برطرف گرفتگی گوش در سفرهای هوایی

به گزارش دکترای اقتصاد، کمتر کسی پیدا می گردد که با هواپیما سفر نموده و حداقل یک بار با درد ناشی از گرفتگی گوش روبه رو نشده باشد، دردی که آن قدر آزاردهنده است که راهکار های مختلفی برای آن ارائه شده است: از جویدن آدامس گرفته تا خمیازه کشیدن. در این مقاله، خبرنگاران به شما برترین راه برطرف این مشکل را معرفی خواهد نمود.

برطرف گرفتگی گوش در سفرهای هوایی

وقتی بحث عوارض جانبی ناخوشایند سفرهای هوایی مطرح می گردد، به غیر از گم شدن چمدان ها و تأخیر پرواز، گرفتگی دردناک گوش را نیز نباید فراموش کرد. گرفتگی گوش هنگام بلند شدن و نشستن هواپیما، نه تنها باعث دردی وحشتناک می گردد، بلکه یکی از دلایل اصلی گریه بچه ها در هواپیماست؛ که البته نمی گردد سرزنششان کرد.

سایت بیزینس اینسایدر تصمیم گرفته است تا با صحبت با یک فرد متخصص یعنی دکتر ویلیام شاپیرو، شنوایی شناس و استادیار بالینی مرکز پزشکی لانگون دانشگاه نیویورک، راه حلی برای این معضل آزاردهنده پیدا کند.

خوشبختانه راه حلی که دکتر شاپیرو ارائه می دهد، بسیار ساده است. وی پیشنهاد می نماید که مسافرانی که مشکل کیپ شدن گوش را دارند، دهانشان را ببندند، بینی شان را بگیرند و آب دهانشان را قورت بدهند. همین. با اینکه ممکن است احتیاج باشد مسافران برای حفظ تأثیر این کار، آن را چند بار تکرار نمایند، اما این تمرین ساده برای متعادل سازی فشار گوش و کاهش درد، کافی است.

بسیاری از مسافران از کودکی یاد گرفته اند که برای کاهش فشار، بینی خود را بگیرند و سعی نمایند هوا را از گوش هایشان بیرون بدهند، تکنیکی که مانور والسالوا نام دارد و بسیاری از افراد بدون اینکه نام آن را بدانند، انجامش می دهند. با این حال دکتر شاپیرو می گوید که تکنیک بلعیدن وی بی خطرتر از مانور والسالواست، چرا که این مانور به دلیل ایجاد فشار هوای زیاد در شیپور استاش، می تواند باعث آسیب دائم به گوش ها گردد و درد بیشتری را به همراه داشته باشد. دردی که آن قدر زیاد است که باعث می گردد یک بزرگسال هم مانند بچه ها در هواپیما گریه کند. اما روش بلعیدن این عارضه را ندارد. شما هم در سفر هوایی بعدیتان از این روش بهره ببرید و نتیجه را با ما در میان بگذارید.

منبع: کجارو / travelandleisure.com
انتشار: 28 دی 1400 بروزرسانی: 28 دی 1400 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 1298

به "برطرف گرفتگی گوش در سفرهای هوایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برطرف گرفتگی گوش در سفرهای هوایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید