راهنمای گام به گام تاسیس آکادمی مجازی زبان

به گزارش دکترای اقتصاد، با توسعه اینترنت، آموزش مجازی و آنلاین تحولاتی را در سیستم آموزش ایجاد کرد. شیوع ویروس کرونا به عنوان یک کاتالیزور عمل کرد؛ به طوری که امروز آکادمی های زبان، بسیاری از دوره های خود را مجازی و آنلاین برگزار می نمایند. اگر شما هم آکادمی زبان دارید و در پی رشد آن هستید، حتما راه اندازی آموزش مجازی را در برنامه خود قرار دهید. در این مقاله تصمیم دارم تمام مراحل، مجوزها و نیازهای تاسیس آکادمی مجازی زبان را شرح دهیم.

راهنمای گام به گام تاسیس آکادمی مجازی زبان

برای راه اندازی آکادمی مجازی زبان به چه مجوزهایی احتیاج داریم؟

آموزش مجازی چندین دهه است که مورد استفاده قرار می گیرد، اما این نوع از آموزش در چند سال اخیر تحولات بسیار زیادی شده است. وجود LMS (سیستم مدیریت آموزش)، اینترنت پرسرعت و نرم افزارهای مختلف زمینه را برای تحول آموزش فراهم ساخته است.

همین ابتدا بگوییم در صورتی که بدون اخذ مجوز آغاز به فعالیت کنید، به عنوان موسسه آموزشی غیر مجاز شناخته می شوید و از فعالیت شما جلوگیری خواهد شد.

برای دریافت مجوز راه اندازی آموزش مجازی زبان، باید مدارک و شرایط خود را به سازمان آموزش فنی و حرفه ای ارائه دهید تا بعد از آنالیز مدارک شما، نتیجه اعلام گردد. در ادامه شرایط کامل برای دریافت مجوز و چگونگی صدور مجوز، به طور کامل توضیح داده شده است.

· شرایط لازم برای دریافت مجوز آکادمی مجازی زبان

  1. آکادمی باید مجوز آموزش حضوری را داشته باشد.
  2. در صورتی که بخواهید آموزش حضوری را در کنار آموزش مجازی مجازی انجام دهید، باید مجوز ماده 34 را دریافت کنید.
  3. آکادمی باید در یک سال گذشته حداقل 60 درصد زبان آموزانش قبول شده باشند.
  4. مربی و مدرسی که به سازمان فنی و حرفه ای معرفی می گردد، باید حداقل 2 سال سابقه آموزش مستمر در زمینه زبان انگلیسی داشته باشد.
  5. آکادمی نباید در سازمان فنی و حرفه ای بیش از 50 امتیاز منفی، داشته باشد.

· مراحل صدور مجوز آکادمی آنلاین زبان

همان طور که می دانید دریافت مجوز نیز همانند بسیاری از کارهای دیگر دارای فرایند و مراحل خاصی است. این مراحل برای هر کدام از آکادمی ها متفاوت خواهد بود. دریافت مجوز آکادمی آنلاین زبان، بر طبق مراحل زیر انجام خواهد شد:

1.ثبت تقاضای مجوز آکادمی زبان

اولین مرحله برای دریافت مجوز برگزاری کلاس آنلاین زبان، پر کردن فرم تقاضا است. برای این کار احتیاجی به مراجعه حضوری نیست. با مراجعه به سامانه سازمان فنی و حرفه ای، فرم های مربوط به راه اندازی آکادمی مجازی زبان را پر کنید. به این نکته توجه داشته باشید که موسس یا مدیر آکادمی باید این فرم ها را تکمیل نمایند و به همراه طرح توجیهی ارسال گردد. در صورتی که در آنالیز های اولیه تقاضای شما برای راه اندازی آکادمی آنلاین زبان رد گردد، این موضوع به وسیله مرکز و به صورت کتبی به شما اعلام خواهد شد.

2. انتخاب محل راه اندازی آکادمی زبان

در صورتی که موافقت نامه اصولی برای شما صادر شد، موسس آکادمی موظف است در مدت حداکثر 6 ماه، نسبت به معرفی فضای آکادمی، مشخصات وب سایت، لیست تجهیزات آموزشی، لیست تجهیزات الکترونیکی، محتوای الکترونیکی و سامانه مدیریت یادگیری اقدام کند و مدارک لازم را به سازمان فنی و حرفه ای ارسال کند.

3. انجام کارشناسی تجهیزات آکادمی مجازی زبان

بعد از این که مدارک و مستندات خود را به سازمان فنی و حرفه ای تحویل دادید، کارشناسانی از طرف سازمان فنی و حرفه ای، برای بازدید و آنالیز فضا و تجهیزات آکادمی می آیند، گزارش هایی را تهیه می نمایند و به سازمان ارسال خواهند کرد.

در صورتی که تجهیزات و اعضای معرفی شده به وسیله موسس، مورد تائید سازمان فنی و حرفه ای باشند، مجوز تاسیس آکادمی مجازی زبان ارسال خواهد شد. بعلاوه در صورتی که این اعضا به وسیله سازمان تائید نشوند، 6 ماه فرصت خواهید داشت تا نسبت به برطرف نواقص اقدام کنید.

تجهیزات لازم برای راه اندازی آکادمی مجازی زبان

نرم افزارهای آموزش مجازی یا LMS ، نرم افزار حسابداری، نرم افزارهای برنامه ریزی کلاس ها و مدیریت کلاس از جمله تجهیزات ضروری است. خوشبختانه چند سالی است که نرم افزارهایی مانند نرم افزار لیمس (LIMS) به بازار عرضه شده اند که تمام این احتیاجها را تنها در یک نرم افزار مدیریت می نمایند. این نرم افزارهای جامع مدیریت آکادمی زبان، کار مدیریت آکادمی و برگزاری کلاس آنلاین را ساده نموده اند.

سرورها، پهنای باند مورد احتیاج، امکانات حفاظتی و امنیتی سرورها، از جمله مهم ترین سخت افزارهای مورد احتیاج برای تاسیس آکادمی آنلاین زبان هستند. لیمس با طراحی سایت و اپلیکیشن برای آکادمی های زبان و اختصاص سرورهای پر قدرت به آکادمی، این مرحله را برای آکادمی ها اجرا می نماید.

3 نرم افزار آموزش مجازی و آنلاین زبان

در این بخش به آنالیز و معرفی سه مورد از برترین نرم افزار آموزش مجازی زبان خواهیم پرداخت، تا اگر در پی اضافه کردن آموزش مجازی به آکادمی زبان خود هستید، انتخاب خوبی داشته باشید:

·نرم افزار لیمس (Lims)

نرم افزار لیمس به عنوان یکی از برترین سامانه آموزش مجازی زبان به شمار می آید. این نرم افزار با ویژگی های اختصاصی خود توانسته برترین فضا را برای یادگیری زبان، برای زبان آموزان فراهم کند. مزیت مهم این نرم افزار این است که با استفاده از لیمس، هر دو نرم افزار پر قدرت بیگ بلو باتن و ادوبی کانکت را در دسترس خواهید داشت. بعلاوه لیمس امکانات ویژه و اختصاصی برای آکادمی های زبان را در این نرم افزارها اعمال نموده است. بعضی از امکانات اختصاصی این نرم افزار عبارت اند از:

  • دسترسی به امکانات آکادمی بدون محدودیت زمانی و مکانی
  • نوبت دهی آنلاین برای آزمون مشخص سطح
  • برگزاری آزمون آنلاین و شفاهی مشخص سطح
  • ثبت نام آنلاین
  • مشاهده تکالیف، نمرات و نمودار رشد و افت تحصیلی
  • یادآوری آزم ون ها
  • دسترسی به ویدئوی کلاس های آنلاین
  • امکان برگزاری و شرکت در کلاس آنلاین
  • امکان بارگذاری تکالیف در قالب های مختلف؛ ویدئویی، صوت، متن و عکس
  • ارسال پیامک نمرات پایانی
  • برگزاری کوئیز و آزمون آنلاین
  • امکان برگزاری کلاس آفلاین
  • امکان گفت و گوی آنلاین با اساتید
  • پرداخت آنلاین هزینه ها
  • هشدار بدهی ها و قسط ها
  • مشاهده تاریخچه پرداخت ها
  • صدور اتوماتیک فیش حقوقی
  • و ...

نرم افزار لیمس با ایجاد فضای اختصاصی برای هر آکادمی باعث شده تا کلاس های آنلاین با تعامل و بازخورد بیشتری برگزار گردد. بعلاوه در نرم افزار لیمس هر کاربر یک اکانت اختصاصی دارد و با نوشتن نام و رمز عبور به سامانه وارد می گردد.

لیمس، تمام امکانات لازم برای راه اندازی آکادمی آنلاین زبان و مدیریت آن را در یک نرم افزار و در مدت هفت روز آماده می نماید. بعلاوه با طراحی سایت و اپلیکیشن اختصاصی برای آکادمی زبان شما، به برندسازی و رشد بیشتر آکادمی یاری می نماید.

· نرم افزار زوم (ZOOM)

این نرم افزار یکی از نرم افزارهای موجود برای برگزاری کلاس آنلاین است. نرم افزار زوم، به گروه های آموزشی مختلف یاری می نماید تا بتوانند کلاس های خود را در یک محیط امن برگزار نمایند. این نرم افزار امکان برگزاری جلسات ویدئویی، صوتی، وبینار و چت را برای شما فراهم می نماید.

· نرم افزار ادوبی کانکت (Adobe Connect)

یکی دیگر از نرم افزارهای موجود برای آموزش مجازی، نرم افزار Adobe Connect است. شما می توانید با استفاده از نرم افزار ادوبی کانکت وبینارها و جلسات خود را برگزار کنید و با مخاطبان خود در ارتباط باشید.

امکان گروه بندی کلاس، برگزاری آزمون آنلاین، چت آنلاین، قابلیت شناسایی با سیستم های احراز هویت پیشرفته، از جمله امکانات و ویژگی های این نرم افزار آموزش مجازی است.

تاسیس آکادمی مجازی زبان؛ راهی برای همسو شدن با تکنولوژی

در این مقاله تمام آنچه که برای راه اندازی آموزش مجازی زبان لازم داشتید را در اختیارتان قرار دادیم. لیمس به عنوان برترین نرم افزار مدیریت آکادمی زبان، مدیریتی یکپارچه همراه با یک LMS اختصاصی شده برای آموزش مجازی زبان ارائه نموده است. شما هم می توانید با مراجعه به وب سایت لیمس و تماس با کارشناسان، آکادمی زبان خود را هوشمند بسازید.

منبع: فرارو
انتشار: 7 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1401 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 1394

به "راهنمای گام به گام تاسیس آکادمی مجازی زبان" امتیاز دهید

1 کاربر به "راهنمای گام به گام تاسیس آکادمی مجازی زبان" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای گام به گام تاسیس آکادمی مجازی زبان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید