مرداب های کرالا، بهشت بی مانند هند

به گزارش دکترای اقتصاد، کرالا یکی از استان های جنوب هند است که به خاطر نخلستان های فوق العاده در کنار کانال های آب و طبیعت خارق العاده اش معروفیت دارد. شبکه ای از کانال های آب، مرداب ها، رودخانه ها و دریاچه هایی که به هم مرتبط هستند و تا 900 کیلومتر ادامه دار هستند. این شبکه های آبی خارق العاده یکی از بهترین جاذبه های گردشگری هند است و گردشگران زیادی حاضرند برای دیدن این منطقه از نزدیک، هزاران کیلومتر سفر کنند. در ادامه با خبرنگاران همراه شویم و ببینیم که چرا به کرالا بهشت هندوستان می گویند.

مرداب های کرالا، بهشت بی مانند هند

شبکه های آبی کرالا که حالا به مرداب های کرالا در هند معروف شده اند، در واقع مجموعه ای از دریاچه ها، رودخانه ها، کانال های آب طبیعی و مرداب ها هستند که تا 900 کیلومتر ادامه پیدا کرده اند. این شبکه شامل 5 دریاچه بزرگ می شود که به واسطه کانال های آبی که تعدادی از آن ها طبیعی و تعدادی از آن ها ساخته انسان ها هستند، به هم مرتبط شده اند. این شبکه از آب 38 رودخانه تغذیه می شود!

از قدیم تا به امروز، مرداب های کرالا در هند راهی بوده اند تا مردم محلی هند بتوانند از طریق آن ها رفت و آمد کنند، ماهی بگیرند و حتی از آب های آن برای مصارف کشاورزی استفاده کنند. بنابراین یک راه عالی برای گشت و گذار در این آب ها، سوار شدن بر کلک ها و یا قایق های کوچکی است که به شیوه سنتی هندی ها تزیین شده اند. در این آب ها همچنین مسابقه های قایق سواری هم برگزار می شود و یک جای عالی برای وقت گذرانی هم برای افراد محلی و هم برای توریست هاست. بنابراین می بینید که اهمیت آب های کرالا از چند لحاظ مهم است.

از آن جاییکه آب مرداب های کرالا در هند از رودخانه تغذیه می شود در نتیجه در آن خبری از شوری آب دریا نیست، با این حال در بعضی از منطقه ها کرالا مثل Vembanad Kayal سدهای مصنوعی ای ساخته شده است تا از ورود نمک آب دریا جلوگیری شود و یک آب تازه باقی بماند.

حیات وحش مرداب های کرالا در هند

در مرداب های کرالا در هند گونه های آبی منحصر بفردی زیست می کنند که می توان قورباغه ها، خرچنگ ها، پرنده های گلدانی، پرنده های آبی مثل چلچله های آبی و حیواناتی مثل لاک پشت ها و صدف ها را نام برد. همچنین درخت ها و گونه ها گیاهی بسیار زیبایی مثل درختان نخل، درختان پاندانوس و درختچه های برگ سبز و انواع بوته ها در نزدیکی این مرداب ها زندگی می کنند به همین دلیل کل منطقه کرالا بسیار سرسبز به چشم می آید و چشم اندازی فوق العاده دارد، بودن این چشم انداز ها سبز انبوه و نخلستان ها در کنار این آب ها باعث شده تا بهشتی زیبا در این منطقه از هند به وجود بیاید.

در این مرداب ها نوعی از قایق ها به نام قایقی های خانگی وجود دارند که هندی ها به آن ها kettuvallams می گویند، آن ها یکی از مهم ترین جذابیت های توریستی در کرالا به شمار می فرایند. در حال حاضر بیشتر از 2000 عدد از این kettuvallams ها در مرداب های کرالا وجود دارد که در کنار استفاده از آن ها برای توریست ها؛ برای حمل مواد غذایی و برنج هایی که در مرداب های کرالا کشت شده است هم از آن ها استفاده می شود. جالب است بدانید که زمانی از این قایق ها برای محل موقت اقامت خاندان سلطنتی هند استفاده می شده است اما بعدها این قایق ها که در واقع شبیه کلبه های کوچکی هستند، برای اقامت توریست ها مورد استفاده قرار گرفتند.

قایق های kettuvallams شبیه به کلبه های کوچک شناوری هستند که هم محل خواب، هم سرویس بهداشتی و هم یک عرشه بسیار کوچک برای نشستن دارند. بعضی از این قایق ها حالا مجهز به موتورهایی شده اند اما در کل همه آن ها سرعت پایینی دارند.

راه های مختلف گشت و گذار در مرداب های کرالا در هند

بسیاری از گردشگرانی که از این منطقه دیدن می کنند تصمیم می گیرند تا با اجاره قایق های کوچک سبک کرالایی به نام kettuvallam آن جا را بگردند، این تجربه یکی از آرامش بخش ترین و در عین حال لذت بخش ترین تجربه هایی است که در سفر به هند می توانید داشته باشید. در این قایق ها همچنین غذاهای تازه هندی هم پخت می شود و باعث می شود تا سفر کوچکتان بی نظیرتر بشود و هم می توانید یک شب را در یکی از این قایق ها بمانید و هم اینکه یک سفر نیم روزی کوتاه با آن داشته باشید.

اگر می خواهید که اقتصادی تر سفر کنید و کمی در هزینه هایتان صرفه جویی کنید، می توانید از کروزهای توریستی نیم روز و یا تمام روزی که آفر ویژه دارند استفاده کنید. از طرف دیگر اگر از این هم ارزان تر می خواهید و دوست دارید تا مرداب های کرالا در هند را بسیار ارزان بگردید، می توانید از یکی از قایق های عمومی ای که در دپارتمان استانی حمل و نقل در کرالا است استفاده کنید که دو نمونه خوب آن، آلپی و کوتایام هستند. هزینه سفر به این ها فقط 16 روپیه است اما یادتان باشد که در این قایق ها دیگر خبری از سرویس بهداشتی نیست!

اگر به هند سفر کردید حتما در کنار دیدن مرداب های کرالا در هند از استان سرسبز آلاپوژا هم دیدن کنید. آلاپوژا یکی از زیباترین منطقه ها کرالا است که به طبیعت بکر و عبادتگاه های بی نظیرش معروفیت دارد، به آلاپوژا لقب ونیز هند را داده اند. یکی از بزرگ ترین اتفاقاتی که در آلاپوژا هر ساله می افتد مسابقات قایق سواری Mararikulam است که مصادف با ماه آگوست است. آلاپوژا قطعا یکی از رمانتیک ترین مکان ها و جاذبه های هند و از جاهایی است که در آن می توانید تجربه ناب طبیعت گردی در هند را در کنار قدم زدن روی شن های نرم و درخشان داشته باشید.

منبع: tripsavvy.com

منبع: الی گشت
انتشار: 21 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 21 اردیبهشت 1401 گردآورنده: economicsphd.ir شناسه مطلب: 1408

به "مرداب های کرالا، بهشت بی مانند هند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرداب های کرالا، بهشت بی مانند هند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید