رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر: آموزش پزشکی از وزارت بهداشت جدا گردد

به گزارش دکترای اقتصاد، رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر گفت: نظرات بر این است که بخش آموزش پزشکی از وزارت بهداشت جدا گردد و آموزش همه رشته های آموزش عالی زیر نظر وزارت علوم باشد اما بخش مهارتی و کارورزی آن به بهداشت محول گردد.

رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر: آموزش پزشکی از وزارت بهداشت جدا گردد

به گزارش گروه استان های خبرنگاران، منصور زراءنژاد، رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر در مورد ادغام آموزش رشته های علوم پزشکی با وزرات علوم، اظهار کرد: از قبل، آموزش رشته های علوم پزشکی با وزرات علوم با هم یکی بود اما یکی از عواملی که باعث شد این دو ادغام شوند این بود که یک دستگاه متولی آموزش و یک دستگاه دارای امکانات عملی بود و وزارت بهداشت امکانات مورد احتیاج را داشت. این مسائل باعث ایجاد ناهماهنگی و در نتیجه تفکیک این دو شد.

وی اضافه نمود: مشکل جدیدی که به تدریج و پس از جدا شدن این دو دستگاه به وجود آمد این بود که وزارت بهداشت تخصصی در آموزش پزشکی نداشت در حالی که وزارت علوم از نظر ساختار، اساسا برای تربیت و آموزش دانشجویان به وجود آمده بود. وزارت علوم سابقه لازم در آموزش دانشجویان همه رشته ها اعم از هنر، علوم مهندسی و علوم پایه را داشت. از طرف دیگر وقتی آموزش رشته های علوم پزشکی به وزارت بهداشت محول شد، از نظر امکانات مسائل برای دوره های مهارتی برطرف شد اما مسائل دیگری در بخش آموزش به وجود آمد.

رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر با اشاره به بحث های اخیر در مورد امکان ادغام آموزش علوم پزشکی با وزارت علوم، گفت: نظرات بر این است که بخش آموزش پزشکی از وزارت بهداشت جدا گردد و آموزش همه رشته های آموزش عالی زیر نظر وزارت علوم باشد اما بخش مهارتی و کارورزی آن به بهداشت محول گردد؛ البته این موضوع تنها در حد بحث مطرح شده است.

زراءنژاد ادامه داد: وزارت علوم در آموزش تخصص بیشتری دارد و البته عده ای هم در پی این هستند که آموزش همه رشته ها به وزارت علوم محول گردد اما باید توجه داشت که آموزش شامل دو بخش آموزش صرف و توانمندسازی است و اگر در رشته های وزارت بهداشت تفکیک صورت گیرد، بخش مهارت و کارورزی بر عهده وزارت بهداشت خواهد بود و تنها آموزش صرف با وزارت علوم است. البته باید هماهنگی لازم بین دو دستگاه ایجاد گردد.

وی اضافه نمود: اگر این گونه باشد، علاوه بر برگزاری دوره های کارورزی به وسیله وزارت بهداشت، آموزش دانشجویان نیز به وسیله وزارت علوم کامل تر می گردد.

رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر با اشاره به وجود نقیصه در آموزش رشته های مهندسی، گفت: ما در وزارت علوم بخش کارورزی رشته هایی مانند مهندسی عمران یا مکانیک را نداریم در حالی که حلقه مفقوده این رشته ها است و به این علت است که دانشجویان پس از فارغ التحصیلی از مهارت لازم برخوردار نیستند زیرا تشکیلاتی وجود ندارد که مهارت پیدا نمایند. این نقیصه ای است که باید به وسیله شورای عالی انقلاب فرهنگی برطرف گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 بهمن 1400 بروزرسانی: 12 بهمن 1400 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 1313

به "رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر: آموزش پزشکی از وزارت بهداشت جدا گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر: آموزش پزشکی از وزارت بهداشت جدا گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید