فیلم کوتاه امتحان حائز شرایط رقابت اسکار در سال بعد

به گزارش دکترای اقتصاد، فیلم کوتاه امتحان به کارگردانی سونیا حداد و تهیه کنندگی پوریا حیدری اوره، واجد شرایط رقابت در شاخه بهترین فیلم کوتاه اسکار 2021 شناخته شد.

فیلم کوتاه امتحان حائز شرایط رقابت اسکار در سال بعد

به گزارش خبرنگاران، این فیلم کوتاه با دریافت جایزه عظیم هیأت داوران جشنواره AFI (جشنواره موسسه فیلم آمریکا) شرایط لازم برای رقابت در شاخه اسکار بهترین فیلم کوتاه نود و سومین دوره جوایز سینمایی اسکار را به دست آورد.

بر اساس قوانین اسکار، فیلم های کوتاهی که بتوانند جایزه اصلی فهرستی از جشنواره های مورد تایید آموزشگاه را کسب نمایند، اجازه رقابت در شاخه اسکار کوتاه را کسب می نمایند.

از آن جایی که فیلم کوتاه امتحان خارج از بازه (1 اکتبر 2018 تا 30 سپتامبر 2019) پیروز به کسب جایزه عظیم بهترین فیلم کوتاه جشنواره موسسه فیلم آمریکا می گردد، برای اسکار 2021 واجد شرایط شناحته شده است.

فیلم هایی که در این بازه (1 اکتبر 2018 تا 30 سپتامبر 2019) در یکی از جشنواره های مورد تایید آموزشگاه پیروز به کسب جایزه اصلی شده باشند، حائز شرایط رقابت در اسکار 2020 شناخته می شوند.

هیات داوران جشنواره موسسه فیلم آمریکا در بیانیه ای درباره فیلم کوتاه امتحان گفت: ما برای اهدای جایزه عظیم هیأت داوران به فیلم امتحان ساخته سونیا حداد بسیار هیجان زده ایم. فیلم امتحان به خاطر سبک کارگردانی جسورانه و خیره نماینده و همچنین بازی درخشان نقش اصلی از دیگر فیلم ها کاملا متمایز شده است. نتیجه، یک پرتره پر تنش است که داستانش از ویژگی های خاص خود عبور می نماید و به فضای جهانی و عمومی بسط پیدا می نماید.

در خلاصه داستان فیلم کوتاه ایرانی امتحان آمده است: دختر نوجوان از صبح در تب و تاب امتحان به سر می برد، ولی روز و شرایط معمولی برای او رقم نخواهد خورد.

این فیلم که اولین اکران جهانی اش در جشنواره بین الملی فیلم تورنتو 2019 بود، پیش از این برنده جوایزی چون ستاره طلای بهترین فیلم کوتاه از جشنواره إل گونای مصر، جایزه میکِلدی برای بهترین فیلم کوتاه از جشنواره زینه بی اسپانیا و همچنین جایزه بهترین فیلمنامه از جشنواره فیلم کوتاه تهران بوده است. همچنین کاندیدای جایزه اتحادیه خبرنگاران فیلم EDA برای بهترین کارگردانی فیلم داستانی از جشنواره ویستلر کانادا ست

فیلم کوتاه امتحان تا به امروز در جشنوار های معتبر بین المللی چون جشنواره بین المللی ژانر فَنتَستیک فِست آمریکا، جشنواره آپسالا سوئد، جشنواره بین المللی إلگونا مصر، جشنواره بین المللی لیدز انگلستان، جشنواره بین المللی زینه بی اسپانیا، جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران، جشنواره بین المللی أفرودیت ایتالیا و جشنواره بین المللی ویسلِر کانادا به نمایش درآمده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 240

به "فیلم کوتاه امتحان حائز شرایط رقابت اسکار در سال بعد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلم کوتاه امتحان حائز شرایط رقابت اسکار در سال بعد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید