبان 1401 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 1527

به "خودروساز چینی در سه ماهه سوم سال میلادی جهش 350 درصدی سود داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودروساز چینی در سه ماهه سوم سال میلادی جهش 350 درصدی سود داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید