سفر به شمال تایلند

به گزارش دکترای اقتصاد، تایلند شمالی از مزارع صاف و تخت برنج بانکوک آغاز شده و به‌ مرزهای میانمار و لائوس می‌رسد. بخش شمالی این کشور غذاها، باورهای سنتی، مراسم ‌های مذهبی و سبک معماری محکم و پایداری دارد که در این مقاله بیشتر با آن‌ها آشنا خواهید شد.

سفر به شمال تایلند

چیانگ مای (Chiang Mai) پایتخت طبیعی بخش شمالی تایلند می‌باشد اما نباید آن را تنها شهر این منطقه در نظر بگیرید که ارزش گنجانده شدن در برنامه سفر شما را در تور ارزان تایلند دارد. مناطق چیانگ رای (Chiang Rai)، چیانگ سن (Chiang Saen)، مای هونگ سون (Mae Hong Son)، فرای (Phrae) و نان (Nan) نیز به‌اندازه کافی جاذبه‌های گردشگری برای بازدید دارند.

چینگ رای یک محل بسیار مناسب برای پیاده‌روی یا تپه‌نوردی به مقصد دهکده‌های قبایل سنتی می‌باشد که می‌توان به آن‌ها از طریق مسیرهای دامنه کوه و یا از طریق مسیر کوتاه‌تری رسید. جریان سریع آب در رودخانه‌های این منطقه باعث شده که شرایطی ویژه برای قایق ‌سواری و یا راندن کانو در آب ‌های سفیدرنگ و پرخروش به وجود بیاید.

جاده‌ هایی پیچ‌درپیچ از چیانگ رای به ‌سوی شهرهای موجود در تپه‌ها و کوه‌های اطراف وجود دارند که شما را به اعماق کوه‌ها و مناطقی دورافتاده‌تر خواهد برد. جایی که نوادگان سربازهای چینی‌ که در زمان تسلط کمونیست‌ ها بر چین به این منطقه فرار کرده بودند، زندگی می‌کنند و به کشت دادن چای و قهوه مشغول هستند. منطقه نان نیز در کوه‌هایی دورافتاده و در گوشه مرزهای بین لائوس و میانمار قرار گرفته است.

منطقه، مای هونگ سون و مای ساریرانگ (Mae Sarian) هستند. جاده‌ای که به نام حلقه مای هونگ سون شناخته می‌شود، یک مسیر ویژه است که آغاز و پایان آن در چیانگ مای (Chiang Mai) است. این جاده از درون بازارهای شهرهای کوچکی مانند پای عبور می‌کنند که در طول چند سال اخیر توسعه یافته و به یک مقصد گردشگری مهم تبدیل شد. این جاده ابتدا توسط گردشگرانی که به روش کوله‌ گردی به سفر در این منطقه می‌رفتند کشف گردید.

انتشار: 15 مرداد 1396 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 51

به "سفر به شمال تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به شمال تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید