ساختمان های عجیبی که گرفتار نفرین اژدها شدند!

به گزارش دکترای اقتصاد، کار ساخت خانه های بشقاب پرنده در سال 1978 منطقۀ سانژی تایوان شروع شد. قرار بود این خانه ها نوعی استراحتگاه توریستی در ساحل دریا باشند که به خصوص افسران نظامی آمریکایی در ماموریت هایشان در شرق آسیا از آن ها استفاده نمایند.

ساختمان های عجیبی که گرفتار نفرین اژدها شدند!

به گزارش فرادید، اما این پروژه حدود دو سال بعد از آغازش متوقف شد؛ علت توقف پروژه کاهش سرمایه گذاری به علت وقوع چندین مرگ در اثر تصادف رانندگی و همینطور چندین خودکشی در جریان ساخت پروژه اعلام شد.

در آن موقع این شایعه در جوامع محلی قوت گرفت که علت این حوادث بی احترامی به یک مجسمۀ اژد های چینی بوده است که قبلا در ورودی استراحتگاه ساحلی قرار داشت و مجریان پروژه در جریان تعریض جادۀ منتهی به ساختمان ها آن را تخریب کردند. عده ای نیز می گفتند که محل ساخت این پروژه در اصل بر روی یک قبرستان قدیمی سربازان هلندی قرار گرفته است.

بعد از رها شدن کار ساخت و ساز، این ساختمان های متروکه، به خاطر شکل و شمایل غیرعادی و شایعاتی که درباره شوم بودنشان وجود داشت به جاذبه ای محلی تبدیل شده بودند. حتی در چند فیلم و بازی ویدئویی نیز به این شهر ارواح اشاره شد.

در سال 2008، علی رغم بعضی درخواست ها برای حفظ دست کم یکی از ساختمان ها، این خانه ها به طور کامل تخریب شدند تا یک مرکز توریستی با هتل و امکانات ساحلی به جای آن ساخته گردد. در حال حاضر دیگر اثری از خانه های نفرین شدۀ بشقاب پرنده ای نیست.

منبع: فرارو
انتشار: 5 شهریور 1402 بروزرسانی: 5 شهریور 1402 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 1653

به "ساختمان های عجیبی که گرفتار نفرین اژدها شدند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساختمان های عجیبی که گرفتار نفرین اژدها شدند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید