طراحی داخلی مطب چشم پزشکی و ضوابط آن

به گزارش دکترای اقتصاد، طراحی کلینیک چشم پزشکی باید به گونه ای انجام شود که هم احساس آرامش، راحتی و اعتماد به نفس را در مراجعه کنندگان ایجاد کند و هم به مشتری حس لوکس بودن و کیفیت بالای خدمات را بدهد. منظور ما از لوکس بودن صرفا به داشتن ابزارها و وسایل با قیمت بالا نیست، بلکه می توان با کمی خلاقیت و رعایت بعضی نکات، این احساس کیفیت بالای خدمات را برای مراجعه کنندگان ایجاد کرد. در این مقاله با موضوع دکوراسیون مطب چشم پزشکی همراه ما باشید تا هم با ضوابط آن آشنا شوید و هم نمونه تصاویر و عکس های مطب چشم پزشکی را مشاهده کنید.

طراحی داخلی مطب چشم پزشکی و ضوابط آن

ضوابط طراحی کلینیک چشم پزشکی

یکی از مهمترین نکاتی که در دیزاین مطب چشم پزشکی باید در نظر گرفت ترکیب رنگ مورد استفاده است. استفاده از رنگ هایی مانند قرمز و نارنجی به هیچ وجه توصیه نمی شود؛ زیرا از نظر روانشناسی این رنگ ها موجب ایجاد هیجان و در بعضی مواقع اضطراب و استرس در افراد می شود. استفاده از رنگ های سفید و آبی روشن در کنار رنگ های خنثی مانند کرم و خاکستری در طراحی داخلی کلینیک چشم پزشکی بسیار کارآمد است.

طراحی مطب چشم پزشکی

نور پردازی در مطب چشم پزشکی یکی دیگر از موارد بسیار مهم می باشد. زیرا به صورت مستیم با چشم و چشم پزشکی در ارتباط است. بنابر این وجود نور فراوان یکی از موارد مهم در مطب چشم پزشکان می باشد. از طرفی گاهی ضروری است که دکتر چشم پزشک برای معاینه بهتر مراجعه کننده به مدت چند ثانیه تا چند دقیقه، اتاق را کاملا تاریک کند تا بتواند با تمرکز بر دستگاه های مربوطه به نتایج درست تر و قابل اعتمادتری دست یابد. در این حالت نیاز است که با زدن یک کلیک کل چراغ ها و وسایل نورانی اتاق خاموش شده و مجددا با زدن همان کلیک، دوباره چراغ ها روشن شوند. ساده سازی این فرآیند برای چشم پزشک و همچنین استفاده از لامپ های ال ای دی به منظور جلوگیری از سوختن سریع آنها حائز اهمیت است.

دکوراسیون داخلی مطب چشم پزشکی

در مطب چشم پزشکان به دلیل وجود داشتن چندین دستگاه که هر کدام وظیفه مشخصی دارند و همچنین وجود ابزارهای مختلف جهت بینایی سنجی و معاینه چشم ها، وجود داشتن میزهای کاربردی و شیک امری ضروری است. استفاده از صندلی های چرخ دار نیز هم به جابجایی بهتر کمک کرده و هم رضایت کاربران را به دلیل راحتی بیشتر به همراه خواهد داشت.

اتاق بینایی سنج یا اپتومتریست

بعضی مطب های چشم پزشکی یا کلینیک های چشم پزشکی اتاقی مجزا برای بینایی سنجی دارند. در صورتی که بینایی سنجی با تابلو انجام می شود اتاق باید از روشنایی کافی و فضای لازم برای فاصله گرفتن از تابلو داشته باشد که این فاصله بسته به اندازه تابلو حدود شش متر است. برای یک تابلو با ابعاد 28 در 56 سانتی متر، فاصله 6 متر و 10 سانتی متری ضروری است. اما اگر بینایی سنجی با دستگاه انجام می شود، اتاق باید نسبتا تاریک باشد.

منبع: اتاق
انتشار: 19 شهریور 1401 بروزرسانی: 19 شهریور 1401 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 1503

به "طراحی داخلی مطب چشم پزشکی و ضوابط آن" امتیاز دهید

1 کاربر به "طراحی داخلی مطب چشم پزشکی و ضوابط آن" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی داخلی مطب چشم پزشکی و ضوابط آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید