شرایط اخذ پاسپورت نیوزیلند

به گزارش دکترای اقتصاد، پاسپورت نیوزیلند جزء معتبرترین پاسپورت های جهان می باشد. نیوزیلند یا زلاندنو کشوری است در جنوب غربی اقیانوس آرام که از جزایر متعدد بزرگ و کوچک زیادی تشکیل شده است. با اینکه نیوزیلند فاصله زیادی با دیگر خشکی ها دارد اما با استرالیا که نزدیک ترین همسایه اش می باشد، تقریبا 2 هزار کیلومتر فاصله دارد. این کشور جمعیتی بالغ بر 4 میلیون و 400 هزار نفر داشته و مساحت268 هزار کیلومتر مربعی را در بر میگیرد. حدود 70 درصد نیوزیلندی ها پاسپورت نیوزیلندی دارند که جمعیتی بالغ بر تقریبا 3 میلیون نفر را شامل می گردد. بلیط هواپیما را مقرون به صرفه بخرید.

شرایط اخذ پاسپورت نیوزیلند

گذرنامه نیوزیلند

فقط شهفرایندان نیوزیلند می توانند برای اخذ پاسپورت اقدام نمایند. پاسپورت نیوزیلند به منظور سفرهای بین المللی به وسیله وزارت امور داخلی نیوزیلند برای شهفرایندان نیوزیلندی صادر می گردد. پاسپورت نیوزیلند در رتبه بندی جهانی، یکی از قوی ترین پاسورت های جهان می باشد.

دسته بندی پاسپورت نیوزیلند

پاسپورت نیوزیلند به انواع مختلفی دسته بندی می گردد.

1.پاسپورت نیوزیلند معمولی (Ordinary): برای شهفرایندان نیوزیلندی که قصد سفر در ایام تعطیلات و یا سفرهای کاری را دارند صادر می گردد.

2.پاسپورت نیوزیلند دیپلماتیک (Diplomatic): برای افراد سیاسی نیوزیلند صادر می گردد و جزء قوی ترین پاسپورت های رسمی دولتی می باشد.

3.پاسپورت نیوزیلند رسمی (Official): برای نماینده های دولت که صاحب کسب و کاری هستند صادر می گردد. افرادی که قصد سفر غیر رسمی و غیر سیاسی دارند، باید پاسپورت معمولی را همراه خود داشته باشند.

4.پاسپورت نیوزیلند شناسایی (Certificate of Identity): برای افراد خارجی ساکن نیوزیلند که نمی توانند پاسپورت بین المللی دریافت نمایند، صادر می گردد.

5.پاسپورت نیوزیلند از نوع سفر اضطراری (Emergency Travel Document): این نوع پاسپورت برای کسانی که قصد سفر فوری دارند صادر می گردد. معمولا برای افراد سفارتخانه ها صادر می گردد.

6.پاسپورت نیوزیلند از نوع مسافرتی پناهنده (Refugee Travel Document): این پاسپورت برای پناهنده ها صادر می گردد.

شرایط اخذ پاسپورت نیوزیلند

هر فردی که شهفرایند نیوزیلند باشد و بالای 16 سال سن داشته باشد، می تواند برای دریافت پاسپورت کشور نیوزیلند اقدام کند. طبق دسته بندی بالا، نیوزیلند 6 نوع پاسپورت دارد: پاسپورت عادی یا معمولی با جلد سیاه رنگ، پاسپورت های دپلماتیک با جلد قرمز رنگ، پاسپورت های رسمی با جلد سبز رنگ، پاسپورت های مسافرتی از نوع اضطراری نیز با جلد سیاه می باشند.

برای طراحی روی جلد پاسپورت نیوزیلند از سرخس، نقشه این کشور و نشان دولتی نیوزیلند استفاده شده است.

ثبت نام برای اخذ و دریافت پاسپورت نیوزیلند به صورت آنلاین می باشد. شما باید 5 مرحله را به برای دریافت پاسپورت این کشور طی کنید. مراحل به توضیح زیر می باشند:

1.در صورت موجود بودن پاسپورت قبلی، آن را همراه خود داشته باشید

2. عابربانک برای پرداخت آنلاین

3. عکس رنگی که در 6 ماه گذشته گرفته شده باشد.

4. تکمیل موارد درخواستی که در پی دی افی برای فرد متقاضی دریافت پاسپورت، قابل دانلود خواهد بود.

5. ارسال آنلاین عکس تان یا ارسال پستی فرم دریافتی به همراه 2 عکس یکسان چاپی همراه آن.

6. سپس بعد از اتمام مراحل قبل، شما می بایست منتظر پیامی باشید مبنی بر دریافت مدارک شما جهت اخذ پاسپورت. در صورتی که مسئله ای در مدارک ارسالی و فرم و عکس تان نباشد، وزارت داخلی نیوزیلند ایمیلی مبنی بر اتمام مراحل صدور و ارسال پاسپورت برایتان ارسال خواهد نمود. حتی اگر مشکلاتی در فرایند ثبت نام پیش آمده باشد نیز وزارت امور داخلی با شما به وسیله ایمیل و یا تلفن تماس خواهد گرفت.

زمان استاندارد صدور پاسپورت نیوزیلند 10 روز کاری می باشد. تقریبا 10 روز نیز برای ارسال آن موقع میبرد. مجله گردشگری خبرنگاران

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 1280

به "شرایط اخذ پاسپورت نیوزیلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط اخذ پاسپورت نیوزیلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید